Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smystique

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:06

Citaat:
Ik zou bijvoorbeeld niet een DA bellen voor het paard van een stalgenoot omdat ik vind dat het nodig is, terwijl zij het absoluut niet wil. Dat kun je toch niet zomaar doen?

Ik zou dat dus wél doen, zeker als ik het ernstig inschat, de kosten zien we dan wel weer, desnoods eis ik ze op. Ik zou niet machteloos gaan toekijken hoe een paard pijnlijd

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:10

Utopiaatje schreef:
@ Dito: Misschien heeft ze meer te doen dan alleen achter bokt zitten en naar haar paard toe te gaan (meende ergens gelezen te hebben dat ze toetsweek had ofzo)...?? En helemaal als alles wat je in het topic zet niet gewaardeerd wordt. Dan wist ik wel waar mijn prioriteiten lagen. Niet meer bij dit topic in ieder geval..

Vanmiddag was ze online, ik heb uit nieuwsgierigheid een pb gestuurd met gewoon de vraag hoe het met het paard ging, geen antwoord. Ik begrijp heel goed dat ze niet ganse dagen online zit maar daarstraks dus even wel. Ik vind het verstandiger als ze even verteld hoe het met het paard gaat, omdat ze zelf zei dat de DA misschien vandaag of morgen toch nog zou komen? Als het goed met het paard gaat, blijven er misschien ook niet zo'n "vervelende" reacties komen. Daarbij, als ik zo'n topic open en het zo allemaal neerschrijf zoals het hier staat, kan ik me toch wel aan zoiets verwachten. Als het écht uit de hand loopt, zijn er nog altijd mods waaraan je kan vragen om een slotje of dat deze een bericht plaatsen dat er wel op een andere/vriendelijkere manier gereageerd mag worden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:11

De stal waar ik sta heeft ook regels daarvoor, in geval van nood (bijvoorbeeld ernstige koliek) en de eigenaar die niet te bereiken is bellen hun de da. en terecht, zou niet willen dat er iets is met mn paard en omdat ze mij niet kunnen bereiken er geen da bij komt.

verder erg sneu voor het paard..... hopelijk komt de eigenaar tot inzicht en komt er nog een da bij

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:15

Zo is het bij ons ook geregeld. Van de week had een paard nog zware koliek. Iemand zag het en zei het tegen de eigenaar van de stal. Die heeft eerst de eigenaresse gebeld, die was niet thuis en toen gelijk de DA. Goede zaak!!!!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:17

[quote="Smystique]
Ik zou dat dus wél doen, zeker als ik het ernstig inschat, de kosten zien we dan wel weer, desnoods eis ik ze op. Ik zou niet machteloos gaan toekijken hoe een paard pijnlijd
[/quote]

Prima, maar jij bent wel wat ouder dan de ts en dan durf je zoiets misschien wél aan. Ik zou in zo'n situatie geen beslissingen maken voor het paard van een ander, simpelweg omdat ik er niets over te zeggen heb.
Maar ik maak ze wel goed duidelijk hoe ik er over denk. En dan hoeven ze achteraf ook niet meer bij me te komen.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:22

Ga mee met de meesten die hier posten met dus wel een hart voor dieren in tegenstelling tot de instructrice en de fokker. Sorry dat ik zo over hun oordeel maar na zo een ongeluk kan je gewoon niet anders dan een DA erbij halen. Het is gewoon zo onverantwoord op deze merrie en waarschijnlijk ziet de merrie er enorm van af want kan mij toch wel voorstellen dat er wel iets gebroken is. Ik denk wel dat de ts geprobeerd heeft om die mensen te overtuigen, zij wil wel een oplossing anders zou ze dit topic niet plaatsen. Maar ik kan echt niet begrijpen dat hier niet onmiddelijk hulp bij gehaald is, van een DA wel te verstaan. Waar gaat het toch in hemelsnaam naar toe!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:23

Utopiaatje, helemaal met je eens!!!! Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:23

Er is al genoeg gezegd over de DA.. ga ik niet weer doen! ik zal graag willen weten he het is met dit paardje!!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:24

@ Dito: Je hebt wel gelijk. Het is denk ik wel goed om te vertellen hoe het met het paard gaat. Maar misschien is de toestand nog niet veranderd.

We wachten het af.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:42

Ik heb heel het topic gelezen. Ben het met veel opmerkingen eens. Ik zal er verder maar niet op in gaan, maar ik wil wel heel graag weten hoe het met het paard is.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:46

Hahahahahahahaha eigenlijk is dit hele topic erg grappig!! Iedereen reageert zo fel en steeds hetzelfde. Misschien moeten jullie het verhaal eens van een andere kant bekijken....

