Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 10:46

Begint hier steeds meer op Facebook te lijken.

Een handelaar is niet perse slecht he. Een fokker is ook niet automatisch een broodfokker. Je hebt echt wel goede handelaren.
En ja dit heeft nog steeds met geld te maken en met de pony. Wij wilden zo snel mogelijk castreren maar dat ging niet lukken aangezien je dat mag doen na uitspraak van de rechtsbijstand. Dat is absoluut niet handig! We hadden al een afspraak staan voor aanstaande donderdag bij de veearts. Maar de rechtsbijstand adviseerde dus om dit pas te doen na uitspraak. Dan staat ons veulen al aan huis. Nu wordt hij gewoon snel geopereerd. Ik heb in het paspoort vermeld dat het een klophengst is. Zodat er niet meer gesjoemeld kan worden. En zijn testosteron waarden formulieren van het lab van vorig jaar en dit jaar erbij gedaan.
Ik heb overal rondgevraagd. Niemand wilt een agressieve klophengst op stal. En terecht. Ik had ook vriendelijk bedankt.

Nu krijg ik gewoon onze afbetaling terug. De schade die hij heeft veroorzaakt bij de buurman en de dierenarts kosten nemen vriendin en ik als verlies.

Dus wat snappen jullie niet. Dit geintje heeft me uiteindelijk maar 500 euro gekost. Jammer maar te overzien. Een operatie met nazorg is 1000 euro duurder.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:50

Caily schreef:
Wat een onwijs zure oplossing voor de pony. Wat een volgende eigenaar ermee gaat doen weet je nooit, het van hand tot hand gaan kan dus nu bij jullie al begonnen zijn.

Heb hier in de omgeving en rondje gebeld of er ergens een plekje voor hem is, maar helaas. Met thuis een hengst en merries, wordt dat knokken. Hoop dat er een andere bokker is die hem wil/mag ophalen.

Als het nu toch ineens niet om geld gaat, had het je gesierd als je hem een spuitje had gegeven in plaats van de handel in te sturen.

De gok dat hij braaf wordt, vind ik gezien zijn karakter en gedrag wat het in het verleden en tijdens het rijden liet zien, een stuk betrouwbaarder dan de belofte van een handelaar dat die geld en risico in de pony gaat stoppen. Voor wat zou hij dat doen?

Als het echt om veiligheid van je gezin en andere paarden zou gaan, waren er meerdere oplossingen die een stuk aardiger waren voor de pony.

Wederom klopt het van geen kant.

Hier ga ik in mee, daarbij voor het geld waarvoor hij op internet stond had ik (en waarschijnlijk menig bokker) hem niet willen ophalen gezien de tijd voor het heropvoeden en de kosten die nog gemaakt moeten worden.
Voor 1000 euro had je hem gister nog mogen brengen en had hij na zijn operatie hier lekker in mijn ruitenkoppeltje mogen komen scharrelen.
Ook ik ben nu benieuwd waar en hoe snel we hem nu weer tegen gaan komen -O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:51

Ho wacht. Opereren mag pas na uitspraak (welke uitspraak doet de rechtsbijstand?) van de rechtsbijstand? Maar verkopen kan dus gewoon?

Ik snap het echt niet meer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:55

Heb je echt in het paspoort geschreven? Zowel jouw gegevens als klophengst? Want dan is het paspoort niet meer geldig en moet er een nieuwe aangevraagd worden. Dus dan zijn jouw gegevens verdwenen. Je mag geen wijzigingen aanbrengen in paspoort door er zelf in te schrijven.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 10:57

Rocamor schreef:
Ho wacht. Opereren mag pas na uitspraak (welke uitspraak doet de rechtsbijstand?) van de rechtsbijstand? Maar verkopen kan dus gewoon?

Ik snap het echt niet meer

Zucht niemand leest of denkt na. Als we opereren voor 1500 euro kunnen we dat geld nooit meer terugkrijgen via de rechtsbijstand. Dus die optie is geschrapt.
Als we verkopen en het hele gebeuren rechtsbijstand stop zetten kost het ons 500 euro.

Als ik rechtsbijstand had doorgezet en dus eind van het jaar eens een keer was gaan opereren was het goed mis gegaan aangezien ik hem nergens anders kwijt kan dan de buurman. Die heeft grote trekpaarden en een hengst die hem gewoon dood trappen als het moet. Daarnaast was de buurman inmiddels ook klaar met pony omdat hij de hele boel kort en klein slaat daar.

En joh als iemand het ziet zitten of het beter weet. Ga dan alsjeblieft die pony halen. Echt hoor.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 10:58

MyWishMax schreef:
Heb je echt in het paspoort geschreven? Zowel jouw gegevens als klophengst? Want dan is het paspoort niet meer geldig en moet er een nieuwe aangevraagd worden. Dus dan zijn jouw gegevens verdwenen. Je mag geen wijzigingen aanbrengen in paspoort door er zelf in te schrijven.

