We gaan het even aankijken, ik ga hem terug introduceren bij Adje en zien hoe dat gaat. Vroeger was Adje te speels voor hem, maar nu is hij al jaren ouder.
We hadden een ezelopvang gecontacteerd, maar daar kon pas over zes weken een ezeltje van komen. Dus even aankijken de komende dagen/week en dan kunnen we nog op zoek gaan als het nodig blijkt.
Het is nog steeds onwezenlijk en ik heb de emotie nog niet echt toegelaten, omdat Fideel er nog is en we ons nu op hem moeten richten.
De dierenartsen hebben hem net naar huis gebracht, samen met Basiel. Fideel had vannacht Basiel bedekt onder het stro in de stal. Blijkbaar is dat iets wat merries vaker met een veulentje doen, maar ezels dus ook. Ze zagen Basiel niet liggen. In de trailer stond Fideel weer flink bezweet. We hebben hem eruit gehaald en zijn gebruikelijke voeding gegeven. Hij kan ook langs de paarden lopen, hopelijk helpt dat. Eerst ging hij dus veel rondlopen, zoeken en zoeken, dan at hij een klein beetje en nu balkt hij veel. Ik denk dat hij het nu "snapt". Hopelijk kan hij zijn rust weer vinden, als het over een paar dagen nog moeilijk is, zoeken we een maatje voor hem.
Beste ts, ik heb in stilte alles meegelezen. Wat heb je ontzettend veel gedaan met zoveel liefde, ik wil je ontzettend veel sterkte wensen het verlies van twee dierbaren. Gecondoleerd
Kookaburra
Hoe verdrietig het ook is. Ik heb bewondering voor hoe jij Fideel afscheid laat nemen van Basieltje
agee
Geplaatst: 28-10-22 10:23
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Dit is echt vreselijk.
Dat begraven onder stro zie je inderdaad vaker. Ik heb dat gezien bij een ziek veulen. De merrie begroef het veulen iedere keer onder het stro. Het leek alsof ze wist dat er geen kans meer was voor het veulen en ze er dus al afscheid van nam. Dat zal zo wel in hun instinct zitten. Ik denk dat dit bij jullie dus ook zo was. Mooi dat zijn maatje afscheid van hem mocht nemen. En zo te zien heeft hij dat dus ook echt goed gedaan.
Heel veel sterkte, sneu dat het zo eindigt. Ook voor deze reis. Sterkte!
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-22 17:13
We hebben Basieltje met de auto naar het crematorium gebracht. Was op zich een hele belevenis, maar ja, waarom niet. De zetels plat en met een zeiltje, hij paste er perfect in.
Heel vriendelijk en rustig onthaald in Roermond, net als zo veel jaar geleden met Falco. Plukjes haar afgeknipt. De cirkel is rond.
Het voelt raar, er gaan nog wel tranen komen de volgende dagen. Maar hij had het goed bij ons.
Wat een mooi en tegelijk verdrietig afscheid Heel veel sterkte Lieve Basieltje, rust zacht
amber15
Geplaatst: 28-10-22 19:15
Hij had zich geen beter baasje kunnen wensen. Heel veel sterkte de komende periode
GamblersCup
Geplaatst: 31-10-22 11:18
Ik lees het nu pas... sterkte! Ik hoop dat je andere ezeltje snel de rust vindt (met een pony erbij begreep ik?) of anders een opvangezeltje.
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-22 18:25
Voor wie het graag wilt zien...
Het popup-kliniekje:
Even in spoiler de darm, hier zie je duidelijk grijze stukken die afgestorven waren.
Spoiler:
Fideel doet het voorlopig goed. Hij is wel merkbaar wat eenzaam, komt meteen contact zoeken etc., maar hij eet goed en doet verder wel z'n ding. Dus voorlopig houden we het zo. Hij kan contact maken met de paarden ook.