Stel je hebt een ervaren fokker en professionele ruiter die toch al jaren ervaring hebben met paarden hebben en een goede verzorgster van 17. Paard rolt zich 's nachts vast en raakt daarbij geblesseerd. De verzorgster maakt zich hier erg druk om en is zich kapot geschrokken. De fokker en ruiter hebben meer ervaring en besluiten het paard wat rust te geven en het even aan te kijken.

Misschien moeten jullie iets meer vertrouwen hebben in de eigenaren. Het zijn paardenmensen die al langer meedraaien binnen het wereldje en genoeg ervaring hebben. Ik ga er dan ook van uit dat ze prima in staat zijn in te schatten of het paard een dierenarts nodig heeft.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:46

Moderatoropmerking:
beste bokkers. TS heeft een situatie geschetst en daar van diverse kanten commentaar op gekregen. Het is echte rniet de bedoeling om hier een chattopic van te maken, of maar te gissen. Graag on topic houden, of anders geen commentaar geven a.u.b.

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:13

Weet iemand mischien al hoe het met het paardje gaat?

Xx..

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:25

Ik heb alles gelezen en natuurlijk ben ik van mening dat er een DA bij had moeten komen.
Helaas heeft de TS dat niet gedaan en ook dat kan ik me voorstellen. Het is een jonge meid en als de volwassenen om je heen zeggen dat je de DA niet moet bellen, dan doe je dat niet. Ik wil haar absoluut niet verdedigen, maar wil wel zeggen dat ik haar wel kan begrijpen. Het is niet haar paard en ze mag er dus ook niet over beslissen. Neemt niet weg dat de titel en de openingspost niet kloppen...

Ben wel benieuwd hoe het met het paard is.....

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:55

Nou ik kan je vertellen het gaat goed met Um. Maar mijn zus wil denk liever niet meer reageren op dit topic. Dat moeten jullie ook kunnen begrijpen. Zodra Um weer goed op dr been kan staan gaat ze naar Bodegraven voor onderzoek. Nu kan ze de lange trailer rit nog niet aan.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:05

taaltjuhh schreef:
Heey lin wat erg omdit te moeten horen. Eerst wild die in het water valt waar gelukkig niks mee is en dan nu dit. Ik zou niet graag in je schoenen staan. Want Um is zo'n lieve merrie en 2 weken terug had Nicky nog wedstrijd met haar.

Mensen, zouden jullie alsjeblieft op willen houden met dit negatieve gedoe, ik ken de Fokker goed genoeg en hij heeft geld genoeg en hij geeft zielsveel om z'n paarden. Maar als hij dit niet wil is dat zijn keus. ik zou ook de Da bellen maar zou pas later naar de kliniek gaan.

Ik hoop dat jullie lin nu met rust laten het is al erg genoeg dat ze dit mee moet maken.

waarom belt hij de da dan niet?

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:06

LoveDunc schreef:
Nou ik kan je vertellen het gaat goed met Um. Maar mijn zus wil denk liever niet meer reageren op dit topic. Dat moeten jullie ook kunnen begrijpen. Zodra Um weer goed op dr been kan staan gaat ze naar Bodegraven voor onderzoek. Nu kan ze de lange trailer rit nog niet aan.

Het feit dat ze de trailer rit niet aan kan wil al heel veel zeggen over de toestand van dit paard.
Kan een paard de trailer niet in, komt de dierenarts maar naar stal.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:07

En eerst zei je dat ze er goed op liep? Nu zeg je opeens weer dat ze er niet goed op kan staan?

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:10

ik begrijp een heleboel dingen niet, maargoed.
Hoe gaat het nu met haar been? Ziet het er al beter bij of komt er toch nog een DA bij

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:10

Volgens mij heeft ze dat helemaal niet gezegd, alleen dat het al wat beter ging. Tussen 'wat beter' en 'goed' zit een heel verschil...Geen dingen uit zijn verband trekken hoor.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:13

naar mijn mening stond er echt ; dat t paard al weer op zn ben stond??? maar goed ben blij dat twat beter gaat en hoop dat jullie snel mnaar bodegraven gaan

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:35

Djesseka schreef:
Nogmaals nogmaals: Haar been staat goed en ze staat er nu goed op.

Anti4ever je had dus wel goed gelezen. Dit staat op bladzijde 4

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:36

Oke sorry, dan heb ik daar zelf overheen gelezen, mijn fout.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:44

op dat moment stond ze er dan wel op.. maar KAN nu weer verslechterd zijn dat ze de trailerreis niet aankan? naar bodegraven is vanaf hier denk toch 3 kwartier..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:46

ilsie stiekem toch even n veearts met scan materiaal naar de stal zelf laten komen????er zijn veeartsen die dat doen