Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moniekk schreef:Auky schreef:Nature's Best bevat nog best veel zetmeel (24%). Auke kan slecht tegen suikers, dus Nature's Best laten we maar staan.
Marstall bevat nog meer zetmeel, namelijk zo'n 41%. st. Hippolyt Hestemix is wat dat betreft een betere keuze.
Zelf voer ik Dodson & Horrell Safe and Sound met slechts 8% suiker en zetmeel.
probeer anders eens de cool mix van havens (musli zonder)
FannyV schreef:Ik ben sinds begin februari in het bezit van mijn paardje en hij heeft helaas eczeem.
Schilfers op ongeveer 30 cm vanaf de schoft in de manenkam en ook schuurt hij zijn staart. In zijn manen zitten een aantal bobbeltjes (tenminste voelt als een bobbeltje) en als ik daar de schilfers afkrap met mijn nagel ontstaat er een nat wondje (bloed niet).
Ik heb nu sinds zondag equi derma in gebruik, op dit moment alleen de poeder.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Fanny
Sjaar01 schreef:Hallo allemaal, Ik heb een Shetlander van 24 jaar. Door een blessure aan zijn knie kan er niet op hem gereden worden en mag hij alleen stappen. Sinds vorig jaar begon hij ineens heel erg te schuren met zn manen en staart. Zijn vacht vas erg vet. Ik heb de dierenarts gebelt en deze zei meteen dat het zomereczeem is. Nu lees ik hier dat zomereczeem vaak opkomt als het paard 3 jaar oud is.. Maar die van mij heeft nooit eerder ergens last van gehad?! Hij is de afgelopen paar weken ook weer begonnen met schuren maar nu met zn schouderbladen en hals. Dus niet meer zijn manen en staart. Maar aangezien het pas maart is snap ik niet dat hij er nu al last van heeft?! Ik wil hem liever geen deken opdoen aangezien hij eerdere dekens in no time kapot gemaakt heeft. Ook heeft hij ( net zoals bijne elke shetlander ) last van overgewicht. Hij krijgt elke dag hooi en ik voer hem summerfit. Hier zitten mineralen en vitamines in. Wie o wie kan mij helpen en heeft er advies? Hij schuurt zich tot bloedens aan toe..![]()
Alvast super bedankt! Liefs,,