Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dekoezegtboe schreef:ellepel schreef:daarom krijgt appie geen graan en krijgt hij zwarte kummel olie door zijn voer,adios schimmels!![]()
even zoeken op candida,dan vind je wel info
ik neem tenminste aan dat jullie daar over praten
wat is zwarte kummel olie?
dekoezegtboe schreef:Jannepauli schreef:Heb je de complete uitslag? (Insuline, Glucose, ACTH)?
(De normaalwaarde insuline is 10-40 uIU/ml)
insuline <2 <10mU/L
Glucose 4,6 4-5,6 mmol/l
RISQI 0,71
MIRG 37
HOMA 0,41
Dit waren de complete uitslagen van de insuline
Babootje schreef:@Dyonne en Dekoezegtboe: Vraagje: stonden jullie paarden al op dieet voor IR geprikt werd? Als je mijn pony nu op IR zou prikken zou je geen IR vinden. Maar hij is het wel.
iana schreef:@Leedebee, ik ben blij te lezen dat het bij jouw paard ook helpt. Ik geef hier nu 14 glucobalance en ze loopt als een trein, voelt zich duidelijk beter.
Ik hoop ook echt dat het de GB is die het hem doet en dat ik het me niet inbeeld
Dott schreef:hier even inbreken, ik heb na het inslapen van mijn pony nog 3 kg magnesium chelaat van paardnatuurlijk, mocht iemand die van me over willen nemen dan graag. Sjel bleek ook insuline resistent en heb zeker resultaat gezien hiermee.
De verpakkingen zitten nog dicht.
iana schreef:@Leedebee, ik ben blij te lezen dat het bij jouw paard ook helpt. Ik geef hier nu 14 glucobalance en ze loopt als een trein, voelt zich duidelijk beter.
Ik hoop ook echt dat het de GB is die het hem doet en dat ik het me niet inbeeld
madelief88 schreef:Ik ben al een tijdje af en toe aan het meekijken hier in het topic, vind het allemaal toch nog vrij ingewikkeld.
Ik zit te twijfelen of ik die van mij misschien ga testen op insulineresistentie.
Ik heb een andalusier die van lucht groeit, dwz onlangs van stal verhuisd, toen hij eenmaal 24/7 buiten kwam deze zomer weer ineens mega gegroeid binnen enkele dagen tijd, hij is vaker dik geweest maar niet zo dik (echt vetbulten bij staart, nek en buik). Met de staleigenaresse geregeld dat het land een stuk werd ingekort, afvallen ging heel langzaam en geleidelijk. Vorige week ging het afvallen ineens stuk sneller en was hij weer op normaal gewicht. De kudde kreeg echt honger en is een aantal keer door het draad heengebroken, in 2 dagen tijd echt weer veel aan gekomen!
Nu blijven ze gelukkig weer achter het draad, gister was de DA erook voor z'n tanden en nog iets, ook gevraagd naar de kosten voor een test en ze heeft hem even snel bekeken/gevoeld, daar kon ze nog niet echt een conclusie uittrekken. Ze is morgen weer op stal dus evt wil ik m dan laten testen erop.
Lichamelijk functioneert hij gewoon prima, krijgt dagelijks ruime beweging naast 24/7 buiten. Ook geen klachten verder, behalve dat hij al z'n hele leven gevoelig is op kiezels, het ging de laatste jaren wat beter maar nu weer wat minder, kan ook liggen aan de kiezels waar hij nu over heen moet, die zijn sowieso niet prettig.
Heeft iemand misschien advies? Kan een paard überhaupt IR zijn zonder symptomen?
Swinters krijgt hij overigens hooi, voordroog/kuil krijgt hij slappe mest van en verder een handje krachtvoer (alleen voor de lekker).