Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 11:02

Als je ergens anders actief bent, ga gerust je gang! Hoe meer mensen dit lezen hoe beter, lijkt mij.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:34

Wind schreef:
Als je ergens anders actief bent, ga gerust je gang! Hoe meer mensen dit lezen hoe beter, lijkt mij.

Helemaal mee eens, zet het op zoveel paardenforums als jullie maar willen.
Vraag dan ook meteen of er nog mensen met etiketten van LT producten zijn!

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:35

Jeetje, mijn mond zakt steeds verder open. Het lijkt een beetje op een verhaal over eenzelfde "wondermiddel" dat toen in het blad van het ICS stond. Dat zou ook het einde zijn, maar niets bleek minder waar te zijn.

Het moet toch niet kunnen, dat zulke praktijken plaatsvinden. vind dat jullie heel goed werk verrichten met het uitzoeken van dit hele gebeuren!

HHD_Foto

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:29

Aangezien ons forum hier genoemd wordt, heb ik daar maar even de link naar deze discussie neergezet Zeer interessant !

Ik heb nog eens lopen denken aan de lezing die ik heb bijgewoont, maar behalve Taal zelf, de voedingsmeneer van Sübli en de DA met haar Fries kan ik me geen meneer Baars herinneren, tenzij het de man was die de overhead-projector bediende

Aan de hand van de oproep die ik op ons forum gezet had, voor reacties van mensen met het supplement van Taal heb ik 2 reacties gekregen, één van iemand die erg positief was en één van iemand die erg negatief was. Bij ons in de vereniging is iemand afgelopen jaar bezig geweest met de kuur en die was erg positief, met name over dat de merrie een stuk rustiger was geworden. Aan de hand van jullie berichten is dat logisch te verklaren. Ben benieuwd wat dit jaar de bevindingen zijn van ons lid.

Ik blijf dit topic volgen en als ik iets kan doen, geef maar een gil !

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:39

Even de beide emails opgezocht die ik over Taal ontvangen had:

Citaat:
Wij hebben een 7 jarige Friese merrie, gekocht toen ze 4 was met ernstige maneneczeem (ze had geen manen en staartwortel meer over en beet zichzelf open wonden op de achterhand), wij wonen dicht bij zee dus hoopten dat de maneneczeem bij ons over zou gaan. Helaas!
De klachten werden wel minder erg maar ze bleef schuren. In de 3 jaar dat we haar hebben, heb ik van alles geprobeerd, homeopatische middelen, van alles en nog wat er op gesmeerd kruiden, dekens etc. Van januari tot november liep ze onder een speciale halsdeken (Bucas en RSH) maar ondanks dat bleef ze schuren en ze kon geen mug aan haar lijf verdragen (erg lastig als je graag dressuur rijdt).

In maart na lang twijfelen contact gezocht met Leen Taal, bloedonderzoek wees uit: categorie 4-5 (5 is de ergste categorie en ongeneeslijk0.
Strikt gehouden aan alle voorschriften........ zeer lichte training (geen dressuur), geen biks (maar granenmix), hooi, weidegang op niet te vette wei en geen jing gras en geen suikers. De eerste kuur sloeg super aan, binnen een dag hadden we een paard op stal dat zonder deken stond en niet schuurde, wat een rust.......
Daarna nog een kuur maar elke keer weer in een periode begon de merrie weer een paar dagen te schuren, alle mogelijkheden m.b.t. oorzaak hiervoor nagegaan met Leen en tot de conclusie gekomen dat dit met haar hensgtigheid te maken heeft, dit heel goed in de gaten gehouden en ja hoor, daar ha het mee te maken. Weer een kuur gekregen en het schuren was over. In de tussentijd lieten we onze merrie ook dekken en bleek ze ondanks haar leeftijd en nooit eerder drachtig geweest vocht in de baarmoeder te hebben, dus ze werd niet drachtig, na de 3e cyclus dekken was ze drachtig.

Van mij zul je geen onvertogen woord over Leen Taal horen, zodra ik signaleer dat er iets mis dreigt te gaan, neem ik contact met hem op en regelt hij iets.
Conclusie: ja deze therapie helpt maar je moet je wel strikt aan het dieet e.d. houden! Inmiddels staat onze merrie al 4 maanden zonder deken binnen en buiten en groeien haar manen weer goed aan.