Ik heb bij de sticker van het stamboek waar mijn naam op staat een telefoonnummer geschreven dat mag gewoon. En bij de plek waar castratie staat aangegeven klophengst. Dat mag gewoon op die plekken. Ik heb niks aangepast.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:00

Wat wij niet snappen?! Dat je eigen portemonnee redden bovenaan zet? Nee, dat snap ik idd niks van. Je hebt zelf voor de pony gekozen.

Wat jij niet snapt is dat paarden geld kunnen kosten. Vanaf dag 1 dat je ze hebt. Het is niet dat jij deze een maand hebt, dat iedereen je voeten gaat kussen als je ipv medische zorg kiest voor de handel in sturen.

Dat de pony op dit momenteel (deels) niet aan je verwachtingen voldoet heeft daar niks mee te maken, en kan de pony bovendien niks aan doen. De enige die je dat kan verwijten ben je zelf, ongezien kopen, via tussenpersoon, en dan ook nog ongekeurd.

Wat je in het paspoort hebt gedaan mag niet! Hopelijk heb je het met potlood gedaan en kan je het nog weg halen. Anders heeft de pony nu ook geen geldig paspoort meer, goed begin in de handel :(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:02

Kortom, het mocht best van de rechtsbijstand, maar dan moest je zelf de kosten dragen van de operatie en dat wilde je niet. Maar je had je paard nog helemaal niet afbetaald, dus dat geld had er moeten kunnen zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:05

Hopelijk wordt hij snel gecastreerd en gaat hij een goede plek vinden!

Sharmila schreef:
. Ik heb in het paspoort vermeld dat het een klophengst is. Zodat er niet meer gesjoemeld kan worden.

Je hebt hopelijk niet in het paspoort geschreven?
Dat is dan namelijk vanaf dat moment ongeldig..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:10

Sharmila schreef:
Ik heb bij de sticker van het stamboek waar mijn naam op staat een telefoonnummer geschreven dat mag gewoon. En bij de plek waar castratie staat aangegeven klophengst. Dat mag gewoon op die plekken. Ik heb niks aangepast.

Alleen de paspoort uitgevende instantie en de DA mogen er in schrijven (alles voorzien van stempel, datum en handtekening).
Niemand anders.
Toen mijn hengstje werd geruind vertelde de DA expliciet dat zij het paspoort konden/mochten aanpassen, maar ik niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:13

Sharmila schreef:
En joh als iemand het ziet zitten of het beter weet. Ga dan alsjeblieft die pony halen. Echt hoor.

Nou bokkers, in 3 2 1,
wie gaat die pony halen voor 1000 euro?

Persoonlijk vind ik reacties wel dubbel, in het aankoop topic gaat het veel over keuren, niet goed dan laat je hem staan. Eigenlijk laat je daarmee net zo goed een paard met mankementen aan de handel over.

In dit geval denk ik dat TS haar huwelijk en alles even voor laat gaan. (Man wil dat paard weggaat).
Zelf had ik geld voor castratie bijeen gezocht en pas daarna het paard verkocht en dat zou ik TS ook aanraden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:13

Ik zie dat ik spuit 11 was.. :+

Sharmila schreef:
MyWishMax schreef:

Je hebt wel wat aangepast.. -O-

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:18

Caily schreef:
Wat wij niet snappen?! Dat je eigen portemonnee redden bovenaan zet? Nee, dat snap ik idd niks van. Je hebt zelf voor de pony gekozen.

Wat jij niet snapt is dat paarden geld kunnen kosten. Vanaf dag 1 dat je ze hebt. Het is niet dat jij deze een maand hebt, dat iedereen je voeten gaat kussen als je ipv medische zorg kiest voor de handel in sturen.

Dat de pony op dit momenteel (deels) niet aan je verwachtingen voldoet heeft daar niks mee te maken, en kan de pony bovendien niks aan doen. De enige die je dat kan verwijten ben je zelf, ongezien kopen, via tussenpersoon, en dan ook nog ongekeurd.

Wat je in het paspoort hebt gedaan mag niet! Hopelijk heb je het met potlood gedaan en kan je het nog weg halen. Anders heeft de pony nu ook geen geldig paspoort meer, goed begin in de handel :(

Ik had een brave ruin gekocht geen agressieve klophengst hè. En ik wilde sowieso geen paard erbij omdat we even bij moesten komen van financiële pech. En je snapt het weer niet. Als ik nu geen geld had om die pony af te betalen had ik dat nu ook niet voor de operatie. Dat hadden we van geld moeten doen dat we apart hielden voor het kopen van schrikdraad, hekken etc op onze boerderij. Maar prima als je het allemaal zo goed weet ga hem lekker halen.

