Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Firegirl schreef:Toch lijkt ze op de foto er beter uit te zien. De vacht lijkt rustiger en meer glans te hebben.
Diarree kan van de Omeprazol komen.
Is overwegen om er tijdelijk mee te stoppen, of om een diarree remmer toe te voegen.
Hoe is het nu met het luchtzuigen?
Dierenarts die volgens mij heel goed bezig is gaf aan juist NIET met omeprazol te stoppen. Ik zou deze dierenarts haar adviezen opvolgen!
Nu niet zelf gaan prullen. Ik vind je paard ook glanzen en meevallen. Vergis je niet, je pakt eventuele leverbot aan, maagklachten, er is fl8nk gevoerd en je paard stresst gemakkelijk. Ik zou haar ook thuis houden. Niet meer pogen om in de kliniek te krijgen.
llora schreef:Dus kan dat ze toch zand in haar darmen heeft? Ze heeft al is twee keer een kuur zand weg gekregen. Wat verschrikkelijk was om te geven en de derde keer heb ik toen gewoon gekookt lijnzaad gegeven in de hoop dat dat ook werkte want dat wilt ze wel eten als je het onder natte zemelen mengt. En dat was ongeveer twee drie weken geleden dat ik dat gegeven heb die kuur met gekookt lijnzaad
Nu heb al een paar keer een test gedaan en dan komt er eigenlijk nooit geen zand uit. Doe dat in een mega grote glazen pot. Paar drollen erin en water erbij en goed schudden zodat de drollen uit elkaar vallen en dan een nacht laten staan en eigenlijk nooit geen zand in.
Elisa2 schreef:Met psyllium wel oppassen als een paard al gevoelige darmen heeft, dit kan de darmwand extra irriteren. Ik zou het in dit geval overleggen met de dierenarts.
llora schreef:Ik heb echt vanacht liggen piekeren en nadenken na jullie berichten.
Ze komt van bij de vorige mensen van een hele kale korte natte wei en kreeg niet voldoende ruwvoer. Paarden stonden daar dag en nacht op die wei.
Is het een samenloop van? Dat ze door het zand moeilijker voedingstoffen opneemt en daardoor de lever slecht begint te werken en ze mager werd. Is ze misschien zand beginnen eten door de maagzweren en de tekorten die ze had door niet voldoende ruwvoer? Of heeft ze met grazen het gras met wortel en al eruit getrokken?
Want heb haar hooinet s avonds is gewogen weegt rond de twaalf kilo en krijgt nog wat los bij. Dat is voor de nacht. Overdag staat ze op de wei en is er hooi beschikbaar maar eten er niet van.
Vier keer per dag een vierde van een emmer myo protein flakes geweekt met all in one soup. Dus vezels krijgt ze volgens mij echt voldoende binnen. Denk ik toch. Als de wei te nat wordt blijven ze overdag ook op de paddock en krijgen dan smorgens hetzelfde hooi als s avonds wat zou betekenen dat ze 24 kilo hooi heeft op 24 uur wat volgens mij voldoende is?
Ik weet het niet meer
Suzanne F. schreef:Heel eerlijk denk ik hierbij niet aan een zandprobleem. Hier ligt iets anders achter. Die mest is echt niet oké. En ik vind haar er niet goed uitzien. Dit is geen kritiek want ik weet dat je er vanalles aan probeert te doen.
Maar persoonlijk zou ik echt de keuze maken om haar op een kliniek te laten onderzoeken, al moet ze er plat naar toe. Ik zou rustig gaan oefenen met de trailer en mocht ze er een keer opstaan, doorrijden naar de kliniek. En niet ophalen voor ik wist wat er was.
Nogmaals geen kritiek, maar mijn mening en gevoel als het mijn paard was geweest.
llora schreef:Pompen of vocht in de benen heeft ze nooit. Extreem zweten ook niet. Is altijd alert. We hebben ze is een lange tijd terug omdat ze in de winter redelijk hevig stond gelongeerd. Links galopeerd ze wel. Recht sprong ze altijd verkeerd aan. Galopeerd op de wei meestal ook links zelden rechts. Speelt mee met de andere . Eet goed en mest normaal ook goed en veel
Heb net met de dierenarts overlegd. Zand kan zei ze. En kan ik eventueel gekookt lijnzaad voor geven. Kan nooit geen kwaad.
Zij denkt reactie ontworming leverbot en door verminderde weerstand een virusje in de darmen. Ze heeft de laatste weken meerdere paarden gehad met diarree en pijnlijke darmen door een virus in de darmen.
Mest was vandaag redelijk goed en rook niet meer zo zuur. Ze was deze week ook nog geweest en ze zei dat ze er al veel beter uitzag maar dat ik geduld moet hebben.
Als ze echt problemen moest hebben met haar darmen en problemen met voeding opnemen zouden haar bloedwaarden echt slechter moeten geweest zijn.