Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:als je hengst geen dekhengst is, zou ik dat zeker doen. hij kan dan lekker in de groep lopen, en dat is o zo belangrijk voor een paard.
ophrah schreef:Ik wilde eigenlijk weten wat jullie mening is over hengsten castereren in het najaar.
Ik heb namelijk een 2,5 jarige hengst staan en ik zit te twijfelen om hem nu te castreren of toch maar in het voorjaar.
Hij is best wel erg hengst en hij is ook al 2 keer over een hek heen gekomen om bij een paar merrie's te komen. hek was 1meter 70.![]()
Ik kan nu bijna niet uit de voeten met hem omdat ik hem dus niet in de bak kan gooien en hij alleen in de stapmolen kan. Ik kan ook nog niet longeren ofzo want ik ben nog herstellende van een beenbreuk.
Dus zat daarom te denken om hem te castreren omdat ik er nu toch weinig mee kan.
Alleen in de winter is het risico op infectie's volgens mij hoger. dus bij deze wat vinden jullie??
lonneke schreef:hier rekend de va 220 euro. gewoon bij mij op het land. dat heb ik er echt niet voor over. als ik hoor dat het ook voor 70 euro kan...