Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 13:28

anjali schreef:
Babootje schreef:
Dus als zij zich heeft laten oplichten moet ze dat ook maar doen bij jou...

Maar zij (de oorspronkelijke eigenaresse) was niet opgelicht. Die kocht de pony immers 3 jaar geleden inclusief toebehoren in goede conditie voor 1000 euro. Na 3 jaar hard werken is de pony nu in heel slechte toestand en wil ze van ts nog 500 euro .Ik persoonlijk ben trouwens ook vaak financieel opgelicht in de paardenwereld maar ik wilde nooit dat dat ten koste van een paard zou gaan. Ik denk dat ik in de positie van ts die 500 euro zou geven maar niet bepaald met de zegen erbij! Die persoon zou geen goede reviews meer krijgen van mij in elk geval. Heel stom van die persoon die kennelijk ook nog een soort manegebedrijf met lessen heeft want een goede naam komt te voet maar vertrekt te paard!

Nou ja 1000,00 voor een toen ca 22 jarige pony in heel goede conditie met alle toebehoren (= dan al een bijna gratis pony) vrij weinig. Dus kan goed zijn dat de pony toen al niet meer helemaal goed was.

anjali

Re: Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 13:40

Het paardje heeft volgens ts in die 3 jaar zelfs nog oefeningen van de hogere dressuur gedaan. Ik vermoed een extreem braaf paardje wat alles gegeven heeft. Ik hoop dat hij bij ts nog een fijne verzorgde oude dag krijgt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 13:56

cinniz123 schreef:
Ik lees de app heel anders van de (oud) eigenaar en heb het idee dat haar kant van het verhaal totaal niet overeen zal komen met het verhaal van ts.

Op basis van deze app stellen dat de (oud)eigenaar haar heeft weggegeven lijkt mij dat je juridisch niet heel sterk zal staan.
Neem aan dat er meer app verkeer is geweest?

Hoe ik de app lees zijn er andere afspraken gemaakt en als zij nog beweert de zeggenschap te hebben denk ik eerder aan een bruikleen constructie waar ze dus niet mee eens is dat de pony ingeslapen wordt.

Ik zou even het veearts bezoek afwachten en kijken wat daaruit komt en dan verder een plan van aanpak bekijken.

Absoluut dit! Ik lees eerder een oud eigenaar die een pony schonk aan iemand als weidemaatje maar niet in eigendom én die zich nu rot schrikt over dat haar oud pony op punt staat eventueel ingeslapen te worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 13:59

YH05 schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat ze schrikt van euthanasie kan ik mij voorstellen.

Anderzijds als je een paard zo nog in een les zet heb je echt geen hart voor een dier.

En die daar les halen zijn net zo erg

Ze wilde de pony zelf verkopen aan de slacht omdat ze er zo slecht aan toe was, dus schrikken van euthanasie zou wel heel erg bijzonder zijn.

Hoe? Eerder zeg je dat ze haar wou houden en laten oprijden in de lessen? En nu is het opeens dat ze de pony wou verkopen aan de slacht? Je begint te stuntelen in je beweringen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:03

anjali schreef:
Het paardje heeft volgens ts in die 3 jaar zelfs nog oefeningen van de hogere dressuur gedaan. Ik vermoed een extreem braaf paardje wat alles gegeven heeft. Ik hoop dat hij bij ts nog een fijne verzorgde oude dag krijgt.

Als dat echt zo is en hij beheerste de hogere dressuur, was ie zeker te laag geprijst als hij nog helemaal gezond was geweest.

Xenidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:09

Ik vindt het verhaal te wisselend om een mening of advies te kunnen geven. Hopelijk kan de DA deze pony helpen. Succes en sterkte!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:11

Babootje schreef:
anjali schreef:

Als dat echt zo is en hij beheerste de hogere dressuur, was ie zeker te laag geprijst als hij nog helemaal gezond was geweest.

Ts heeft vermeld dat pony geen wedstrijden heeft gelopen maar in de lessen oefeningen zoals wijken, appuyeren, etc moest doen.
Echt hogere dressuur (als in piaffe, passage, wissels om de pas etc) is dat niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:13

En vergeet niet dat veel mensen appuyeren zien als opzij gaan terwijl je zijn hoofd de andere kant op trekt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:13

Little_Gift schreef:
Hoe? Eerder zeg je dat ze haar wou houden en laten oprijden in de lessen? En nu is het opeens dat ze de pony wou verkopen aan de slacht? Je begint te stuntelen in je beweringen...

De beweringen zijn consistent, laten rijden tot het einde en dan slacht. ik quote hieronder even een van de eerste berichten van de TS:

‘ Dat klopt inderdaad, echter koos die persoon ervoor om niet te stoppen met rijden omdat ze geen interesse hadden in een "nutteloos" paard. Er zaten verder geen adoptiekosten bij, ik kon haar gratis overnemen anders zou ze moeten doorwerken tot het eind en dan zou ze naar de slacht gaan (de afspraak hiervoor stond al voor over 3 maanden). Ik wist dat ze deze problemen had en daarom heb ik al voor de aanschaf contact gehad met de dierenarts, apart genoeg heeft die niets bijzonders geconstateerd aan haar houding of manier van lopen toen hij op bezoek kwam.‘

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:35

Ts, het is een "rescue-paard" en ik hoop van harte dat hij bij jou kan blijven en de nodige ook medische verzorging gaat krijgen. Vaak is het inderdaad zo dat paarden volledig opgebruikt worden en dan naar de slacht afgevoerd worden. Als gebruiksvoorwerpen. Als ze bepaalde medicijnen zoals "buut" gehad hebben krijgt men geen geld meer voor zijn vlees. Vandaar bemoeienissen over het eigendomsrecht? Wat een ellende zeg. Ik ben benieuwd wat de DA die vandaag zou komen ervan zegt.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 15:09

Is de DA al geweest?

