Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:36

TS, ik vind dit heel erg voor je en het paard. Ik kruip terug onder de lees mee steen. Sterkte.

xLoki

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:39

Wat een ellende TS…
Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.
Heeft de dierenarts iets gezegd over de prognose?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:15

Oh, wat heftig! Ik hoop heel erg voor je dat het na het schoonmaken en wel weer verbinden toch mee lijkt te vallen! Duidelijk dat het zonder steunverband echt niet gaat, maar wat vreselijk rot voor jullie allemaal!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:22

Oh jeetje zeg, wat heftig!
Komt dit door de druk omdat het been zo vol loopt of omdat hij eraan gaat zitten?

Sterkte ermee ts

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 09:29

Dit komt dus echt door de druk die dan zo oploopt

Zitten nu met 2-3 snedes erbij in het gewricht door de druk die er ontstaan is en de zwelling op het gewricht
Hoofd wonde is op 2 plaatsen volledig opengescheurd

Originele prognose: 6 weken met boxrust. 2 weken moest opereren mogelijk zijn

Echter door zijn gedrag op stal boxrust niet mogelijk. Dus toen was het: we zien wel
Echter blijft het terugval na terugval

Huidige prognose:
Vermoedelijk inslapen want mijn budget is nu echt wel op, ik moet terug full time aan werk. Drukverband gaat niet door alle andere wondes en zijn lichaam pakt het dus gewoon absoluut niet over.
Veearts is gestuurd, ontstekingsremmer is terug opgestart. Maar mentaal, fysiek en financieel kan ik echt niet meer op dit moment. Vooral als ik zie hoe de wondes bij de andere paarden die ik help wel vooruitgaan.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 09:30

nikkel schreef:
TS, ik vind dit heel erg voor je en het paard. Ik kruip terug onder de lees mee steen. Sterkte.

Je artikelen en bijdragen zijn zeer interessant
Meelees steen is absoluut niet nodig hoor
Dank je wel

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:34

Ik vind het zo erg voor je TS. Ik voel je wanhoop en machteloosheid. Heel veel sterkte.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:38

TS, hoe erg ik het ook vind voor je, de suggestie die jezelf oppert is uiteindelijk niet te voorkomen. Aan alles zit een eind, wanneer het lichaam het zelf niet oppakt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 09:40

Ik ga kijken wat de da zegt en wat mijn opties zijn
Of er ergens iets met iemand te regelen valt dat ik niet moet opgeven. Ik kan gewoon niet opgeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:46

Is dit voor het paard niet ook een enorme lijdensweg?

Hij wil er niet op staan. Rukt alles af... wie doe je er dan nog een plezier mee?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:47

GUSTIxBILL schreef:
Huidige prognose:
Vermoedelijk inslapen want mijn budget is nu echt wel op, ik moet terug full time aan werk. Drukverband gaat niet door alle andere wondes en zijn lichaam pakt het dus gewoon absoluut niet over.
Veearts is gestuurd, ontstekingsremmer is terug opgestart. Maar mentaal, fysiek en financieel kan ik echt niet meer op dit moment. Vooral als ik zie hoe de wondes bij de andere paarden die ik help wel vooruitgaan.

Dat vermoedde ik al... Ik snap dat je niet wil opgeven TS, zeker na alle inspanning die je hebt verricht. Maar stel jezelf ook de vraag: wie help je ermee door nu (tegen beter weten in) door te blijven gaan? En tegen welke prijs (financieel, fysiek en mentaal, voor mens en dier)?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:52

Ik heb zo met je te doen. Je doet zo enorm je best maar dat dan na het beetje vooruitgang het zo ineens weer helemaal terug bij af is. |(

Aangezien ik helaas ook geen idee heb hoe je dit zou moeten oplossen kan ik je alleen maar sterkte wensen met het nemen van beslissingen.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:59

Wat ongelofelijk rot voor je en voor je paard. Het ziet er zo ellendig uit en het zou zo fair zijn als je inspanningen worden beloond. Maar zijn lijf pakt het niet over, hè? Net het enige waar je geen controle over hebt. Ik hoop dat je met je dierenarts heel goed kunt praten en dat je geholpen wordt met beslissen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:15

Och ;( Ik vind het ook verschrikkelijk voor je allemaal en natuurlijk ook voor je paard. Wat een ellende.

Heb het topic toch nog even door gescand op de optie laseren en ik zie je eerder schrijven dat het misschien wat te duur wordt en dat je bang bent dat hij het niet accepteert.

Een buurvrouw heeft de (grote!) wond van haar paard laten laseren, ik geloof een keer of 5 en het is zo ontzettend snel verbeterd. Ze betaalde helemaal niet zo gek veel, 45 euro per sessie. Ik woon totaal niet in jouw buurt en weet niet of deze laser kliniek zo ver rijdt, maar is niet het uitzoeken waard of er toch een kliniek in de buurt is die het voor een dergelijk bedrag doet?

