Help mijn paard is verbrand !!! ( foto's )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Help mijn paard is verbrand !!! ( foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:18

Blij te lezen dat de eetlust goed is en dat ze ook zelf drinkt. Dat zijn toch de 2 belangrijkste dingen om te overleven. Heeft de dierenarts al resultaten van de testen terug of duurt dat nog even?
Trek je het zelf nog allemaal?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 07:41

Lontje schreef:
Blij te lezen dat de eetlust goed is en dat ze ook zelf drinkt. Dat zijn toch de 2 belangrijkste dingen om te overleven. Heeft de dierenarts al resultaten van de testen terug of duurt dat nog even?
Trek je het zelf nog allemaal?

Van de dierenarts heb ik nog niets gehoord dus het zal nog wel even duren ze kunnen verder tog nog vrij weinig doen... en de antibiorica en de pijnstillers + zalfjes moeten nu zijn werk voorlopig doen en dit werkt ook
Hier foto's van whitney zoals het nu is Kwaliteit is beetje bagger maar heb dit met mijn mobieltje gemaakt.
Haar rug( schoft)
Afbeelding
Haar hals
Afbeelding
Haar Bips
Afbeelding
Been
Afbeelding
Staart
Afbeelding
nogmaals haar schoft
Afbeelding
Neusje ( ze wilde niet op de foto )
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:43

Ziet er pijnlijk uit. Bloos

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:46

Arm dier!!! Ziet er idd heel erg pijnlijk uit, vooral die hals.. laat die pijnstillers hun werk maar heel goed doen...Neusje is idd al wat rustiger. Gaat het met jou ook weer een beetje?

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:47

Hier ook een meelezer. Ontzettend fijn dat het de goede kant uit gaat.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor zalf je van de dierenarts hebt gekregen. Zelf heb ik bij brandwonden, schaafwonden en eigenlijk allerhande wondjes goede resultaten met calendula zalf van Vogel.

Elke keer als ik weer een update over Whitney lees, ben ik blij dat 3 van mijn 5 paarden geen wit hebben.

Kun je ook een kleine update over de quarter geven?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:48

Neusje ziet er rustiger uit maar oeh de rest Scheve mond
dat moet toch veel pijn doen Ach gut
Ik duim dat er snel verbetering komt

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 07:50

de quarter heeft op haar rug al flinke ontvelling de hangen flinke lappen los en ziet er mooi roze uit eronder met kleine haartjes veulen knabbelt de velletjes los en moeders vind dit heerlijk ( lijkt mij pijnlijk maar goed )
Ook eet en drinkt zij goed , in haar hals heeft ze ook die bobbeltjes net als wat whit heeft en dat barst ook open ... neusje is rustig

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:53

Ziet er redelijk erg uit

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:53

Helende huid jeukt. Dus op zich een goed teken misschien dat de merrie het lekker vind als ze er aan zitten.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 07:54

romeorowan schreef:
Hier ook een meelezer. Ontzettend fijn dat het de goede kant uit gaat.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor zalf je van de dierenarts hebt gekregen. Zelf heb ik bij brandwonden, schaafwonden en eigenlijk allerhande wondjes goede resultaten met calendula zalf van Vogel.

Elke keer als ik weer een update over Whitney lees, ben ik blij dat 3 van mijn 5 paarden geen wit hebben.

Kun je ook een kleine update over de quarter geven?

ik heb zalf van het merk klinion mesitran
Mesitran is een antibacteriele wondzalf, op basis van honing, voor de effectieve bestrijding van bacterien en schimmels. Bovendien zorgt het product voor een snelle optimalisering van het wondgenezingsproces. Door de combinatie van ingredienten reduceert de zalf de ontstekingsreactie, de zwelling en de pijn. Mesitran houdt een vochtig wondmilieu in stand, reinigt de wond en lost necrose op. De zalf zorgt voor een snel weefselherstel en reduceert de vorming van littekenweefsel. Ook neutraliseert Mesitran onaangename wondgeuren. Mesitran bestaat uit gesteriliseerde honing, aloe, calendula, zinkoxide, medilan en is verrijkt met vitaminen A,C en E.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:56

Dat is goede zalf, je zult zien dat de genezing dan goed verloopt. Bij Irish is 3 jaar na dato niets meer te zien.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:31

Mesitran, nooit van gehoord maar klinkt erg goed.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:34

ik heb ook erg goede ervaringen met mesitran en andere zalven op basis van honing. Dus vooral door blijven gaan met deze zalf.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:28

Hoi Tser Lachen Ik meld me maar ff in dit topic omdat ik hem nu helemaal door heb gelezen, dus vanaf het begin.

