[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:11

Jeetje wat een werk... Hoop dat het nu wel de juiste bescherming bied!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:14

Dit was een klusje van niets, paar minuten werk, de andere flap van een paar pagina's terug was meer werk.

Ze is nu van haar borst tot bijna bij haar uier bedekt, klein stukje van nu nog bloot is moet ik met Vetaderm (hydrocortisoncreme) onder controle zien te houden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:18

Ben blij dat je er blij mee bent :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:30

Ziet er strak uit !! hopelijk wordt het nu beter !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:46

Even reageren op de vorige pagina.
Als ik appie een andere deken op doe staat de rest van zijn groep ook raar te kijken.
En de donkerbruine oude boett deken heeft hij afgelopen week 1 dag op gehad, de volgende dag lag hij verscheurd in de wei. :')
Je kunt de deken eventueel los mee nemen de wei in,laat de paarden er daar bij jou aan snuffelen zodat ze weten wat er is.
Dat kan al helpen :j

Tiwi, netjes geworden!! *\o/*
Hopelijk helpt het.
Appie heeft nog steeds erg veel jeuk.
Hij presteerde het zelfs vanavond toen ik de deken er af had om zijn eigen staart open te bijten!
Ik had nog hydrocortiderm,dus dat heb ik er op gedaan,maar baal een beetje want ik kan het zo niet meer bij de veearts halen want ze mogen het niet meer zo verkopen zeggen ze.
Nou ja, dat wassen met die hibiscrub tegen de regenschurft helpt volgens mij ook niet zo veel, hij blijft zich openbijten.

Ik weet het nu niet meer,bah!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:54

Hier reageerden de andere paarden alsof er een alien de paddock in kwam, toen Sally haar nieuwe deken op had. De held van de kudde kwam haar heel voorzichtig van achteren besnuffelen _O-
Gelukkig was dit snel over. Sally had echt zoiets van:"doe effe normaal joh,idioot " _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:01

Ik had nog een nieuw flesje van vorig jaar, als deze op probeer ik het gewoon te bestellen. Niet bij de assistente maar bij de veearts zelf.
Het staat ook al in Cherise haar dossier dat zij dat gebruikt, dus het is een herhaalrecept.

Arme Appie, daar kan je als eigenaar ook wanhopig van worden.

Bij Blacky kan ik doen met de deken wat ik wil, daar wordt zijn groep niet warm of koud van.

De groep van Cherise is al helemaal van slag als ik maar iets aan de deken verander, zelfs als ik dat in hun bijzijn doe.
Ze staat nu samen met 1 ander paard, ook een patiënt die extra zorg nodig heeft, dus nu valt het wel mee met de gekte.

Wat ik doe als de deken weer op gaat na de winter, is de paarden die de grootste moeite met de verandering hebben 's nachts in de stallen naast Cherise zetten zodat ze in de nacht alvast aan de deken kunnen wennen. Dat scheelt een hoop gedoe.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:16

Arg ik heb ook een paard die haar hele hoofd kapot heeft.
Snap er geen snars van!
Ze heeft zon vreselijk lelijk bruin ding op dr hoofdje. Die bedekt alles!
Nu ook nog maar de standaard kap van Rsih erbij opgedaan.

Ze ziet er niet uit!
Helemaal ingepakt en nog jeuk...

Dit jaar heeft ze voor het eerst zo erg op haar hoofd :(

Wie smeert wat??
Inmiddels heb ik alles op haar hoofd gesmeerd. Helpt allemaal geen driet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:23

Speciaal zalfje van de DA :j soms als het echt heel erg is in combi met een prednisolon kuur.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:51

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:58

Mijn Haf werd als een geheel nieuw paard behandelt incl. trappen en bijten naar haar...

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:01

@ellepel
Daz heeft hier ook enorm last van, heeft precies op dezelfde plek er last van, ze is alleen maar aan het krabben.... Is gelukkig nog niet open maar om je paard zo'n jeuk te zien hebben... Dat ze lenig is dat heb ik wel gezien haha, maar ze blijft ook maar jeuk hebben... Heb toch maar de regenliner besteld misschien komt het toch door een te natte RSIH.. anders weet ik het ook niet...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:15

tiwi1969 schreef:
De Boett buikflappen van Kinke zijn vandaag aangekomen en ik ben er erg blij mee. *\o/*

Vanmiddag met binnen zetten heb ik meteen eentje aan een RSIH gemaakt, gewoon vastgenaaid met pekdraad. Mijn oude knutsel-flap heb ik laten zitten zodat de Boett zover mogelijk naar achteren kan.