En je zou kunnen overwegen om hem voor die keren te sederen als je denkt dat ie het niet zal accepteren?

Hoe dan ook, veel sterkte met wat je besluit. Het is een drama, linksom of rechtsom, dat begrijp ik!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:40

Dat na 2 maanden en vele kosten je budget op is is niet raar.
En daarbij is hij ook geen makkelijke met behandelen, want soms was het echt wel link voor je.
Heel veel sterkte met het nemen van beslissingen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:56

Geen enkel dier is het waard dat je er aan onderdoor gaat.

Je hebt echt ontzettend veel voor hem gedaan. Maar zoiets kan niet eindeloos die blijven gaan hè. Echt, ik heb het meermaals geschreven, denk ook aan jezelf.

Zeker met een paard dat al niet helemaal gezond is (je schreef dat er iets was mer het hart?)..

Kan het zijn dat er een stukje bot of hoef of hout in die wond zit, dat het daarom zo blijft emmeren?

Ik heb respect voor je wat je allemaal geprobeerd hebt. Maar denk ook een beetje aan jezelf

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:52

Oh nee weer alles open!! Jee ts wat verschrikkelijk voor je paard en voor jou om mee te maken. Het is een strijd. Je toewijding is te prijzen en soms kan je niet anders dan zeggen dat je echt alles hebt geprobeerd.
Equaide is het laatste wat ik je nog kan adviseren al hangt daar ook weer een flink prijskaartje aan.
Wat hier ook wordt gezegd; denk aan jezelf, wat niet meer gaat dat gaat niet. Als jij omvalt staat alles stil. Hij is natuurlijk meer dan alleen die wond en hij betekent heel veel voor je. Het is voor je paard ook een heel naar proces.
Veel sterkte met de volgende stappen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 12:12

Ik vermoed zelf idd dat er iets in de wonde zit wat het elke keer triggert

Equitom heb ik een mail gestuurd voor een zoveelste opinie en prijsindicatie
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu er een fixatieverband om zit, alles ontsmet is en zalf op zit staat/loopt hij terug.
Hij liet alles doodsbraaf toe
Temp is 36.9 en hij is terug allert
Veearts die hem behandeld valt niet te bereiken.

Ik ben nu mijn trailer voorladen. Als ik terug ben ga ik kijken hoe het zit kwa bloed en staat van wonde.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:13

Er moet haast wel nog iets in zitten, dat kan haast niet anders, hoop ik

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:29

Jee wat dik nog zeg!! Is er sinds de wond is ontstaan een foto gemaakt van het spronggewricht? Heb gezocht in het topic maar kan het niet vinden. Focus lag eerst natuurlijk op het afzakkende verband maar het is zo dik…ben bang dat er meer aan de hand is dan ‘alleen’ de wond die niet dicht wil.

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:30

Respect voor alles wat je voor hem doet!

Wat een tegenvaller de laatste foto. Ik ben ook benieuwd wat de prognose is voor hem. Jullie zijn al een lange reis onderweg met hem, op een bepaald moet het einddoel wel in zicht komen. Ik begrijp dat na het verlies van je moeder deze wond er dubbel hard inhakt. Maar je kunt echt niet meer doen dan je uiterste best, en dat heb je al gedaan!

Op een bepaald moment is het op. Het is absoluut geen schande om na een lange strijd toch te moeten beseffen dat het niet haalbaar is. Heel veel sterkte de komende tijd, wat de reis verder ook nog mag brengen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:31

Kan ook komen doordat er wildvlees op/in de wonde zit. Dit is ontzettend doorbloed en als daar dan ook maar iets druk op komt van binnenuit of van buitenaf heb je direct een bloedbad. Hoewel dat geen verklaring is waarom het been zo dik blijft. Want dat ken ik niet zo van eerdere wonden die ik gezien heb. Wel de 1e tijd en ook bij stalrust. Maar zo op de wei zou dat eigenlijk minder moeten zijn in mijn beleving.
Sterkte TS!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:54

Het lijkt mij persoonlijk ook dat er iets in of bij de wond moet inzitten wat de reactie opwekt. Sterkte in de strijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:08

Is het gewricht wel goed? Is die op de foto geweest?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 13:21

De foto/echo/scan heb ik 3x gevraagd aan verschillende artsen.
Idd omdat ik het idee had net zoals de tweede arts dat er iets niet goed zit

Alle 3 de artsen geven hetzelfde antwoord: niet nodig

Afhankelijk hoe de wonde en het been eruitziet thuis wacht ik rustig equitom hun antwoord af. En anders word er vandaag nog gebeld.