Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:03

xJennifx schreef:
Volgens mij is er geen verzekering tegen rhino.

Als eigenaar van 1 paard valt behandeling van een ziekte als rhino volgens mij gewoon onder de verzekering. Bij eventueel overlijden van het paard moet dan ook gewoon worden uitgekeerd. In hoeverre de dierenartsenkosten vergoed worden hangt af van het soort afgesloten verzekering.

Fokkers en manegebedrijven kunnen zich voor een epidemie niet verzekeren, dat is net zoiets als een natuurramp.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:04

Veulen84 schreef:
Vallen besmettelijke ziektes onder verzekeringen?

Ik denk van wel, althans dat is bij honden wel het geval, enkel als iets aangeboren blijkt te zijn valt het niet onder de dekking.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:04

Ja, volgens mij valt het wel onder de verzekering.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:05

KNHS meld:

Bijscholing springjuryleden Asten 5 maart afgelast

In verband met twee nieuwe mogelijke uitbraken van het Rhino virus heeft de KNHS besloten om de praktijkbijscholing van springjuryleden op maandag 5 maart in Asten af te gelasten.

De betreffende juryleden worden op de hoogte gehouden van de nieuw te plannen bijeenkomst.
De theoriebijscholing in Assen gaat deze week WEL door.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:06

Rhinovirus is niet verzekerd!!
Dat probleem hebben ze onder andere nu ook in heumen.
Manege is top verzekerd maar helaas krijgen niks uitgekeerd.
Vandaar de inzamelingsatie etc.

Vientje

Onassa schreef:
opisop_shop schreef:
waarom zou Rhino niet onder een verzekering vallen, als je paard toch verzekerd is voor dood door ziekte, dan valt het daar toch onder als je paard door de neuro-variant overlijdt (of ingeslapen moet worden) ?

Lijkt mij wel ja.

Ik heb de polis van mijn eigen paard er even bijgepakt. Top-verzekering plus ziektekosten. Daar valt "Ziekte" onder, en dan zonder uitzonderingen. Bij DA-kosten door ziekte vergoeding 75% daarvan, en bij dood door ziekte 100% vergoeding verzekerde waarde. Nergens uitsluitsels of kleine lettertjes over Rhino.

Zal per verzekering verschillen, en het zakelijk houden van paarden is natuurlijk een héél ander verhaal voor wat betreft verzekeringen. De VZ die ik heb zal vast niet op grote schaal toepasbaar zijn op een bedrijf, is echt een particuliere eenpaards-gezondheidsverzekering.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 03-03-12 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Gaat dat NK nu nog wel gewoon door trouwens?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:07

Veulen84 schreef:
KNHS meld:

In verband met twee nieuwe mogelijke uitbraken van het Rhino virus heeft de KNHS besloten om de praktijkbijscholing van springjuryleden op maandag 5 maart in Asten af te gelasten.

De betreffende juryleden worden op de hoogte gehouden van de nieuw te plannen bijeenkomst.

weet je ook toevallig over welken plaatsen dat gaat??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:08

Vientje schreef:
Ik heb de polis van mijn eigen paard er even bijgepakt. Top-verzekering plus ziektekosten. Daar valt "Ziekte" onder, en dan zonder uitzonderingen. Bij DA-kosten door ziekte vergoeding 75% daarvan, en bij dood door ziekte 100% vergoeding verzekerde waarde. Nergens uitsluitsels of kleine lettertjes over Rhino.

Zal per verzekering verschillen, en het zakelijk houden van paarden is natuurlijk een héél ander verhaal voor wat betreft verzekeringen. De VZ die ik heb zal vast niet op grote schaal toepasbaar zijn op een bedrijf, is echt een particuliere eenpaards-gezondheidsverzekering.

Precies ik heb de mijne ook zo uitgebreid verzekert.
Valt er als particulier dan gewoon onder.
Hoe dat bedrijfsmatig is weet ik niet.

lisaislisa

Onassa schreef:
Gaat dat NK nu nog wel gewoon door trouwens?

nee is afgelast.

kyrkelover

Hoe het trouwens zit bij individuele verzekeringen per paard weet ik niet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:09

http://www.dierenkliniek-bergen.nl/wordpress/?p=341

Misschien dat dit wat duidelijkheid verschaft. Hou er maar rekening mee dat er 2 weken na de laatste besmetting weer gereisd kan worden. Voorlopig wordt het gebied groter, met een dekhengst op pad lijkt me niet helemaal verstandig, zeker niet met het oog op de abortusvorm. Krijgt de merrie houder een vruchtje en een virus in 1 keer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:09

Concoursen volgende week in Klundert en Geldrop zijn ook afgelast.