Citaat:
Een beetje laat maar wij hebben met onze fjordenmerrie meegedaan aan het eerste onderzoek van deze heer.
Vier kuren, bloedonderzoeken en vele ritten naar Hoenderloo verder is onze jord er nog net zo slecht aan toe.
Ja tijdens de kuern was ze rustiger maar ook na navragen weten nog steeds niet wat er in de kuren zit.
In zijn folder geeft hij aan dat: 87 %van de paarden vrij was van zomereczeem, bij 10 % teruggedrongen en 3 procent ten delen teruggedrongen dat maakt dus 100 %
Wij waren een van de 60 paarden aan dit onderzoek en van ons paard is de toestand niet verbeterd. Dus die 100 % kan niet kloppen.
Wij zouden ook de bloeduitslagen krijgen van ons paard. Er is vier keer bloedgeprikt (op onze kosten) en we hebben nog geen uitslag ontvangen. Ook niet na dit al verschillende keren bij Hr.Taal aangevraagd te hebben telefonoisch en per mail.
Misschien dat hij de uitslagen van de "mislukte"gevallen kwijt geraakt is .........

We zijn nu meer dan 1000 euro armer en zijn er eigenlijk niet mee opgeschoten. Hebben ook niet vernomen welke doorbraak er uit dit onderzoek gekomen is of welke stoffen er in de kuren zitten.

Ik heb zelf in formatie ontdekt over suikerziekten bij paarden en denkt dat dit wel eens een grote rol zou kunnen spelen:
k heb een vermoeden dat Leen Taal ook iets heeft ontdekt dat met deze suikerziekte te maken heeft.

Uit de Leen Taal brochure:
Het gebruik van de volgende voedingsmiddelen dient terhalve tijdens het inzetten van de ECZIT-therapie te worden vermeden: geraffineerde koolhydraten (biks), wortelen, susli, melasse, sukerhoudende preparaten en brood.

Informatie over zukerziekte bij paarden(http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm) :
Voeding
Vermijd schommelingen in het glucosepeil. Denk daarbij aan de volgende punten:
Net als bij mensen is "suiker" (lees: "snelverteerbare koolhydraten") taboe. Hieronder vallen alle vormen van krachtvoer, graanproducten en melasse, fruit, appels en wortelen.

Lijkt wel erg op elkaar vindt ik.

Zou graag contact hebben met andere fjordendeelnemers uit het onderzoek om hun ervaringen te horen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:41

Craignethan schreef:
Ik blijf dit topic volgen en als ik iets kan doen, geef maar een gil !

Jazeker kan er wat gedaan worden, ook op het kruiskruidforum onder algemeen loopt een draad diergeneesmiddelen wat hier over gaat. http://www.kruiskruidforum.nl/forum/vie ... highlight=
Dit naar aanleiding van de vraag aan LT wat voor alkaloïden en glucosiden er in de middelen zit.
Het antwoord was erg onbeschoft en in zijn reactie schreef dhr Taal dat hij met een middel op de markt komt die al het leed van Jakobskruiskruid uitschakelt.
Waar ik zo bang voor ben is dat als een paard niet lekker in zijn vel zit mensen dat Kruiskruidgeneesmiddel verkocht gaat worden zonder dat er Jakobskruiskruid in het spel is. Immers de symptomen komen pas als er al veel leverschade is. Maar stel je voor dat er wel Kruiskruid in het spel is? Dan stel dat er ook Kava kava in dat JKK geneesmiddel zal zitten?
In ieder geval wordt in wetenschappelijke literatuur het gebruik van kava kava afgeraden tot het mechanisme van leverschade is achterhaald.
Het produkschap diervoeders is gewezen op de draad op het kruiskruidforum, en ze lezen mee, dus het is van belang dat er veel mensen ook daar reageren om hun ongerustheid kenbaar te maken over de middelen.

Esther

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:05

[http://www.mijnalbum.nl/Foto=HHVH7ICY[/img]

jozes een patent op de lijm zit er ook bij hihiih

moet ergens meer hebben

sas

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:16

sassefras schreef:

moet ergens meer hebben

sas

He Sas bedankt!! Ik heb hem uitvergroot om te proberen het goed te kunnen lezen.
Er staat ook hier weer op voedingsupplement, Hepasan is dat de leverkuur?? Met welk verhaal wordt dit verkocht?? Wordt dit gebruikt als de eczit niet aanslaat?
Geen patentnummer hierop helaas. Dus kan niet uitzoeken wat er in zit.
Maar stel een leverkuur en er zit kava kava in, das dan niet best.

