[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:33

Ik denk februari, ben dan ook net terug van vakantie en heb ik weer tijd om een afspraak te maken. Nu met werk en de aankomende vakantie is het chaos

En idd, die vacht was/is erg lang. Nu is zijn vacht al veel minder, maar in het voorjaar ga ik hem weer eens scheren

En qua pillen ga ik het gewoon aankijken, dit was meer een per ongeluk en wil even kijken hoe hij op langere termijn reageert.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:35

eigenlijk zou t best handig wezen dat je gewoon een stripje kon kopen en daarmee de ATCH waarde kon meten per kwartaal ofzo! :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:36

ACTH

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:37

tylando schreef:
eigenlijk zou t best handig wezen dat je gewoon een stripje kon kopen en daarmee de ATCH waarde kon meten per kwartaal ofzo! :j

+1 ! :j :j
Misschien BI op dat idee brengen...kunnen ze onmenselijk dure stripjes op de markt gaan brengen ! :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:38

Pandora2 schreef:
tylando schreef:

+1 ! :j :j
Misschien BI op dat idee brengen...kunnen ze onmenselijk dure stripjes op de markt gaan brengen ! :+

ja das weer minder

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:38

Dat zou idd handig zijn, maar praktisch helaas onmogelijk

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:39

fantasie sloeg op hol!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:40

Douraque schreef:
Ik denk februari, ben dan ook net terug van vakantie en heb ik weer tijd om een afspraak te maken. Nu met werk en de aankomende vakantie is het chaos

En idd, die vacht was/is erg lang. Nu is zijn vacht al veel minder, maar in het voorjaar ga ik hem weer eens scheren

En qua pillen ga ik het gewoon aankijken, dit was meer een per ongeluk en wil even kijken hoe hij op langere termijn reageert.

Ik denk dat je met die '' per ongeluk toestanden '' ook heel wat nieuwe, verrassend goede dingen kan tegenkomen...want via de fabrikant en/of DA gaat dat niet zo gauw gebeuren vrees ik :7

Even off-topic: wat voor ras is dat spikkeltje ? Vind 'm echt knap !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:41

tylando schreef:
fantasie sloeg op hol!

Dat hoort er af en toe bij ! :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:42

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, hij is inmiddels vgl. paspoort 27 en heb hem 10 jaar. Veel mensen zeggen een knapstrubber aangezien hij ongelooflijk sterk is en niets hem kapot kan krijgen

En bedankt voor de complimenten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:43

:D anders word t ook saai

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:56

Douraque schreef:
Mijn paard heeft enkel last gehad van bijwerkingen tijdens de eerste dagen van het verhogen van de dosis. Maar nu per toeval zie ik dat mijn paard het beter doet op 1/2 dan op 3/4 pil.

Ik ben helaas niet in de mogelijk om 2x per dag naar stal te gaan, ga elke dag om 7.15 naar werk tot 16.00 en ga direct door naar mijn paard. En ben pas om 20.00 thuis, dus 2x kan helaas niet.

Oh sorry, ik dacht dat je het over een dik been had, vandaar mijn tip.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:00

Hij heeft een dik been gekregen tijdens de opbouw (was destijds idd een bijwerking) en later als gevolg van mok. Ik heb toen op aanraden van fargo euchinea druppels gegeven en de dikke benen werden minder, maar kwamen altijd wel terug

Nu hij sinds enkele dagen op 1/2 staat heeft hij helemaal geen dikke benen meer. Of dat komt door de euchinea of doordat ik verlaagd ben, wie zal het weten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:03

vidar had in begin ook dikke benen., toch op 1 pil gebleven en nu hebben ze weer hun mooie vorm terug.,
zijn vacht is ook minder dik en zijn hals en manenkam voelen al zoveel soepeler! verder is hij heel energiek

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:04

tylando schreef:
vidar had in begin ook dikke benen., toch op 1 pil gebleven en nu hebben ze weer hun mooie vorm terug.,
zijn vacht is ook minder dik en zijn hals en manenkam voelen al zoveel soepeler! verder is hij heel energiek

jij bent toch in november begonnen met prascend ? wel een fijn resultaat dan ! Maarre hoe kan de vacht nu minder dik zijn ? Is hij zoveel aan het verharen ?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:09

nee eigenlijk niet! de DA zei dat door de medicatie zijn vacht wel dunner kon worden!
mss is het gezichtsbedrog omdat zijn nek en manenkam weer soepel zijn!
ja het gaat tot nu toe goed , over 2 weken opnieuw testen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:13