En gezien mijn topic dicht is, de volgende vraag: hoe doen de mensen die niet in rhinogebied zitten het met lessen, ga je gewoon naar de stal van je instructeur of komt je instructeur nog bij jou op stal of alles helemaal stopzetten?

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:10

kyrkelover schreef:

Dat de manege niks uitgekeerd krijgt komt doordat hun een bedrijfsmatige verzekering hebben, en een epidemie kan niet voor verzekerd worden. Mensen die hun prive paard daar in pension hebben staan kunnen wel aanspraak doen op hun eigen persoonlijke verzekering.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:10

nicky_rilana schreef:
Veulen84 schreef:
KNHS meld:

weet je ook toevallig over welken plaatsen dat gaat??

Asten dus. ;) Maar ik denk dat je nieuwe gevallen bedoeld. 1 in Woubrugge dus en de ander nog onbekend, maar die zou volgens de knhs (uitzending radio vanmorgen) in het gebied met de 3 andere bedrijven moeten liggen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:11

M'n stalgenoot heeft 2 weken geleden wedstrijd gehad in woudebruggen.
Is het de manege daar?
Zo ja, dan zou het paard nu toch al ziekte verschijnselen moeten hebben als de incubatietijd 2 weken zou zijn?

Paard heeft van de week 1x iets minder gegeten maar nu weer wel.
Toont ook absoluut niet ziek. Gewoon vrolijk enz.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:11

zou voor mij afhangen van de instructeur zelf; is het iemand die achter elkaar door naar lessers gaat (of ontvangt) of is het iemand die zich uit voorzorg thuis even omkleedt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:12

Maar wat zijn nou precies de sympthonen van een rhino verkoudheid ? als ik vragen mag? :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:12

Urielle schreef:
Concoursen volgende week in Klundert en Geldrop zijn ook afgelast.

En gezien mijn topic dicht is, de volgende vraag: hoe doen de mensen die niet in rhinogebied zitten het met lessen, ga je gewoon naar de stal van je instructeur of komt je instructeur nog bij jou op stal of alles helemaal stopzetten?

ik sta op stal bij mijn lesgeefster, dus dat is wel makkelijk. maar de rest die zij les geeft van buiten af, komen niet bij ons op stal. of ze daar naar toe gaat weet ik niet, maar ik denk het niet

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:13

_cheyenne_ schreef:
kyrkelover schreef:

Dat de manege niks uitgekeerd krijgt komt doordat hun een bedrijfsmatige verzekering hebben, en een epidemie kan niet voor verzekerd worden. Mensen die hun prive paard daar in pension hebben staan kunnen wel aanspraak doen op hun eigen persoonlijke verzekering.

Ja zo bedoel ik het eigenlijk.
Maar aangezien veel manegepaarden niet van particulieren zijn heb je dan als manege toch een groot probleem.

_cheyenne_

_Bitje_ schreef:
Maar wat zijn nou precies de sympthonen van een rhino verkoudheid ? als ik vragen mag? :)

Snotneus, hoesten, verhoging/koortsig.

Don_Zhivago

Verkouden.
Neusuitvloeiing gepaard met koorts.
Minder eetlust.
Algemeen ziektebeeld. (wat sufjes)

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:14

_Bitje_ schreef:

Koorts, traanogen, opgezwollen lymfeknopen, minder eten, hoesten en incoordinatie. Volgens een afbeelding in de lokale media hier :P.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:16

Hoeft niet DZ, mijn oudje is ook eens op concours geweest en achteraf waren de paarden daar al ziek, alleen ging het de eigenaar vooral om :$ :$ en die heeft de wedstrijd door laten gaan. Daags na de wedstrijd waren er al beesten afgemaakt en de dag er voor waren er al bloedmonsters genomen. Hij moest ook door de stal om de ring in te gaan. Inmiddels is dat al 15 jaar geleden en hij staat nog steeds fris en fruitig op stal / paddock.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:17

Urielle schreef:

Ik ben nu al 3 dagen ziek, dus voor vandaag niet zo'n probleem.

Maar ik heb sinds uur of 11 al 5 afmeldingen gehad. Veel kleine stallen, met maar 2 - 10 paarden valt me op. Bijna een kwart van me vaste klanten bestand. Maar dat is risico van het vak. Ik geef alleen les aan huis.