weet me geen raad meer... wie helpt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: weet me geen raad meer... wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:08

griebels schreef:

Over die capsules heb ik een tip als je ze toch liever door het voer geeft...
capsules openmaken en over het voer strooien,

Ik heb altijd begrepen dat de capsule niet voor niets om het poeder zit. Nl dat de bedoeling is dat het in de maag pas open gaat..... Zou het voor alle zekerheid even navragen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:12

Bij mensen mag je ze ook open maken toch?
Maar je kunt ook gewoon de capsules in zijn geheel door het voer doen, zou alleen dan geen water meer toevoegen maar broodstukjes met daarin de capsules, en dan maar balletjes draaien Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:24

Van de mond naar de maag lijkt me ook niet zo'n afstand, maar eerlijk gezegd: geen idee van Clown

Gaat zo'n strotouwtje niet snijden met die emmer? Bolletjes draaien kan een goed idee zijn, tenzij je echt zo'n paard hebt dat het brood opeet en de capsuletjes weer uitspuugt Duivel

Iig het klinkt toch vrij goed, ik hoop dat hij snel opknapt nu!!!

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:59

@ans: er bestaat een boek: de sleutel tot zelf bevrijding (christiane beerlandt) en daar staat in beschreven welke emotie behoort tot leverontsteking.
ik schrijf het hier niet omdat ik geen rel wil veroorzaken net zoals de eerder post van mij maar misschien kan je het opzoeken.

ook heb ik nog ditvoor je:
http://blog.seniorennet.be/kruidenhoekj ... php?ID=247

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:00

Hoi Ans, ik hoop dat de behandeling aanslaat voor je paardje.
Het is echt kl0te dat jij en je paardje dit mee moet maken zeg. Ik hoop dat je de capsules makkelijk naar binnen kan krijgen.

Als dit door het jkk komt dan kom je hier nooit achter en dat is het lastige ervan.
Er is niemand die je kan garanderen dat het niet in je hooi zit.
Ik denk dat meer paarden hier in de toekomst problemen mee gaan krijgen.
Je ziet het ook steeds vaker, half Nederland staat er vol mee.
Mijn vriendin haar paardje heeft ook last van haar lever gehad, die had alleen andere symptonen.

Veel succes met je paardje en laat als je wil nog even weten hoe het is gegaan allemaal.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:06

poes schreef:
Van de mond naar de maag lijkt me ook niet zo'n afstand, maar eerlijk gezegd: geen idee van Clown

Gaat zo'n strotouwtje niet snijden met die emmer? Bolletjes draaien kan een goed idee zijn, tenzij je echt zo'n paard hebt dat het brood opeet en de capsuletjes weer uitspuugt Duivel

Iig het klinkt toch vrij goed, ik hoop dat hij snel opknapt nu!!!

nee dat strotouwtje gaat niet snijden van een kwartiertje hangen... En anders doe je er toch een bontje ofzo omheen...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:04

@ ans fijn dat hij weer thuis is.
Ik hoop dat het niet door jk komt( ben hier zelf namelijk 2 haflingers aan verloren). Deze hadden wel een ander beeld als jouw paard, dus nu maar duimen dat de prednisolon goed aanslaat!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 01:16

Dank jullie wel!!
Het is idd niet te achterhalen of het echt JKK was, maar zal bij de vorige stallingen es informeren of er meer gevallen zijn geweest die hier last van hebben gehad, je weet het nooit... kan erg lang duren voor ze er last van krijgen.

Dat met die emmer is wel goed bedacht, maar niet geschikt voor mijn paardje denk...
Denk niet dat hij er erg blij mee zal zijn Lachen
Ik kan ze gewoon in de mond duwen volgens DA en aangezien ze iets plakkerig zijn krijgt ie ze er niet meer uit dan als het goed is.
Of ik doe ze tussen een stukkie brood Haha!
Valt vast wel een oplossing voor te vinden!

Ben iig al een stuk opgeluchter en hij zag er zoveel beter uit als toen ik em wegbracht!
Nu hopen dat zijn lever niet al te beschadigd is en hij weer helemaal de oude wordt!

Haha!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:41

Over JKK intoxinatie kan ik je wel het volgende vertellen, het is wel aan te tonen door sectie. Als er nu misschien nog JKK in het hooi zit zou je het hooi kunnen laten onderzoeken bij de gezondheidsdienst voor dieren. De kosten zijn sectie paard 185 euro/dier. Laten we maar hopen dat dit niet zover komt. Je mag mij als je verdachte stengels ziet ze ook wel sturen, ( soms gaat het via een goede foto van een verdachte stengel)
Hoe de gifstoffen in JKK precies werken heb ik samen met een dierenarts uitgelegd op deze deze pagina http://www.jakobskruiskruid.com/Feiten% ... 20van%20PA's.html
Het is goed om je te realiseren dat een lever in staat is zich te herstellen als de leverschade niet te groot is. Ik wens je heel veel sterkte met je paard en hoop dat het allemaal mee gaat vallen en je paard snel opknapt. Wil je wat meer weten dan kun je me mailen.

