Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Dat is absurd, bandenwissel betaal ik 50 frank voor
Ik neem aan dat er wat meer moest dan banden wisselen?
Cayenne schreef:Nelleke, die rekening valt me alles mee!
Het is nog steeds een hoop geld, maar ze hebben zo te zien ook echt veel werk gehad.
Dan is het echt niet duur.
Little_Gift schreef:Hier toevallig zondag een spoeddierenarts nodig gehad voor ons minivarken die koliek deed.
Zondagavond om 23u, dierenarts stond er binnen het half uur, heeft onderzocht, darmen beluisterd, opgevoeld, temperatuur genomen, buscopan en pijnstiller ingespoten en de rekening was 95 euro...
Kwam ook van een DAP/kliniek en was niet onze vaste dierenarts... Ik viel ook achterover... Van verwondering dat de rekening zo laag was...
callippo schreef:Pff, wat een bedragen! Ben enorm dankbaar dat mijn dierenarts nog in de vorige eeuw lijkt te leven qua tarieven.
Melkkliertumor verwijderen bij de kat? €155 (incl medicatie mee voor thuis).
Voorrijkosten? 8 euro gewoon, 16 euro in het weekend.
AB dagelijks spuiten? 12 euro per bezoekje.
Vorig jaar pony met koliek, 2x bezoek, medicatie spuiten, tussendoor telefonisch consult en uiteindelijk toch zaterdagavond moeten laten inslapen. Zelfde bedrag als de TS, maar dan voor het complete pakket.
En hij heeft ook vaak erg leuke stagiairs bij zich![]()
Ik ken ook de andere kant, DA die zegt dat iets 250€ gaat kosten, maar achteraf een rekening van bijna 600 presenteert, zonder opmerking dat het extra werk of medicatie kostte
karuna schreef:Je zult maar een huisdier hebben dat nog stamt uit de tijd dat dierenartsen nog een beetje betaalbaar waren.En nu over de kop prijzen. De reden dat mijn hond de dierenarts 80 km verderop heeft zitten is dat die nog fatsoenlijk klantenservice bieden. Niet over de kop duur zijn zelfstandig met 4 dierenartsen en een heel uitgebreide nieuwe kliniek hebben waar na de bouw niet de kosten omhoog vlogen. En ze zijn ook gewoon dag en nacht bereikbaar.
De dierenartsen hier nagenoeg allemaal graafschap/evidentia en buiten openingstijden dan aangewezen op een kliniek die alsnog 65 km verderop op zit. Meer dan peperduur en rot te bereiken is.laat maar ik houd de vertrouwde dierenarts wel waar ik de mensen ken en ze meedenken met de clienten.
![]()
Maar dan nog dit is de laatste hond, het wordt te duur. Dan maar wandelende takken houden.
Helaas twee jaar geleden met herder met bloedneus, de dichtbijzijnde was vorden, de hond liep bloedend leeg dus echte bloedspoed letterlijk. Daarheen. Helaas hielp de medicatie niks want net thuis begon het weer. En toen bleek vorden dicht.en moet je in de auto met een leegbloedende hond en 5 kwartier rijden voor je ergens terecht kan. Waarna de bankrekening leeggeschud kon worden ivm een licht roesje om in de neus te kunnen kijken. Ze zeiden daar ook. Je hebt geluk dat je hond veel massa heeft. Een kleinere hond was onderweg doorgebloed.
![]()
Dan is het niet echt heel diervriendelijk meer om zover te moeten rijden, zonder autovervoer onmogelijk en even een lieve buur vragen om 130 km heen en weer te rijden ipv 20 doe je ook niet zo snel
Cemlys schreef:Maar als eigenaar hoor je toch op de hoogte te zijn van hoe je praktijk de diensten regelt?
karuna schreef:Met een leegbloedende herder die in blinde paniek is bel je het nummer dat nog van de paarden in de telefoon stond. En de dichtbijzijnde mij bekende kliniek. Ik zat midden in een verhuizing toen. Geen idee dat ze inmiddels waren overgenomen. Daar behandelt en ze zeiden als het weer begint te bloeden moet je terugbellen. En toen ik dat deed kreeg ik een bandopname dat ze dichtwaren en dat ik naar evidensia moest een heel eind verderop.dat hadden ze bij de behandeling wel even kunnen vermelden.
Benzz schreef:Volgens mij gaat er sowieso wat mis, want op medicijnen betaal je volgens mij maar 9% btw. Bij jou is over het hele bedrag 21% btw gerekend. Toevallig afgelopen woensdag de rekening van mijn veearts gehad en daar waren medicijnen 6 en diensten 21.
karuna schreef:Met een leegbloedende herder die in blinde paniek is bel je het nummer dat nog van de paarden in de telefoon stond. En de dichtbijzijnde mij bekende kliniek. Ik zat midden in een verhuizing toen. Geen idee dat ze inmiddels waren overgenomen. Daar behandelt en ze zeiden als het weer begint te bloeden moet je terugbellen. En toen ik dat deed kreeg ik een bandopname dat ze dichtwaren en dat ik naar evidensia moest een heel eind verderop.dat hadden ze bij de behandeling wel even kunnen vermelden.