Ik heb nog nooit een dier weg gedaan. Dit is de eerste keer in mijn gehele leven. En dat heb ik echt gedaan voor mijn gezin. Ik ben moeder van een dochter van 19 maanden. En mogelijk als ons geluk ons meezit volgend jaar van nog een dochter. Dat is mijn prioriteit in het leven. Daarna komen de dieren. Een pony met agressie wil ik niet in de buurt van mijn zwangere buik. En er godver 13 jaar überhaupt over gedaan om moeder te worden. Moeder zijn is alles voor me. Mijn vorige tinker is 37 jaar oud geworden en mijn fjord 43. Vast omdat ik zo slecht ben voor dieren. Koop godver een boerderij voor de dieren omdat het met een kind zo lastig combineren is en ik mijn pony elke dag wil kunnen zien.

Dus kap met die domme opmerkingen. ze doen ontiegelijk zeer.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:21

MyWishMax schreef:

Ik heb bij de sticker van het stamboek waar mijn naam op staat een telefoonnummer geschreven dat mag gewoon. En bij de plek waar castratie staat aangegeven klophengst. Dat mag gewoon op die plekken. Ik heb niks aangepast.[/quote]

Je hebt wel wat aangepast.. -O-[/quote]

Ik hoop dat t geen probleem gaat geven dan. we gaan t zien.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:21

Marigold schreef:
Sharmila schreef:

Nou bokkers, in 3 2 1,

Persoonlijk vind ik reacties wel dubbel, in het aankoop topic gaat het veel over keuren, niet goed dan laat je hem staan. Eigenlijk laat je daarmee net zo goed een paard met mankementen aan de handel over.

In dit geval denk ik dat TS haar huwelijk en alles even voor laat gaan. (Man wil dat paard weggaat).
Zelf had ik geld voor castratie bijeen gezocht en pas daarna het paard verkocht en dat zou ik TS ook aanraden.

Precies. Ik had hier min of meer bijna een scheiding. En ik begreep mijn man standpunt. Technisch gezien had hij gewoon gelijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:23

dikke kans dat het paspoort toch niet mee gaat met hem.
En op deze manier houden we de handel in stand van die arme dieren die iets mankeren.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:24

Marigold schreef:
Sharmila schreef:

Nou bokkers, in 3 2 1,

Wedden dat alle toetsenbord helden hier met hun anonieme profiel lekker blijven zitten waar ze zitten met een hoop commentaar.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:29

Poeh TS je kan het niet goed doen hoor. Schrijf je iets in het paspoort (in het voordeel van het dier), is het weer niet goed en krijg je over je flikker dat je het paspoort verpest hebt.

Vind je een goede handelaar die het dier wil castreren, zijn er mensen die roepen dat een bokker hem maar moet halen. Alsof iemand op Bokt per definitie een betere oplossing is :-)

Ik zou het topic laten als ik jou was. Je hebt een oplossing en antwoorden geven is alleen meer olie op het vuur. En uiteindelijk maakt raak je er alleen zelf gefrustreerd door en dat is zonde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:34

Jeetje, je kan ook overdrijven. Je mag gewoon niks in paspoort aanpassen of schrijven zelf. Dan moet er een nieuw paspoort aangevraagd worden en zijn die goedbedoelde aanpassingen ook weg. Dus goedbedoeld, maar het is niet in voordeel van het dier omdat het paspoort dan ongeldig is. Daarom wordt het aangegeven. Nergens krijgt ze op haar flikker, maar er wordt aangegeven dat het niet mag.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:36

beert schreef:
Poeh TS je kan het niet goed doen hoor. Schrijf je iets in het paspoort (in het voordeel van het dier), is het weer niet goed en krijg je over je flikker dat je het paspoort verpest hebt.

Vind je een goede handelaar die het dier wil castreren, zijn er mensen die roepen dat een bokker hem maar moet halen. Alsof iemand op Bokt per definitie een betere oplossing is :-)

Ik zou het topic laten als ik jou was. Je hebt een oplossing en antwoorden geven is alleen meer olie op het vuur. En uiteindelijk maakt raak je er alleen zelf gefrustreerd door en dat is zonde.

De enige oplossing voor bokt is je geld inleveren op een castratie. Beknibbelen op de hekken voor de andere paarden die ik heb, niet handig als je langs een drukke weg gaat wonen. Of als hij toch agressief blijft het veulen dood trapt of een van mijn honden, of misschien wel over mijn dochtertje heen rent is totaal onbelangrijk.

_/-\o_

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:37

maar voor 1000 euro had je hem hier ook aan kunnen bieden toch?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:43

Kinke schreef:

Dat doet ze nu toch? Ga hem halen dan >;)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:47

Lees ik het nu goed :
Citaat
"Als ik nu geen geld had om die pony af te betalen had ik dat nu ook niet voor de operatie. Dat hadden we van geld moeten doen dat we apart hielden voor het kopen van schrikdraad, hekken etc op onze boerderij. "

Dus het geld voor afbetaling was er ook niet ?

