Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wind schreef:Als je ergens anders actief bent, ga gerust je gang! Hoe meer mensen dit lezen hoe beter, lijkt mij.
Citaat:Wij hebben een 7 jarige Friese merrie, gekocht toen ze 4 was met ernstige maneneczeem (ze had geen manen en staartwortel meer over en beet zichzelf open wonden op de achterhand), wij wonen dicht bij zee dus hoopten dat de maneneczeem bij ons over zou gaan. Helaas!
De klachten werden wel minder erg maar ze bleef schuren. In de 3 jaar dat we haar hebben, heb ik van alles geprobeerd, homeopatische middelen, van alles en nog wat er op gesmeerd kruiden, dekens etc. Van januari tot november liep ze onder een speciale halsdeken (Bucas en RSH) maar ondanks dat bleef ze schuren en ze kon geen mug aan haar lijf verdragen (erg lastig als je graag dressuur rijdt).
In maart na lang twijfelen contact gezocht met Leen Taal, bloedonderzoek wees uit: categorie 4-5 (5 is de ergste categorie en ongeneeslijk0.
Strikt gehouden aan alle voorschriften........ zeer lichte training (geen dressuur), geen biks (maar granenmix), hooi, weidegang op niet te vette wei en geen jing gras en geen suikers. De eerste kuur sloeg super aan, binnen een dag hadden we een paard op stal dat zonder deken stond en niet schuurde, wat een rust.......
Daarna nog een kuur maar elke keer weer in een periode begon de merrie weer een paar dagen te schuren, alle mogelijkheden m.b.t. oorzaak hiervoor nagegaan met Leen en tot de conclusie gekomen dat dit met haar hensgtigheid te maken heeft, dit heel goed in de gaten gehouden en ja hoor, daar ha het mee te maken. Weer een kuur gekregen en het schuren was over. In de tussentijd lieten we onze merrie ook dekken en bleek ze ondanks haar leeftijd en nooit eerder drachtig geweest vocht in de baarmoeder te hebben, dus ze werd niet drachtig, na de 3e cyclus dekken was ze drachtig.
Van mij zul je geen onvertogen woord over Leen Taal horen, zodra ik signaleer dat er iets mis dreigt te gaan, neem ik contact met hem op en regelt hij iets.
Conclusie: ja deze therapie helpt maar je moet je wel strikt aan het dieet e.d. houden! Inmiddels staat onze merrie al 4 maanden zonder deken binnen en buiten en groeien haar manen weer goed aan.
Citaat:Een beetje laat maar wij hebben met onze fjordenmerrie meegedaan aan het eerste onderzoek van deze heer.
Vier kuren, bloedonderzoeken en vele ritten naar Hoenderloo verder is onze jord er nog net zo slecht aan toe.
Ja tijdens de kuern was ze rustiger maar ook na navragen weten nog steeds niet wat er in de kuren zit.
In zijn folder geeft hij aan dat: 87 %van de paarden vrij was van zomereczeem, bij 10 % teruggedrongen en 3 procent ten delen teruggedrongen dat maakt dus 100 %
Wij waren een van de 60 paarden aan dit onderzoek en van ons paard is de toestand niet verbeterd. Dus die 100 % kan niet kloppen.
Wij zouden ook de bloeduitslagen krijgen van ons paard. Er is vier keer bloedgeprikt (op onze kosten) en we hebben nog geen uitslag ontvangen. Ook niet na dit al verschillende keren bij Hr.Taal aangevraagd te hebben telefonoisch en per mail.
Misschien dat hij de uitslagen van de "mislukte"gevallen kwijt geraakt is .........
We zijn nu meer dan 1000 euro armer en zijn er eigenlijk niet mee opgeschoten. Hebben ook niet vernomen welke doorbraak er uit dit onderzoek gekomen is of welke stoffen er in de kuren zitten.
Ik heb zelf in formatie ontdekt over suikerziekten bij paarden en denkt dat dit wel eens een grote rol zou kunnen spelen:
k heb een vermoeden dat Leen Taal ook iets heeft ontdekt dat met deze suikerziekte te maken heeft.
Uit de Leen Taal brochure:
Het gebruik van de volgende voedingsmiddelen dient terhalve tijdens het inzetten van de ECZIT-therapie te worden vermeden: geraffineerde koolhydraten (biks), wortelen, susli, melasse, sukerhoudende preparaten en brood.