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 03:16

Fijn om te horen dat je lieveling weer thuis is hopelijk veel beterschap en nog meer plezier ik denk aan jullie....

gr.Danie

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 05:35

Ik hoop vooral dat hij snel opknapt, en dat hij nog enkele mooie jaren mag hebben Ja

Vincenza: Ga je nu in elk topic hetzelfde boek en dezelfde DA aanprijzen? Kijk ik begrijp wel dat je staat achter je eigen standpunten maar ik vind je opinie nogal simpel en vrij gelijk overkomen ondanks verschillende aandoeningen...

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 08:40

wanneer een paard of mens of welk wezen dan ook iets aan zijn lever heeft, heeft dat met woede en zelfdestructie te maken. het opgekropte gevoel zet zich ergens in het lichaam vast en bij woede is dat de lever.
iets op zijn lever hebben...

overigens zet ik het niet voor jou neer maar voor de TS. misschien is er iets waar zij iets aan zou kunnen veranderen. elke minimale verandering kan een genezing teweeg brengen. en dan vooral het inzicht waarom het zo is.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 09:42

heeeeeel veel succes nu hij weer thuis is !!
ik duim voor jullie dat ie zich weer helemaal beter gaat voelen !

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:11

Vincenza, er zijn ook gewoon medische oorzaken die een leveraandoening kunnen veroorzaken.
Sorry dat ik op jou reageer, maar wordt een beetje moe van dat gedram van jou!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:06

vincenza schreef:
wanneer een paard of mens of welk wezen dan ook iets aan zijn lever heeft, heeft dat met woede en zelfdestructie te maken. het opgekropte gevoel zet zich ergens in het lichaam vast en bij woede is dat de lever.

Is dit niet een heel klein beetje kort door de bocht? Net als wat griebels ook al zegt, er zijn meer dingen die
een ongezonde/vergiftigde lever kunnen veroorzaken.

@ts, wat ben ik blij om te horen dat je schatje weer thuis is! Moet toch al een heerlijk gevoel zijn, dat die vooruit gang gemaakt is.
Blijf voor hem vechten zodat hij bij jou ook kracht en hoop kan vinden om door te gaan!
Beterschap!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:09

gaaf zeg, echt super dat het nu beter met m gaat!
even spannend denk ik komende tijd, hoe het zich ontwikkeld, hopen dat het allemaal 100% goed komt!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:53

Een paard van mij moest ivm hoesten ook pretnisolon krijgen. Ik moest van de DA de capsules openmaken, en de poeder over zijn voer doen.

Als je bang bent dat ie wat laat liggen, vermeng het dan in wat zemelen of slobber Knipoog

Fijn dat het weer zo goed met hem gaat! De lever is een orgaan die van zichzelf ook snel hersteld, dus ik ben er wel zeker van dat dit allemaal goed gaat komen! Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:04

vincenza schreef:

overigens zet ik het niet voor jou neer maar voor de TS. misschien is er iets waar zij iets aan zou kunnen veranderen. elke minimale verandering kan een genezing teweeg brengen. en dan vooral het inzicht waarom het zo is.

Hihi, heb jij ook iets aan je lever dan, gezien je reakties?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:06

@Ans, super dat je al zo'n verbetering hebt gezien, hopelijk zet dit in rap tempo door OK dan!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:29

Hoi ans, lekker dat hij al zoveel opgeknapt is! En nu hopen dat de medicatie nog beter aan gaat slaan en dat de bloedproef volgende week positief nieuws heeft!

succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:49

Wat fijn dat je paardje weer thuis is. Enne, goede hoop en een positieve instelling helpen vast ook mee hoor! Het komt vast wel goed.
En jongens, doe eens niet zo flauw tegen Vincenza, ik denk niet anders dan dat ze het vast goed bedoelt, toch?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:53

Wat fijn te horen dat het alweer een stuk beter met hem gaat. Geweldig hoor. Misschien als hij weer over de ergste periode heen is, ik nog een tip voor je heb.
Mijn zus heeft ook een paard die ernstige leverproblemen heeft gehad. Wij hebben een hele fijne dierenarts die er voor gezorgd heeft dat ze helemaal beter is geworden. Ze heeft zelf een gezond veulen gekregen. Ze was zwaar verwaarloosd en is gedumpt omdat ze niet meer drachtig te krijgen was.
Onze dierenarts heeft regelmatig spreekuur in Frieland. Hij woont ergens anders. Als je interesse hebt kan ik je meer vertellen via PB.

Ben het trouwens eens met Tiessie. Iedereen die in dit topic reageert, heeft het beste met Ans voor denk ik.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:03

Ans, goed te horen dat het redelijk meevalt! Heel veel succes met het herstel en ik hoop snel te horen dat je paardje de oude weer is!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:57

vincenza schreef:

Wat een onzin zeg, als we op die manier moeten diagnosticeren dan blijven er weinig dierenartsen over

@TS, ben erg blij voor je dat het zo goed gaat! Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:33

vincenza schreef:

En hoe leg je het spreekwoord uit : "die heeft het achter de ellebogen" ?? Haha!