Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:08

ik heb in mijn "veterinary guide" gekeken van de firma Heel (alleen in het Engels dus) en het bevat: Arnica, Calendula, Hamamelis, Millefolium, Belladonna, Aconitum, Mercurius solubilis Hahnemanni, Hepar sulfuris, Chamomilla, Symphytum, Bellis perrennis, Echinacea angustifolia, Echinacea purpurea, Hypericum en alcohol Tong uitsteken
Geen bijwerkingen, geen problemen met combinatie met andere medicijnen, geen wachttijd bekend.

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:14

Ik ga dat traumeel ook maar eens proberen. Ik smeer nu de sweet-itch helpt wel goed de schilvers zijn nu weg en ze schuurt ook niet meer.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:28

er zijn verschillende ampullen geloof ik. Ik grbuik de gene die niet is toegestaan voor vee en paarden, alleen voor honden en katten. Er zit iets in wat niet in vlees mag komen. Nu ben ik van dat soort dat dan zegt, die zal dan vest het beste zijn, dus die neem ik. Heb samen met de da hier zitten spitten wat er dan in zat, en hij zag wel iets, maar wat het was weet ik al niet meer. Heb de andere ampullen nog niet geprobeerd, dit gaat goed dus waarom zou ik veranderen?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:27

Wat mij trouwens ook opviel, is dat Mikado zijn rap-plekje linksvoor ook ineens minders werd Verward Normaal is het altijd een beetje kapot, veel schilfers, maar ik doe er nooit zoveel aan Lachen Maar het viel me op dat het nu bijna weg is!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:36

Wie kan mij meer informatie geven over traumeel?
Mijn paardje heeft dus ontzettend last van zomerexceem. We hebben al van alles geprobeerd.
Dekens sloopt'ie ook 2 weken terug nieuwe bucas buzz off deken gekocht...150 euro en ja hoor ook deze is alweer helemaal verrot.
Hij schuurt/bijt zich tot bloedens toe kapot.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:39

het belangrijkste met traumeel is dat je vroeg genoeg begint. Namelijk in maart moet je de eerste prikken geven. Als je te laat begint gaat het exceem niet helemaal weg.
En ik heb ook al gemerkt bij een stal in belgie, dat het voeren van de traumeel niet het zelfde effect geet als het spuiten. De merrie kreeg elke dag een ampul, ja kijk dan is het gelijk niet zo goedkoop meer eigenlijk. En ze bleef schuren. Terwijl ik dat hier nog niet heb meegemaakt, en ik spuit ze met dat spul. Ik denk dat het gewoon beter opgenomen word als je spuit.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:42

hoi, ik geef de gewone Traumeel druppels, dus niet de ampullen, want dat wordt natuurlijk erg duur. 30 ml 8,75 en 100 ml 24,50 euro. In Duitsland is inderdaad een verschil in ampullen voor paarden en honden/katten, maar in Nederland is dit niet het geval. Dit heeft te maken met de wetgeving van Duitsland. Je mag alleen via de dierenarts de ampullen bestellen, je hebt daar nl. vergunning voor nodig. Mijn paard schuurt bijna niet, hooguit als hij op stal komt even zijn hoofd als het masker en halster afgaat! Ik ben overigens met iets nieuws bezig: emu olie. Ik ga dat uitproberen en als het iets is, horen jullie dat uiteraard!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:12

Vandaag een tube traumeelgel aangeschaft, voor de kale plekken op zijn hoofd, borst, keel en lendenen....

Hebben jullie zomereczeempaarden ook zulke kale plekken op het hoofd???

Afbeelding
(meneer had een beetje slechte zin Knipoog )

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 01:09

mijn paard heeft meestal onder zijn ogen kaal, maar dat valt dit jaar mee. Wel heeft hij een hele droge schilferige neus (die is roze) en die smeer ik in met speciale olie en op zonnige dagen met een paardenzonnebrandmiddel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:42

dat heeft de mijne niet,puur en alleen in het midden van de manenkam een plek die af en toe opspeelt en gaat jeuken...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:37

jawel nog een nieuw paard in behandeling :paard nr 3!
paard nr 3 heeft vreselijk geschuurd, en haar staartwortel is erg dik, haar manen zijn er vrijwel af. Maarrrrrrr toen ze hier kwam had ze al even niet geschuurd. De eigenaar dacht dat het door het slechtere weer kwam. Nu heb ik haar gespoten met traumeel, en hydrocortiderm op haar staart gedaan. Ik heb haar tot op heden nog niet zien schuren. Maar dat deed ze dus al niet meer. Wel merk ik een verschikkelijke ammoniak stank in haar stal. Ik denk dus dat het grootste deel van het schuren aan eiwitten lag. en dat het ecxeem op zich nog wel mee zal vallen. Zeker in combi met de spuiten. Nu laat ik haar even op stal staan, maar als het warm weer is straks wil ik de proef op de som gaan nemen en haar tijdens de schemering naar buiten zetten, of hele dagen. Maar wel ergens waar ze kan schuren, anders zie ik nog niks. Ben erg benieuwd
overignes is de bonte die ik het eerst heb behandeld weer aan het schuren. Hij is namelijk niet meer gespoten sinds hij terug op z'n plekje was in nederland. Wel weer duidelijk dat het spul dangeholpen heeft, anders had hij het hier ook gedaan

