Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Wat een onwijs zure oplossing voor de pony. Wat een volgende eigenaar ermee gaat doen weet je nooit, het van hand tot hand gaan kan dus nu bij jullie al begonnen zijn.
Heb hier in de omgeving en rondje gebeld of er ergens een plekje voor hem is, maar helaas. Met thuis een hengst en merries, wordt dat knokken. Hoop dat er een andere bokker is die hem wil/mag ophalen.
Als het nu toch ineens niet om geld gaat, had het je gesierd als je hem een spuitje had gegeven in plaats van de handel in te sturen.
De gok dat hij braaf wordt, vind ik gezien zijn karakter en gedrag wat het in het verleden en tijdens het rijden liet zien, een stuk betrouwbaarder dan de belofte van een handelaar dat die geld en risico in de pony gaat stoppen. Voor wat zou hij dat doen?
Als het echt om veiligheid van je gezin en andere paarden zou gaan, waren er meerdere oplossingen die een stuk aardiger waren voor de pony.
Wederom klopt het van geen kant.
Rocamor schreef:Ho wacht. Opereren mag pas na uitspraak (welke uitspraak doet de rechtsbijstand?) van de rechtsbijstand? Maar verkopen kan dus gewoon?
Ik snap het echt niet meer
MyWishMax schreef:Heb je echt in het paspoort geschreven? Zowel jouw gegevens als klophengst? Want dan is het paspoort niet meer geldig en moet er een nieuwe aangevraagd worden. Dus dan zijn jouw gegevens verdwenen. Je mag geen wijzigingen aanbrengen in paspoort door er zelf in te schrijven.
Sharmila schreef:Ik heb bij de sticker van het stamboek waar mijn naam op staat een telefoonnummer geschreven dat mag gewoon. En bij de plek waar castratie staat aangegeven klophengst. Dat mag gewoon op die plekken. Ik heb niks aangepast.
Sharmila schreef:En joh als iemand het ziet zitten of het beter weet. Ga dan alsjeblieft die pony halen. Echt hoor.
Sharmila schreef:MyWishMax schreef:Heb je echt in het paspoort geschreven? Zowel jouw gegevens als klophengst? Want dan is het paspoort niet meer geldig en moet er een nieuwe aangevraagd worden. Dus dan zijn jouw gegevens verdwenen. Je mag geen wijzigingen aanbrengen in paspoort door er zelf in te schrijven.
Ik heb bij de sticker van het stamboek waar mijn naam op staat een telefoonnummer geschreven dat mag gewoon. En bij de plek waar castratie staat aangegeven klophengst. Dat mag gewoon op die plekken. Ik heb niks aangepast.
Caily schreef:Wat wij niet snappen?! Dat je eigen portemonnee redden bovenaan zet? Nee, dat snap ik idd niks van. Je hebt zelf voor de pony gekozen.
Wat jij niet snapt is dat paarden geld kunnen kosten. Vanaf dag 1 dat je ze hebt. Het is niet dat jij deze een maand hebt, dat iedereen je voeten gaat kussen als je ipv medische zorg kiest voor de handel in sturen.
Dat de pony op dit momenteel (deels) niet aan je verwachtingen voldoet heeft daar niks mee te maken, en kan de pony bovendien niks aan doen. De enige die je dat kan verwijten ben je zelf, ongezien kopen, via tussenpersoon, en dan ook nog ongekeurd.
Wat je in het paspoort hebt gedaan mag niet! Hopelijk heb je het met potlood gedaan en kan je het nog weg halen. Anders heeft de pony nu ook geen geldig paspoort meer, goed begin in de handel
MyWishMax schreef:Heb je echt in het paspoort geschreven? Zowel jouw gegevens als klophengst? Want dan is het paspoort niet meer geldig en moet er een nieuwe aangevraagd worden. Dus dan zijn jouw gegevens verdwenen. Je mag geen wijzigingen aanbrengen in paspoort door er zelf in te schrijven.
Marigold schreef:Sharmila schreef:En joh als iemand het ziet zitten of het beter weet. Ga dan alsjeblieft die pony halen. Echt hoor.
Nou bokkers, in 3 2 1,
wie gaat die pony halen voor 1000 euro?
Persoonlijk vind ik reacties wel dubbel, in het aankoop topic gaat het veel over keuren, niet goed dan laat je hem staan. Eigenlijk laat je daarmee net zo goed een paard met mankementen aan de handel over.
In dit geval denk ik dat TS haar huwelijk en alles even voor laat gaan. (Man wil dat paard weggaat).
Zelf had ik geld voor castratie bijeen gezocht en pas daarna het paard verkocht en dat zou ik TS ook aanraden.
Marigold schreef:Sharmila schreef:En joh als iemand het ziet zitten of het beter weet. Ga dan alsjeblieft die pony halen. Echt hoor.
Nou bokkers, in 3 2 1,
wie gaat die pony halen voor 1000 euro?
Persoonlijk vind ik reacties wel dubbel, in het aankoop topic gaat het veel over keuren, niet goed dan laat je hem staan. Eigenlijk laat je daarmee net zo goed een paard met mankementen aan de handel over.
In dit geval denk ik dat TS haar huwelijk en alles even voor laat gaan. (Man wil dat paard weggaat).
Zelf had ik geld voor castratie bijeen gezocht en pas daarna het paard verkocht en dat zou ik TS ook aanraden.
beert schreef:Poeh TS je kan het niet goed doen hoor. Schrijf je iets in het paspoort (in het voordeel van het dier), is het weer niet goed en krijg je over je flikker dat je het paspoort verpest hebt.
Vind je een goede handelaar die het dier wil castreren, zijn er mensen die roepen dat een bokker hem maar moet halen. Alsof iemand op Bokt per definitie een betere oplossing is
Ik zou het topic laten als ik jou was. Je hebt een oplossing en antwoorden geven is alleen meer olie op het vuur. En uiteindelijk maakt raak je er alleen zelf gefrustreerd door en dat is zonde.
Kinke schreef:maar voor 1000 euro had je hem hier ook aan kunnen bieden toch?
Sharmila schreef:Wedden dat alle toetsenbord helden hier met hun anonieme profiel lekker blijven zitten waar ze zitten met een hoop commentaar.