Esther

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:30

Sassefras, aan het begin was je de [img] vergeten...
Afbeelding

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:34

sassefras schreef:

moet ergens meer hebben

sas

Sas kun je mij de originele foto van de wikkel sturen, misschien kunnen we hem duidelijker maken door de pixels te verhogen.

Esther

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:36

Craignethan schreef:
Even de beide emails opgezocht die ik over Taal ontvangen had:

Citaat:
Een beetje laat maar wij hebben met onze fjordenmerrie meegedaan aan het eerste onderzoek van deze heer.
Vier kuren, bloedonderzoeken en vele ritten naar Hoenderloo verder is onze jord er nog net zo slecht aan toe.
Ja tijdens de kuern was ze rustiger maar ook na navragen weten nog steeds niet wat er in de kuren zit.
In zijn folder geeft hij aan dat: 87 %van de paarden vrij was van zomereczeem, bij 10 % teruggedrongen en 3 procent ten delen teruggedrongen dat maakt dus 100 %
Wij waren een van de 60 paarden aan dit onderzoek en van ons paard is de toestand niet verbeterd. Dus die 100 % kan niet kloppen.
Wij zouden ook de bloeduitslagen krijgen van ons paard. Er is vier keer bloedgeprikt (op onze kosten) en we hebben nog geen uitslag ontvangen. Ook niet na dit al verschillende keren bij Hr.Taal aangevraagd te hebben telefonoisch en per mail.
Misschien dat hij de uitslagen van de "mislukte"gevallen kwijt geraakt is .........

We zijn nu meer dan 1000 euro armer en zijn er eigenlijk niet mee opgeschoten. Hebben ook niet vernomen welke doorbraak er uit dit onderzoek gekomen is of welke stoffen er in de kuren zitten.

Ik heb zelf in formatie ontdekt over suikerziekten bij paarden en denkt dat dit wel eens een grote rol zou kunnen spelen:
k heb een vermoeden dat Leen Taal ook iets heeft ontdekt dat met deze suikerziekte te maken heeft.

Uit de Leen Taal brochure:
Het gebruik van de volgende voedingsmiddelen dient terhalve tijdens het inzetten van de ECZIT-therapie te worden vermeden: geraffineerde koolhydraten (biks), wortelen, susli, melasse, sukerhoudende preparaten en brood.

Informatie over zukerziekte bij paarden(http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm) :
Voeding
Vermijd schommelingen in het glucosepeil. Denk daarbij aan de volgende punten:
Net als bij mensen is "suiker" (lees: "snelverteerbare koolhydraten") taboe. Hieronder vallen alle vormen van krachtvoer, graanproducten en melasse, fruit, appels en wortelen.

Lijkt wel erg op elkaar vindt ik.

Zou graag contact hebben met andere fjordendeelnemers uit het onderzoek om hun ervaringen te horen.

Mijn hemel, ik was er eigenlijk vanuit gegaan, dat degene die als eerste meededen aan dit "onderzoek" de kuren gratis kregen...
Ik word steeds blijer dat ik ons er toendertijd niet voor heb opgegeven... wat erg zeg.. en wat een misbruik is er eigenlijk van die groep gemaakt dan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:04

Citaat:

bij mensen word wel met succes chroom picolinaat gebruikt.

De glucose tolerantie factor (GTF), dat bestaat uit chroom, vitamine B3 en drie aminozuren, is van groot belang voor de suikerstofwisseling. Het vormt de verbinding tussen insuline en glucose en vergroot daardoor de effectiviteit van insuline. Mensen die een koolhydraatrijk dieet gebruiken en mensen met een verstoorde suikerstofwisseling (diabetes en hypoglycemie) hebben extra behoefte aan chroom.Bij beginnende diabetes 2 is de uitscheiding via de urine groter dan bij gezonde mensen

ik heb zelf enige tijd chroom gebruikt vanwege een schommelende suikerspiegel, en met succes!

vraag me af hoe je extra chroom kunt gaan inpassen in een paardendieet zodat suikergevoelige dieren daar minder last van hebben....

kleine edit:

in biergist zit chroom, biergist is ook nog es heeeeel goed tegen huidproblemen!