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:50

ik geef de pilletjes nog trouw, maar heb toch het idee dat juist de andere maatregelen voorkomen dat hij gaat schuren.
heb het zelfs aangedurft om zijn manen te trekken, wat ik anders niet zou doen in de "jeukperiode" en het gaat gelukkig nog steeds goed.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:04

Suzy: je kunt op kale plekken (als hij daar tenminste niet schuurt) ook levertraanzalf smeren, dan komen de haartjes weer terug! Als het echt schuurplekken zijn, kun je inderdaad traumeelgel proberen!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:52

paard 3 heeft nog steeds niet geschuurd en staat op 2 kg brok per dag en 2 keer kuil voer. Ik vind het vreemd en denk dat ik haar buiten ga zetten.
ze zou zo'n vreselijke jeuk moeten hebben met dit mooie weer, en ik heb nog geen 1 keer haar zien schuren Verward

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:08

sherwood, is de amoniak geur in stal gelegen aan een te veel aan eiwit ?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:49

ja dat dacht ik wel eigenlijk. Ik ruik het hier eigenlijk nooit in de stal, maar heel af en toe eens vooral bij vreemde paarden. Deze was niet te harden wat een stank. Maar moet zeggen het wordt al iets minder nu.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:46

Josefien schreef:
Suzy: je kunt op kale plekken (als hij daar tenminste niet schuurt) ook levertraanzalf smeren, dan komen de haartjes weer terug! Als het echt schuurplekken zijn, kun je inderdaad traumeelgel proberen!

bedankt voor de tip...ik heb nu traumeelgel erop gedaan maar dat helpt niets, hij begint zelfs zijn kale plekken weer open te schuren Huilen ( weer een tube voor niets gekocht ) ....heb nu een tijdje steeds wat zinkzalf erop gedaan en heb het idee dat deze wel goed werkt, hij schuurt er iig niet meer aan...
ALs de tube leeg is zal ik wel eens levertraanzalf proberen.....

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:20

Mikado schuurde vorig jaar ook nog erg met zijn hoofd, ik heb er toen Tea Tree op gedaan. Dat hielp bij hem wel erg goed! Weet niet of je dat al geprobeerd hebt?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:05

hoe gaat het met de fries?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:22

Suzy schreef:
bedankt voor de tip...ik heb nu traumeelgel erop gedaan maar dat helpt niets, hij begint zelfs zijn kale plekken weer open te schuren Huilen ( weer een tube voor niets gekocht ) ....heb nu een tijdje steeds wat zinkzalf erop gedaan en heb het idee dat deze wel goed werkt, hij schuurt er iig niet meer aan...
ALs de tube leeg is zal ik wel eens levertraanzalf proberen.....

Gelukkig kun je Traumeelgel ook altijd inzetten bij schaafwonden, kneuzingen, zwellingen etc, dus de tube (je hebt dus een kleintje dat scheelt) komt altijd van pas. Haha! Ik heb op de plekjes op zijn benen die hij openbijt als er vliegen aan komen ook dikke witte zinkzalf (goedkope tube uit Duitsland) gedaan en dat helpt absoluut. Op deze tube staat trouwens dat het ook bij eczeem ingezet kan worden, dus ik kan het ook eens in zijn manen proberen, maar hij schuurt nog steeds niet. Ik gebruik nu voor hoofd en benen de Unicorn Protector vliegenolie, nieuwe formule en die is beter dan de vorige. Scheelt dagelijks sprayen, hij wordt er alleen wel vettig van.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:34

Friesje gaat goed! Manenkam is nu al een stuk zachter, geen schilfers en jeuk meer OK dan! Ze zijn er helemaal dolblij mee

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:23

MOOI! zo hoort het. Gaat hier ook nog steeds goed. Paard nr 3 had een dag buiten gestaan en heeft toen nog heel lichtjes even geschuurd. Maar dat was ook pas 3 dagen na de spuit eigenlijk. en die had het best wel erg. Nu dus niet meer. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan nu.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:07

Mijn paard staat alleen overdag buiten met een boett-deken, maar nu heeft ze jeuk aan d'r hoofd. Ik vertrouw die spuiten niet zo en heb een hoofdkap van Boett besteld.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:13

Even kort door de bocht over dat Traumeel.

Waar is het verkrijgbaar?
Is het geschikt voor drachtige merries?
Hoevaak moeten ze gespoten worden?
Enne wat kost het?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:09

hoe zou t met louis zijn?

al terug van vakantie?
heeft er iemand al wat van hem gehoord?