Informatie over zukerziekte bij paarden(http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm) :
Voeding
Vermijd schommelingen in het glucosepeil. Denk daarbij aan de volgende punten:
Net als bij mensen is "suiker" (lees: "snelverteerbare koolhydraten") taboe. Hieronder vallen alle vormen van krachtvoer, graanproducten en melasse, fruit, appels en wortelen.
Lijkt wel erg op elkaar vindt ik.
Zou graag contact hebben met andere fjordendeelnemers uit het onderzoek om hun ervaringen te horen.
Craignethan schreef:Ik blijf dit topic volgen en als ik iets kan doen, geef maar een gil !
sassefras schreef:[http://www.mijnalbum.nl/Foto=HHVH7ICY[/img]
jozes een patent op de lijm zit er ook bij hihiih
moet ergens meer hebben
sas
sassefras schreef:[http://www.mijnalbum.nl/Foto=HHVH7ICY[/img]
jozes een patent op de lijm zit er ook bij hihiih
moet ergens meer hebben
sas
Craignethan schreef:Even de beide emails opgezocht die ik over Taal ontvangen had:
Citaat:Een beetje laat maar wij hebben met onze fjordenmerrie meegedaan aan het eerste onderzoek van deze heer.
Vier kuren, bloedonderzoeken en vele ritten naar Hoenderloo verder is onze jord er nog net zo slecht aan toe.
Ja tijdens de kuern was ze rustiger maar ook na navragen weten nog steeds niet wat er in de kuren zit.
In zijn folder geeft hij aan dat: 87 %van de paarden vrij was van zomereczeem, bij 10 % teruggedrongen en 3 procent ten delen teruggedrongen dat maakt dus 100 %
Wij waren een van de 60 paarden aan dit onderzoek en van ons paard is de toestand niet verbeterd. Dus die 100 % kan niet kloppen.
Wij zouden ook de bloeduitslagen krijgen van ons paard. Er is vier keer bloedgeprikt (op onze kosten) en we hebben nog geen uitslag ontvangen. Ook niet na dit al verschillende keren bij Hr.Taal aangevraagd te hebben telefonoisch en per mail.
Misschien dat hij de uitslagen van de "mislukte"gevallen kwijt geraakt is .........
We zijn nu meer dan 1000 euro armer en zijn er eigenlijk niet mee opgeschoten. Hebben ook niet vernomen welke doorbraak er uit dit onderzoek gekomen is of welke stoffen er in de kuren zitten.
Ik heb zelf in formatie ontdekt over suikerziekten bij paarden en denkt dat dit wel eens een grote rol zou kunnen spelen:
k heb een vermoeden dat Leen Taal ook iets heeft ontdekt dat met deze suikerziekte te maken heeft.
Uit de Leen Taal brochure:
Het gebruik van de volgende voedingsmiddelen dient terhalve tijdens het inzetten van de ECZIT-therapie te worden vermeden: geraffineerde koolhydraten (biks), wortelen, susli, melasse, sukerhoudende preparaten en brood.
Informatie over zukerziekte bij paarden(http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm) :
Voeding
Vermijd schommelingen in het glucosepeil. Denk daarbij aan de volgende punten:
Net als bij mensen is "suiker" (lees: "snelverteerbare koolhydraten") taboe. Hieronder vallen alle vormen van krachtvoer, graanproducten en melasse, fruit, appels en wortelen.
Lijkt wel erg op elkaar vindt ik.
Zou graag contact hebben met andere fjordendeelnemers uit het onderzoek om hun ervaringen te horen.
Citaat:Ik heb zelf in formatie ontdekt over suikerziekten bij paarden en denkt dat dit wel eens een grote rol zou kunnen spelen:
Chrystal-gek schreef:Sassefras, aan het begin was je de [img] vergeten...
Chrystal-gek schreef:Sassefras, aan het begin was je de [img]
vergeten...
ellepel schreef:http://www.merensstamboek.nl/phpBB2/vie ... 89ce3d89ae
het merens forum, mensen die bezig zijn met een kuur van dhr taal
misschien dat je hun kunt contacten?
russel schreef:Ook een manier om je produkten te testen, door net te doen of het al oke is, en ondertussen melden een heleboel argeloze mensen zich aan en na een aantal jaren is wel duidelijk dat je gestraald hebt, dus geen patent aan kan gaan vragen, maar ondertussen wel een hoop geld ontvangen.
(