Het het met de DA over prednison gehad, maar vind ze in ons geval niet een goed idee (ze is niet de slankste ook

).
Mijn DA heeft het erover dat bloedonderzoeken etc geen goed beeld krijgen van een of andere allergie. Hebben jullie hier andere ervaringen mee? Er is nu steeds gekeken naar de cellen met een BAL spoeling en heeft ze veel neutrofielen en ontstekingscellen, wat een typisch beeld is voor een (stof) allergie. Maar omdat ze blijkbaar niet is verbeterd na ruime tijd alleen op gras en 100% buiten, is de vraag of het enkel een stofallergie is. Kan uiteraard ook zo zijn dat ze dusdanig 'vies' is dat het in stand blijft, ondanks dat de oorzaak allang weg is (dus toch hooi/stof). Anyway, voor nu kunnen we weinig verder, behalve dan medicatie om te zorgen dat ze niet erger wordt, maar heb nu wel een beetje het idee dat het 'klaar' is.
Iemand ervaring met het alternatieve circuit? Ik twijfel zoiets, of een second opinion. Ze is met stomen wel schoner geworden, maar thuis direct weer minder. Mogelijk is ze dan ergens anders allergisch voor, maar wat moet je dan? Ze staat al dag en nacht buiten, en zomaar verhuizen zit er ook niet in als je niet weet wat de trigger dan is, en 9 van de 10 stallen hier een beetje binnen bereik is veel meer stal. Ik mag in mijn handjes knijpen dat ze hier de mogelijkheid hebben hele jaar door buiten te lopen. Idealer krijg je het amper in de randstad....
Ik vind het lastig. Voorlopig de puffers & ventipulmin afmaken, maar verder weet ik het even niet meer. De Flexineb stomer ligt al even werkloos te zijn, omdat dat niet echt een succes is. Kan ik ook wel om huilen, want het was een flinke investering en je wilt zo graag alles doen voor je paard. maar ja, dan moeten ze het wel accepteren en niet steeds een gevecht zijn
Voor nu heeft ze nog wel last van de controle van donderdag. Met een drafje strekt ze haar nek heel erg en heeft ze echt last van haar keel/luchtwegen & doet ze hoesten.