LOL, dat gebeurde mij vroeger regelmatig. De een had maat 135 en de ander 145. Ik ben toen overgestapt op gewoon alles in de 145 en/of verschillende kleurtjes (al hielp dat ook niet altijd want in het donker zijn alle gebruikte dekens 'grijs'
ellepel
Geplaatst: 18-09-25 09:59
Haha nou ja als ze elkaars deken passen dan maakt het niet uit toch Ik heb ze vanmorgen af gedaan, was hier 18 graden en afgezien van wat gemiezer verder wel droog.
Britta31
Hier nog zonder deken, want ze hebben aan twee kanten bomen dus genoeg plek om te schuilen, en ze worden bijgevoerd. Ze ziet er het beste uit van de drie (oudere) merries. Laat zich de kaas niet van het brood eten
Hier mijn mevrouw L en haar minions twee jaarlingen.
Ik ga haar binnenkort weer een beetje oppakken. Ik heb haar de zomer even losgelaten, gewoon lekker niks doen en op de wei staan. Maar ze heeft een paar weken terug enting gehad en een terugval in haar gedrag gehad. Aaien mocht niet, draaide ze de kont toe. Ze moet echt weer een beetje in handen komen Ze komt straks wel weer op stal, dat scheelt, maar ik denk wel dat ze echt weer wat moet doen, om mentaal ook een beetje bezig te blijven. Heb genoeg inspiratie opgedaan met speurwerk en balkjes, dat scheelt
Hier ook weer bloot! En na een paar nachten paddock (want geen beschutting in het land en met die wind.....) nu weer een paar nachtjes op het land blijven. Zolang het kan!
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 18-09-25 22:36
Hier ook de regendeken eraf gehaald, dame ging gelijk uitgebreid rollen. Heerlijk nog even wat warme dagen doordat de herfst echt begint. Wat extra bijvoeren maakt al verschil uit zag ik vandaag dus voorlopig blijft ze op deze hoeveelheid staan. Hier staat ze nu nog 24/7 buiten. Alleen met die flinke regenbui stond ze even op stal. Binnenkort zal ze weer ‘s nachts op stal komen te staan.
Hier ook bloot en ik denk dat ik de Shet nog wat ga scheren, die heeft nu al haar genoeg om -10 te overleven en ze heeft altijd al zoveel jeuk (geen beestjes) door roos. Ik kan haar beter Roosje noemen ipv Jasmijn
Ik zie dat het alleen vandaag en morgen nog warm is. Daarna 15 graden. Ik denk dat ik er nog geen scheerapparaat in zet. Heb gisteravond wel zijn dunne zomerdekentje af gedaan want dat is zeker vandaag niet nodig. Heerlijk weer!
ellepel
Geplaatst: 19-09-25 11:22
Het zal volgende week ook droger weer zijn,ben daar wel heel blij mee. Kelly haar nachtpaddock word helaas wel wat modderig als het dagen achter elkaar aan het regenen is geweest. Gelukkig droogt het ook weer snel,de grond ligt vrij hoog. Maar ben dan wel blij met droog weer,koud maakt me niet zo veel uit.
Ik heb alleen een deel van de hals onder de manen geschoren en een klein stukje bij de slokdarm en daarna lekker alles met de stekeltjes borstel gedaan. Ze stond echt te genieten; met de hals gestrekt en dat kleine bekkie van die krauwelbewegingen meemaken
Marissa ook weer naakt. Is hier ook warm en zonnig. Volgende week zie ik wel weer. Had nu de Bucas op, regen en wind/storm is geen goede combi voor haar. Maar volgende week mss de regendeken op
Britta31
Geplaatst: 20-09-25 09:01
Vandaag gaan we met vakantie en net een goed gesprek gehad met Nap van 30, mijn geitje van 18 en poes van 17 dat ze niet dood mogen gaan als ik weg ben.
Hopelijk houdt iedereen zich aan de afspraken. Gaan jullie ver weg?
ellepel
Geplaatst: 20-09-25 11:31
Oh heerlijk op vakantie, lekker genieten!
Die van mij hadden vannacht besloten dat ze bij elkaar wilden staan. Draadje was precies bij een knoopje los en ze stonden gezellig bij elkaar. Ik hoop dan altijd maar dat de ruin niet de hele slobberbak van oma leeggegeten heeft
Heerlijk als ze zo vertrouwd/voorzichtig zijn met kinderen. :
Koekeroekus
Geplaatst: 20-09-25 21:07
Ik had besloten eigenlijk niet meer te gaan scheren en dat in het voorjaar te doen als het te warm wordt. Hij heeft al wel een aardig laagje weer. Zo cute, hij wordt dan zo wollig.
Vandaag met hem naar de Airborne Luchtlandingen geweest op de Ginkelse heide. Super chill. De brandweerauto die door de hei reed was interessanter dan als die parachutisten die uit de lucht kwam vallen.
Tancreda4
Geplaatst: 20-09-25 21:50
Wat gaaf zeg! Mooi om zo samen er iets van mee te krijgen. Altijd indrukwekkend!
M'n vos heeft een dik poot sinds gisteren. Ik vond een schaaf plekje, waar ik normaal echt geen aandacht aan zou besteden. Huid is amper kapot. Maar het is blijkbaar wel pijnlijk en geeft dus een dik poot als reactie. M'n merrie is niet snel kleinzielig met wondjes en met deze wel, dus pak het dan maar wat uitgebreider uit. Even in de badedas, wandelen (helaas na half uurtje niets dunner), en koelen. Wondje met honingzalf en de rest maar even in de klei. Ze heeft wel eens vasculites gehad en toen was ze ook heel gevoelig op een simpel plekje dus doe nu maar even zekere voor onzekere. Ze is gelukkig verder niet kreupel en ach, het houdt me lekker bezig zo
@tancreda: Met een achtergrond van vasculites kun je niet voorzichtig genoeg zijn. @Koekeroekus: lekker cool dus Zo te zien was je ook niet de enige te paard die is gaan kijken. Ik zie alles hier langs en over komen en vind dat al druk genoeg
Jasmijn heeft uitgevonden hoe ze de buikflap uit kan wurmen en dat is wel balen, want ze wordt veel gestoken en schuurt zich dan helemaal kapot onder haar buik.