Douraque schreef:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, hij is inmiddels vgl. paspoort 27 en heb hem 10 jaar. Veel mensen zeggen een knapstrubber aangezien hij ongelooflijk sterk is en niets hem kapot kan krijgen

En bedankt voor de complimenten

Jeej...27...dus op die eerste foto was hij 24? Je zou hem met gemak een dikke 10 jaar jonger schatten :) Knabstrubber kan inderdaad goed zijn...je ziet er toch veel barok in terug :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:17

Douraque@Wat een prachtig paard heb je! <3

Kun je niet cortisol meten in urine?Zo hebben ze mijn te hoge cortisol toen getest.Een hele colafles vol van de hele dag. :+ (literfles :D )En inderdaad ook nog bloed.Ik weet nog dat ik in het lab als laatste werd gezet....moest echt een half uur rustig zitten voordat er bloed getapt werd.Moet je nagaan hou nauw dat luistert.
Stel dat je een stress paard hebt die bij het zien van de da al in de stress schiet.Hoe betrouwbaar is de uitslag dan?Maar goed,daar hebben we het al over gehad.
Ik ga voor strips om de cortisol in de urine te meten. :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:20

Dank jullie wel voor de complimenten. Het maakt mij niet uit wat voor ras het is, het is en blijft een bijzonder paard. Ondanks zijn problemen (spat in zijn achterbenen, voor artrose, compleet blind, stukje van zijn tong af en Cushing) blijft hij mijn knappe vent. Als ik hem dan zo vrolijk zie stappen of rennen aan de hand weet ik dat ik het allemaal daarvoor doe

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:21

geerke schreef:
Ik ga voor strips om de cortisol in de urine te meten. :j

En er dan eerst de hele dag achterhobbelen met een 10L-emmer :+ Ik zie het al helemaal voor me.. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:23

is hij blind?Jee...een stukje van zijn tong mist Pablo ook.Heeft Geerke er af gebeten.En daarna hebben de honden het opgegeten.Bloeden als een rund,maar dat stopte snel.

Pandora@Gewoon die emmer onder zijn buik vastmaken :') Moet je wel een ruin hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:27

Douraque schreef:
Dank jullie wel voor de complimenten. Het maakt mij niet uit wat voor ras het is, het is en blijft een bijzonder paard. Ondanks zijn problemen (spat in zijn achterbenen, voor artrose, compleet blind, stukje van zijn tong af en Cushing) blijft hij mijn knappe vent. Als ik hem dan zo vrolijk zie stappen of rennen aan de hand weet ik dat ik het allemaal daarvoor doe

Dat zijn inderdaad al wat mankementjes...maar zo te lezen ( en te zien op de foto's ) heeft ie nog super veel plezier in het leven en dat is het allerbelangrijkste ! Hier zeggen ze altijd...rammelende karren breken niet en dat zie ik hier ook terug hoor ( de zwarte merrie hier heeft rhino gehad, erg hoefbevangen geweest, aan headshaking gedaan en nu cushing, zonder symptomen :D , maar ze koerst nog altijd als een jonkie door de wei )

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:28

En dan maar hopen dat je paard geen schaamte heeft om voor je neus te gaan plassen. Wij hadden zo'n paard op stal, baasje moest urine hebben maar paard vertikte gewoon te plassen als je erbij stond. Ging je net 2 sec weg, stond ik lekker te plassen

@geerke: ja, hij is idd blind. Naar zeggen al vanaf zijn 7e jaar als gevolg van maanblindheid

Zijn tong is net na de verhuizing 9 jaar geleden gebeurt. Ik had de fout gemaakt om hem in een binnenstal (zonder luik) te zetten, hij heeft toen de eerste nacht waarschijnlijk veel rondjes in stal gelopen en gedesoriƫnteerd geraakt. Toen waarschijnlijk van de grond gegeten en zijn hoofd gestoten tegen de drinkbak met zijn tong tussen zijn tanden. Nu hij in een stal met buitenluik staat draait hij geen rondjes meer, hij hoort van alles en vermaakt zich zo

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:28

geerke schreef:
Pandora@Gewoon die emmer onder zijn buik vastmaken :') Moet je wel een ruin hebben.

Enige tip voor een merrie die prutserijen niet kan appreciƫren ? _O- _O-

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:32

tylando schreef:

Zijn vacht is vanzelf minder dik geworden? Maxx zijn vacht is enorm lang op het moment. Ik wilde eigenlijk gaan scheren, maar als ik dit zo hoor, kan ik net zo goed wachten ;) (Hij gebruikt de pergolide nu 3 weken)