En wat rechtsbijstand en castratie uitstellen betreft is bullshit, want deze operatie is noddzakelijk.
"Wachten" tot een uistpraak kan zo maar een paar jaar duren - ook al sta je in jouw recht. En zo of zo had je een operatie eerst moeten voorschieten.

Ik snap dat je een "niet conform " product gekocht hebt ,maar nu gaat dus de pony de handel in met alle gevolgen van dien.
Het zou een uitzondering zijn ( ik zeg niet dat ze niet bestaan, hoor) dat een handelaar er echt geld en tijd hierin gaat investeren.

Heel jammer vind ik dat er niet van begin aan gecommuniceerd werd dat de pony op afbetaling gekocht is en dat ook nog via een tussenpersoon.
Heeft jouw vriendin dan het gehele bedrag aan de oude eigenaar betaald? Of ook op afbetaling?

Als het pony nog niet afbetaald was, dan was de oplossing makkelijk: bedrag van de castratie in mindering of terug. Punt

En zo cru het is : als jouw vriendin het pony gekocht heeft en aan jouw verkocht...dan heb jij met de oude eigenaar niets te maken, want jouw vriendin is de verkopende partij.

Of heb jij de contract met oude eigenaar?

Had je er meteen open in het topic alles verteld, had men beter kunnen mee denken en oplossingen aan dragen...
Maar alleen al het feit om de pony op mp te zetten voor 5k en als hengst ipv klophengst, had bij mij al de alarmbellen laten rinkelen van wat er wel en wat niet aan echte informatie hier gedeeld werd.
En dat is jammer want als er niet heel veel geluk komt kijken is de pony de dupe, zal nog door een paar handen gaan en vervolgens naar de slacht.
En dat omdat er iets lichamelijks mankeert wat verholpen kan worden.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:47

Kinke schreef:

Had gekund. Is ook zeker wel door mijn hoofd geschoten en overleg over gehad met vriendin. Maar uiteindelijk was dit handiger voor haar ook. Ze ruilt hem nu in voor een vergelijkbaar paard met bijbetaling en wilt zo op deze manier toch haar verlies die zij heeft gepakt (en die aanzienlijk meer is dan die van mij) toch nog terug verdienen. Of daar zelf een leuk paard aan overhouden. De handelaar is vooral een goede vriend van haar. Dus zo kwam ze erop.

Mijn mans standpunt en die van de buurman was anders overigens. Ze vinden de pony te gevaarlijk om überhaupt bij een particulier te plaatsen. De buurman fokt al 50 jaar trekpaarden en hij heeft Black elke dag in handen gehad. Hij heeft zelf in totaal 20 trekpaarden en een prachtige hengst. Zijn mening neem ik in dit geval echt wel serieus.
Zijn schoondochter die ook in de trekpaarden zit zei ook. Shar doe hem weg. Dit is agressie van de bovenste riggel. Die smeekte het me zo wat. Zij is degene zonder angst die overal op springt de trekpaarden beleert onder het zadel en de kar. Zij heeft Black gereden ook buiten. Het is een fantastische pony maar zodra hij een ander paard ziet wordt hij koekoek. Ik heb hem zelf ook gereden maar enkel als de merries binnen stonden en de hengst op date was. Anders kan je er niet eens een zadel op leggen. Moet dat dan naar een particulier….. mijn man zei; als daar dan wat gebeurt en het gaat goed mis kan ik mezelf niet meer in de spiegel aankijken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:48

Sharmila schreef:
Wedden dat alle toetsenbord helden hier met hun anonieme profiel lekker blijven zitten waar ze zitten met een hoop commentaar.

Deze toetsenbordheld blijft inderdaad lekker zitten. Waarom? Omdat ik geen geld (over) heb voor een extra paard. Ik weet wat ik heb, ben daar meer dan tevreden mee. En ga daarmee niet de onnadenkendheid van een ander oplossen.

Weet je, je haalt er van alles bij dat vooral irrelevant is in mijn ogen. K vind het erg verdrietig voor jullie dat jullie zo lang op jullie eerste kindje hebben moeten wachten. Maar wat heeft dat met die pony te maken? Mogen mensen die wel zonder extra problemen een kindje konden krijgen, het kind wel blootstellen aan gevaren? Nee, ook niet. Je hebt als ouder de plicht goed voor je kinderen te zorgen.

Ik hoop voor de pony dat de handelaar zijn woord houdt, dat het dier snel geopereerd wordt en het dier zichzelf en zijn omgeving daarmee niet meer in de weg zit. Maar nog meer hoop ik, dat de pony niet morgen op transport gaat naar Italië