Allereerst vind ik het wederom zonde dat er hier en daar weer met modder gesmeten moet worden en het liefst inelkaars gezichten uitgeveegt moet worden. Kunnen we nu niet normaal met elkaar omgaan, hoe kan je nou van een berichtje op maken hoe iemand iets bedoeld? dat kan toch niet? Je ziet geen gezichtsuitdrukkingen? Jehoort geen emoties in stemmen? (tenzij je stemmetjes in je hoofd heb Gestoord ) Maar dat terzijde, Doe allemaal dan op zijn minst ALSOF jullie allemaal volwassen zijn, al is het voor de steun aan de TSer.

Als 2de, vind ik het zo onwijs en mega van PVD ondanks, haar eige zorgen om haar Canjer, en haar eige drukke leventjes TOCH de tijd zag, om dit meiske te helpen en te adviseren doormiddel van erheen te gaan. En vind ik het ook zeker heel erg banketstaaf van de mensen die haar toch nog even die veeg uit de pan moeten geven. Grow up!

Als derde, Withney (TSER) Jij bent zo geweldig!! Ik ben zo trots op jou, dat jij jou zo inzet voor jou diertje! Meer dan logish natuurlijk maar toch vind ik dat je dat te weten mag komen! Ik bewonder jou enorm! Hou vol meissie, voor je paardekindje, het komt allemaal goed! Met die liefde en tijd die jij in haar steekt, word ieder dier zo geweldig gelukkig, dat ze de wil hebben om ook mee te vechten! Ga zo door.

Verder blijf ik dit topic weer volgen Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:09

neusje ziet idd al rustiger uit.. pfoeh maar lijkt me verder (rug/schoft kont en benen) wel pijnlijk verder... hoop iig dat de pijnstiller en de zalf wat je hebt enz goed helpen het allemaal te genezen...

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:54

arm beestje,want pijn zal het wel doen,maar achteraf zal ze wel terug mooie huid gaan maken.
Veel beterschap en sterkte nog.

De antibiotica is tribrisen,en endotrim die ze gehad had.
deze beiden tien dagen lang met tussen stop van 10 dagen.

en ze had deze in mei ofzo gekregen,en een dikke maand bijna twee later zonnebrand.
Een oudere boer uitde burt zei direct dat hij het met enkele kalfjes ooit heeft gehad die ook antibiotica poeder hadden gehad,en dan in weide seizoen naar de weide en het zelfde probleem had.
Hij was diegene die direct verband legde,achteraf gemerkt dat er wel degelijk verband tussen zat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:00

jup bij mensen is het idem

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:02

ik kan der spijtig genoeg van meespreken,heb zelf zonneallergie gehad na antibiotica en sindsdien verbrand ik alleen maar ,maar wordt niet bruin,ik heb een wit velletje en ben blond,mischien dat dat net zoals bij witte paarden ook een rol speelt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:03

heeft idd te maken met het weinige pigment in onze huid.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:30

savath schreef:
ik kan der spijtig genoeg van meespreken,heb zelf zonneallergie gehad na antibiotica en sindsdien verbrand ik alleen maar ,maar wordt niet bruin,ik heb een wit velletje en ben blond,mischien dat dat net zoals bij witte paarden ook een rol speelt

Dsu wij kunnen ons voorstellen hoe dit arme beesie zig voelt, ik heb het nameljk ook, Iedere zomer weer (behalve op di tmoment wegens lak aan zon in ons land??) Ik heb het zelfs tot 3de graats wonden aan toe gehad. Vreselijk

En dan te bedenken dat dit diertje het over haar hele huidje heeft, arm ding.

Geef haar een dikke knuffel van ons Lachen En houd ons op de hoogte!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:35

Ik heb alles doorgelezen maar kan de foto's in de beginpost niet openen...
Pagina kan niet weergegeven worden zegt ie...

Ik hoop voor je dat je snel de uitslag hebt van wat het nu precies is Ja

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:01

Deze foto's zien er al een stukje beter uit dan de begin foto's. Huid is mooi roze, en aan het helen. Ik hoop dat de dierenarts snel met nieuws komt voor je. Ben ook erg benieuwd wat het nou is, zodat er geen volgende keer komt dat ze zo ziek is. Sterkte.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:09

misschien een stom idee maar zou yogurt / komkommer niet verzachten? Ik heb after sun daar van en dat hielp super bij een meisje die eerste graads verbrandingen had..!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:21

Hij hebben ook weleens een koe gehad met dezelfde verschijnselen. Gek genoeg had de rest van de kudde geen last. Behandeling was eigenlijk hetzelfde als wat jij nu met je paard doet. (antibiotica, wassen en vethouden)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:21

Ik schrik elke keer weer van de foto's. Wat ontzettend zielig voor die dieren. Heel veel sterkte voor alle verbrandde paardjes en hun eigenaren. Wat betreft het met modder gooien hier: Ik vind het te triest voor woorden dat de mensen die zo ontzettend hun best doen om anderen te helpen ondanks eigen sores zo benaderd worden door een aantal. Jullie zouden je moeten schamen!