Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wouterpaard schreef:Wouter heeft nog een goed gebit. Sp krijgt hij bij omdat hij iets afvalt. De da raadde 2 jaar geleden vitaminenkorrels al aan maar verschillende geprobeert na een tijdje eet hij het niet meer.
_Reneee schreef:Als hij niet meer wil eten, is het dan juist geen idee om hem wat minder prascend te geven?
Meert schreef:Uit de OP:
Als je ondanks een voorzichtige opbouw van de medicatie toch problemen ziet met eten, dan is er een adaptogeen kruidenmiddel APF van Auburn Labs dat vaak goed helpt. Het is in Nederland alleen verkrijgbaar bij Pardoes Aurora: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbestellen/contents/nl/p443_APF_adaptogene_kruiden.html
Dieseltje, misschien is dat wat voor die van jou?
Zijn er foto's van zijn hoeven gemaakt zodat er te zien is in hoeverre er sprake is van een kanteling?
Kabayo schreef:Ik meld mij hier toch weer. Begin dit jaar ook gemeld, vermoedens van cushing maar we hebben toch maar eens getest. Ze heeft cushing en suikerziekte. We hebben besloten geen medicijnen te geven. Het gaat erg tegen mijn gevoel in om het allemaal uit te stellen en in de hoge kosten te gaan lopen voor niks.. Doe ik de pony geen plezier mee. Pony is nog hardstikke fit en bokte en rende gister nog flink. Ze is 21 jaar. Wel vroeg ik mij af hoelang paarden met cushing nog hebben.. Om mij alvast wat voor te bereiden. Kon niks op internet vinden
cynthiar schreef:Kabayo schreef:Ik meld mij hier toch weer. Begin dit jaar ook gemeld, vermoedens van cushing maar we hebben toch maar eens getest. Ze heeft cushing en suikerziekte. We hebben besloten geen medicijnen te geven. Het gaat erg tegen mijn gevoel in om het allemaal uit te stellen en in de hoge kosten te gaan lopen voor niks.. Doe ik de pony geen plezier mee. Pony is nog hardstikke fit en bokte en rende gister nog flink. Ze is 21 jaar. Wel vroeg ik mij af hoelang paarden met cushing nog hebben.. Om mij alvast wat voor te bereiden. Kon niks op internet vinden
De mijne heeft sinds zijn 12e ongeveer Cushing.
Met 22 jaar op de medicijnen.
Hij is nu 28,5 en het gaat goed met hem. Zie post bovenaan deze pagina.
Als je merkt dat ze slechter gaat worden dan zou ik wel met pergolide gaan beginnen.