Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pina123 schreef:Hoi Bokkers,
Hier een leek wat staart en maneneczeem betreft! Maar ik heb een jaarling die een hele dikke dubbele manenkam heeft. En nu staat ze op stal steeds te schuren, buiten niet. Op stal wel, in de staart. En bovenin de manenkam zie je al dat er stukken afgeschuurd zijn...
Maar het is onder haar manenkam ook een boel haren dat blijft hangen, viezigheid. Maar ben best wel wat huiverig dat het maneneczeem is!
Hoe kan ik dit constateren? Alvast bedankt!
Groetjes Pien
ellepel schreef:een jaarling met jeuk?
eigenlijk is dat wel vreemd,dat zie je namelijk niet zo snel
heb je al gekeken of er geen luis of mijt zit wat jeuk geeft?
kijk daar eerst naar, en behandel dat eventueel.
is je jaarling ook wat aan de dikke kant?
Kiim schreef:Even voor de mensen die derfen gebruiken.
Gister kon ik aan allebei de kanten naast de voorpluk gewoon haar wegkrabben, tot er alleen huid over was.
Zag er verder niet geirriteerd uit oid maar ik schrok wel even! Heb even de rest gecontroleerd en verder was het bij de manen nergens het geval.
Maar ook bij dr staart, tussen de billen is de huid ook wat weg. Is daar ook mooi rose en niet geirriteerd maar hoe zou dat komen?
Gister kon ik aan allebei de kanten naast de voorpluk gewoon haar wegkrabben, tot er alleen huid over was.
Zag er verder niet geirriteerd uit oid maar ik schrok wel even! Heb even de rest gecontroleerd en verder was het bij de manen nergens het geval.
Maar ook bij dr staart, tussen de billen is de huid ook wat weg. Is daar ook mooi rose en niet geirriteerd maar hoe zou dat komen?
Binoche schreef:Sorry als dit hier al gevraagd geweest is, maar mag je paard in de zon lopen als ze ingesmeerd is met Derfen? Bij mij blijkt het proefflesje goed te helpen, maar enkel als ik zeer royaal aanbreng, dus als er een dun zwart laagje opligt. k Hoop dat ze daardoor niet verbrand...
Kytha schreef:*meld zich*
Hier helaas ook een eczeempaardje, welke gek wordt van de jeuk inmiddels.
Morgen gaat er gelijk een eczeemdeken op en twijfel nog over eventueel een hoofdkap ivm schuurplekjes boven de ogen.. Derfen is besteld en heb van de VA nog een speciale shampoo gekregen.
Nog even een vraagje, weet niet of die al gesteld is![]()
Maar fokken jullie met jullie paarden welke eczeem hebben? Want soms lees ik dat het erfelijk is, en via andere bronnen weer van niet.. dus een beetje in dubio..
Kytha schreef:Biies schreef:Nu pas je deken op![]()
hier moet je toch in maaart mee beginnen voor goed resultaat?
Het is pas vandaag geconstateerd![]()
En het liefst laadde ik dat paard in en gauw terug naar de vorige eigenaar, want dit is gewoon een (flink!) verborgen gebrek.