Zie hier het resultaat

Afgetekend, met Edding, en vastgenaaid:

[ [url=m/Mrc3jr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechts:

[ [url=m/ullc47.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links:

[ [url=m/u1QJoJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grootste deel van de ellende zit er nu onder.

Handig! Misschien is een deken van snuggyhoods wat voor je. Bij die dekens kan je de hele borst, buik en uier beschermen. Dit is een foto die iemand hier op bokt weleens heeft geplaatst van haar deken:
http://imageshack.us/photo/my-images/405/6dik.jpg/

Sen heeft verschillende eczeemdekens en de andere paarden reageren niet op haar als ze weer eens wat anders op heeft.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:50

Hihi die deken... Niet voor ruinen gemaakt zo te zien ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:58

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:03

_O- := hou dit wel in mijn achterhoofd, onze nieuwe ruin heeft korsten precies tussen zijn voorbenen en bij zijn koker. Zal eens goed kijken op de site want zag op de eerste foto geen hals maar dat moet er vast ook zijn! Jammer dat deze dekens in Nederland nog niet te koop zijn!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:09

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:14

Dank je! Deze blijft even in mijnfavorieten staan.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:24

Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum dus ik hoop dat mijn vraag hier juist staat!

Ik ben al bijna 20 jaar met paarden bezig maar totaal geen ervaring met paarden die zomereczeem hebben... Nu heb ik ineens een pony die dit heel erg heeft!
en ik zeg ineens omdat ik hem dus ook van de ene op de andere dag heb. De pony stond in de weide langs mijn verzorgpaarden (waar ook mijn veulen stond maar hij is in december gestorven van koliek :'().
Het klikte goed met mij en die pony, en ik had al eens laten vallen aan de eigenaar dat ik hem wel zadelmak wil maken enz... Nu heeft de eigenaar kanker en kan niet meer voor al zijn paarden zorgen, dus zondag krijg ik de papieren en dan is hij ook gerust dat er voor de pony gezorgd wordt.

MAAR... Hij heeft echt super erg zomereczeem. Die man heeft daar nooit iets aan gedaan en ik zie aan de pony dat hij gek wordt van de jeuk (heeft geen manen meer en de staart hangt er ook maar zielig bij, hij heeft ook wondjes).
Zowiezo ga ik voor volgend seizoen zo een eczeemdeken kopen, maar heb gelezen dat eens het schuren begonnen is dat het dan geen zin meer heeft.
Nu zou ik willen weten wat ik nog kan doen om de jeuk zo goed mogelijk te verlichten. dussss.. alle tips welkom!!
en ook hoe dat ik dit tegen volgende zomer zo goed mogelijk kan voorkomen.
Bedankt!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:26

ik zou dus met bloedspoed een deken aanschaffen voor die pony.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:52

Kinke schreef:
ik zou dus met bloedspoed een deken aanschaffen voor die pony.

heeft dat nog zin als alles al kapot geschuurd is? (had k op internet gelezen)

en k zou ook willen weten of k er iets op kan doen tegen de jeuk (zoals ik bij mijn muggenbeten doe)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:57

Dat ligt eraan. Kan de pony ergens tegenaan schuren? Je moet niet vergeten dat het jeukseizoen wel tot oktober aan gaat houden. Als het lukt om de deken heel te houden gaat de jeuk afnemen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:59

Ik heb zelf goede ervaringen met Equiprotecta. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet (helaas :( )
Verder verlicht wassen met teershampoo de jeuk (nadeel is dat die kleine vliegende krengen op vocht afkomen)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:59

Wauw dat deken ziet er super goed uit zeg! Ik ben mijn hoofdkap nu kwijt, super balen! Zeer binnenkort maar eens een nieuwe aanschaffen

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:23

Kinke schreef:
Dat ligt eraan. Kan de pony ergens tegenaan schuren? Je moet niet vergeten dat het jeukseizoen wel tot oktober aan gaat houden. Als het lukt om de deken heel te houden gaat de jeuk afnemen.

Hij staat nu in een wei (bomen) maar zondag komt hij naar de stallen om hem zadelmak te maken. Maar ik denk als hij wilt schuren vindt hij wel iets. Waar moet ik op letten bij een deken kopen?