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 15:47

AnnoNiemand schreef:
Is de DA al geweest?

Ze zijn 10 minuten voor de dierenartsafspraak de pony komen ophalen met de trailer. De staleigenaar heeft geprobeerd om haar tegen te houden maar dat is niet gelukt. De landelijke inspectiedienst en de politie zijn hier nu, die zijn het er in ieder geval over eens dat er zeker een dierenarts bij moet komen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 15:52

Ach en wee wat een vreselijke toestand voor die lieve pony dat geleur goed dat de instanties erbij zijn en zien dat er een da bij moet. Nu moet de dame met dr billen bloot

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 15:55

boedjang schreef:
Ach en wee wat een vreselijke toestand voor die lieve pony dat geleur

Inderdaad ontzettend zielig. Er is door iemand die met mij mee is gekomen nog aangeboden om de 500 euro direct te betalen maar dat accepteerde ze ook niet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 15:55

Die konden wel snel ter plekke zijn dan. Hebben ze de pony in het echt kunnen zien of heb je ze fotos laten zien?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:02

Dus zij kregen haar in die 5 minuten wel in de trailer maar jij niet om haar naar een kliniek te brengen gedurende de weken dat ze bij jou stond?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:07

Maar de LID heeft deze situatie dan beoordeeld als spoed? Gezien de reactiesnelheid?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:08

Little_Gift schreef:
Dus zij kregen haar in die 5 minuten wel in de trailer maar jij niet om haar naar een kliniek te brengen gedurende de weken dat ze bij jou stond?

2 dagen.

Ach wat een nare wending ts. Gelukkig heb je de politie ingeschakeld. Super triest voor deze pony, hier moet je nog geen meter op willen gaan zitten. Dierenmishandeling. Heb je het adres doorgegeven van deze mevrouw? Hopelijk staat daar morgen gelijk actie op de stoep.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:16

Hannanas schreef:
Little_Gift schreef:

2 dagen.

Ach wat een nare wending ts. Gelukkig heb je de politie ingeschakeld. Super triest voor deze pony, hier moet je nog geen meter op willen gaan zitten. Dierenmishandeling. Heb je het adres doorgegeven van deze mevrouw? Hopelijk staat daar morgen gelijk actie op de stoep.

Mocht het waar zijn, verwacht ik niet dat de pony bij haar zelf staat maar ergens anders (of zoals ts zelf benoemt de slacht) ik denk ook dat ze zich beroept op adoptie, wat helemaal niet altijd betekend dat ze haar eigendomsrecht kwijt is. Ze heeft ook het paspoort, dus het zal een lastige zaak worden en soms kun je dan maar beter je verlies nemen en hopen dat de pony snel uit zn lijden word verlost.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 16:25

Little_Gift schreef:

Zij had 5 mensen en een pony mee, ik ben in mijn eentje en heb gen tweede pony om in de trailer te zetten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:28

Dus met een paar stalgenoten was deze pony wel degelijk zo te laden geweest?
Ik vind het niet handig dat je in de app gesproken hebt over dierenarts en euthanasie, de vraag om het paspoort was voldoende geweest, maar dat is nu eenmaal gebeurd.

Sneu verhaal. Arm dier.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 16:30

capopjekop schreef:
Die konden wel snel ter plekke zijn dan. Hebben ze de pony in het echt kunnen zien of heb je ze fotos laten zien?

Wij zijn uiteindelijk achter ze aan gereden naar hun huis waar de pony gestald staat, daar is de inspectie ook gekomen. Omdat de koopovereenkomst nog niet zo lang geleden is gemaakt kon ze het nog ontbinden en dat heeft ze dus gedaan. De pony moet wel verplicht gecontroleerd worden door de dierenarts en daarvan krijg ik een update of het euthanasie of een behandelplan wordt

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 16:31

Goof schreef:
Dus met een paar stalgenoten was deze pony wel degelijk zo te laden geweest?
Ik vind het niet handig dat je in de app gesproken hebt over dierenarts en euthanasie, de vraag om het paspoort was voldoende geweest, maar dat is nu eenmaal gebeurd.

Sneu verhaal. Arm dier.

Er zijn hier geen stalgenoten, daarbij hebben ze haar met 2 harken de trailer in geslagen en dat is iets wat ik zelf nooit had gedaan

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:32

Bijzonder verhaal..

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 16:33

Little_Gift schreef:

Weken? Ze heeft al met al 4,5 dagen bij mij gestaan, daarbij had deze vrouw 5 mensen mee en hebben ze haar de trailer in geslagen met harken. Iets wat ik zelf nooit had gedaan.