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:24

Chrystal-gek schreef:
Sassefras, aan het begin was je de [img] vergeten...
Afbeelding

Hé Sas, super, die hadden we nog niet.

Wat is het? Een leverkuur?

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:25

Chrystal-gek schreef:
Sassefras, aan het begin was je de [img]
vergeten...
Afbeelding

Wat is het? Een leverkuur?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:27

en dat is 2x

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:29

ellepel schreef:
http://www.merensstamboek.nl/phpBB2/vie ... 89ce3d89ae

het merens forum, mensen die bezig zijn met een kuur van dhr taal

misschien dat je hun kunt contacten?

probeerde me aan te melden op het merens forum maar dit lukte niet. is er misschien iemanddie daar al ingeschreven is en daar wil melden wat we hier intussen over LT te weten zijn gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:49

Op dat forum is het ook niet positief uitgepakt. Nu maar hopen dat dat paardje niet ziek is geworden van die Kava Kava.

Dat is ook nog eens wat zeg, probeer je voor veel geld een kuur die niet aanslaat, zit je paard met een mogelijke leverbeschadig.

Ook een manier om je produkten te testen, door net te doen of het al oke is, en ondertussen melden een heleboel argeloze mensen zich aan en na een aantal jaren is wel duidelijk dat je gestraald hebt, dus geen patent aan kan gaan vragen, maar ondertussen wel een hoop geld ontvangen.

Die wormenkuur is nog maar net op de markt. Waar zijn de testpersonen. Zullen dat ook de mensen zijn die hun paarden puur willen voeren en voorzichtig zijn met medicijen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:05

russel schreef:
Ook een manier om je produkten te testen, door net te doen of het al oke is, en ondertussen melden een heleboel argeloze mensen zich aan en na een aantal jaren is wel duidelijk dat je gestraald hebt, dus geen patent aan kan gaan vragen, maar ondertussen wel een hoop geld ontvangen.

(

Een patent kun je wel aanvragen, via het patentnummer zijn we er juist achter gekomen wat er in de eczit kuur zit. Een patent is enkel een bescherming tegen namaak.
Probleem is juist dat in het patent staat dat het een geneesmiddel is. en geneesmiddelen horen getest op veiligheid en werkzaamheid, en geregistreerd te worden. Op de wikkels staat daarentgen weer dat het om voedingsupplementen gaat, maar ook daar zitten regels aan. Je mag bijvoorbeeld de klant niet misleiden, en ook mogen er geen ongewenste stoffen in. Of Kava kava in diervoeding wel is toegestaan dat weten we nog niet, maar dat wordt uitgezocht door het produktschap diervoeding.

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:42

hai,

ja wat is het hihi ik zou het niet weten, heb nog drie volle potten staan, wie wil het hebben

de bedoeling was om dat na die ehhh seme kuren te geven, maar toe
n was ik er op advies van mijn toen da al mee opgehouden, een leverkuur zou kunnen, of reiniging ??????

ik weet het niet, maar hou je vast er komt nog veel meer, ik spit verder

sas

Wat is het? Een leverkuur?[/quote]

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:51

[quote="Kazoo"]Er staat bij die wormkuur iets over essentiële oliën. Nou heeft een collega van mij toevallig een onderzoek gedaan naar de werking van alternatieve wormmiddelen, ook op basis van essentiële oliën, bij varkens. Er kwam uit dat het een klein beetje effect had (iets minder wormeieren in de mest), maar alléén als het werd teoegdiend voordat de varkens met wormen werden besmet. Als ze al wormen hadden en dan werd het middel gebruikt, gaf het totaal geen effect.
Ik zou het dus, tot er geen betere resultaten zijn te melden, zeker niet bij paarden gebruiken, aangezien wormbesemttingen bij paarden fatale gevolgen kunnen hebben.

Intussen heb ik gehoord over iemand die de LT wormkuur aan haar paard had gegeven en bij een mest controle bleek het paard onder de wormen te zitten.

Mijn paarden waren apr.2005 voor het laatst conventioneel ontwormt en daarna met een LT wormkuur. Heb van de week een mest en bloedmonster laten nemen, het mest monster was bij beide paarden schoon van wormen.
De uitslag van het bloed duurt nog even maar mijn DA en ik verwachten daar geen wormproblemen.
Tevens heb ik het bloed van mijn eczeempaard na de talloze kuren ( 12-18? ben op een gegeven moment de tel kwijt geraakt) laten onderzoeken op de leverwaarden. Nu wachten op de uitslag dus.

Zoals Kazoo al schrijft, een dergelijk middel zou kunnen werken bij een dier dat wormvrij is ten tijde van toedienen van de alternatieve kuur.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:45

OK, ik zal even opbiechten hoe onnozel en goedgelovig ik wel niet geweest ben;

Heb de nota's maar eens bij elkaar geteld met als gevolg de onderstaande trieste score;
Betaald: 7 eczit/Seme kuren, 2 gastrint maagkuren, 2 wormkuren en 1x bloedonderzoek, totaal € 1721,60

Gratis; een paar eczit/Seme kuren, gastrint kuur en een kuur waar ik de naam niet meer van weet die de zenuwen/zenuwuiteinden zou reguleren....?

Oh ja, mijn paard is nog niet genezen van zomereczeem.......... nog maar een kuurtje doen..........?

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:02

Kijk eens wat ik gevonden heb in de patenten bank!!!!!!!!!!!

RESULT LIST
3 results found in the WO database for:
Taal as the applicant
(Results are sorted by date of upload in database)

1 BOTANICAL EXTRACT COMPOSITION in my patents list
Inventor: TAAL LEENDERT (NL) Applicant: TAAL LEENDERT (NL); TAAL VLAS ANITA MONIQUE (NL)
Publication info: WO2005067951 - 2005-07-28 IPC: A61K35/78 ; A61P19/00 (+3)

2 PREPARATION CONTAINING POLYDIMETHYLSILOXANE FOR NAILS, CARTILAGE, BONE JOINT, MUSCLE AND TENDON DISORDERS in my patents list
Inventor: TAAL LEENDERT (NL) Applicant: BAAS FHILIPUS ALBERT (NL); TAAL LEENDERT (NL)
Publication info: WO2004000364 - 2003-12-31 IPC: A61K47/34 ; A61P19/00 (+2)

3 PREPARATION CONTAINING POLYDIMETHYLSILOXANE FOR NAIL, CARTILAGE, BONE, JOINT, MUSCLE AND TENDON DISORDERS in my patents list
Inventor: TAAL LEENDERT (NL) Applicant: CARAL B V (NL); TAAL LEENDERT (NL)
Publication info: WO02070015 - 2002-09-12 IPC: A61K47/34 ; A61K7/04

http://wo.espacenet.com/search97cgi/s97 ... ltCount=10

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:06

En nog één;

Method for the production of a polyamide moulding.

Bibliographic data Description Claims Mosaics Original document INPADOC legal status

Patent number: ZA200202641
Publication date: 2003-04-04
Inventor: TAAL LEENDERT
Applicant: CARAL B V
Classification:
- international: C04B26/20; C08G69/04; C08G69/16; C08G69/28; C04B26/00; C08G69/00; (IPC1-7): C08K; C04B; C08G
- european: C04B26/20; C08G69/04; C08G69/16; C08G69/28
Application number: ZA20020002641 20020404
Priority number(s): NL19991013190 19991001

View INPADOC patent family
Also published as:

WO0138429 (A1)
EP1216270 (A1)
CA2388547 (A1)

Report a data error here

Abstract not available for ZA200202641
Abstract of corresponding document: WO0138429

The invention relates to a method for the production of a polyamide moulding that contains a filler, wherein a composition which contains at least one monomer suitable for forming a polyamide is allowed to polymerise in a mould in the presence of the filler, characterised in that the composition is fed to the mould under elevated pressure and in that the mould is brought under reduced pressure before the composition is fed in. The method according to the invention results in the production of completely compacted mouldings which are pore-free and gas-tight and have a uniformly distributed matrix. One of the advantages of the invention is that relatively large mouldings can be produced which, inter alia, can be used as a structural element.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:59

Die laatste lijkt me van een heel andere order.

Misschien zijn er meer hondjes die Fikkie heetten

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 21:21

Hij heeft vast voor Shell ook wel wat dingen moeten ontwikkelen of van daar uit dingen bedacht. Hij is biochemicus, dus niet per se alleen met planten en dieren bezig.