Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tierania_ schreef:Super nieuws! Mijn laatste scan was in september en daarna ook niet meer terug geweest.
Al zou ik dat toch stiekem nog even willen doen...
Wij draven sinds een week nu ook weer balkjes. En het kriebelt nu wel heel erg om eens een sprongetje mee te pakken, maar ik durf zomaar niet...
petravdmeerx schreef:Hoe hebben jullie de galop opgebouwd?
HarmanyL schreef:Omdat mevrouw vorige week een bommetje was heb ik ook al gegalopeerd. Mocht officieel galopperen als ik 20 minuten kon draven. Ik heb in de binnenbak 2x 3 kwart rondjes gegalopeerd (ze wil niet graag langs C de muts, maar dwing dat nu ook nog even niet). Kreeg 1 flinke bok om mn oren bij t aanspringen en verder best braaf. 2 dagen daarna nog een keer 2 rondjes (beide kanten) en weer een paar dagen later 3.
Ik zet steeds Equilab aan dan kan ik achteraf goed zien wat ik gedaan heb. Werd simpel van rondjes tellen. Zit nu op een kwartier draven en 3 minuten galopperen. Maar ik wissel af met een buitenritje (de bedoelingis zonder galop). Op t standaard galop pad duurt het dat minimaal 100 meter voor de piaf en passage en galopswissels door elkaar voorbij zijn en ik weer gewoon kan draven. En stap dan ook nog weer een dag alleen aan de hand.
Bij het in de bak rijden neem ik nu ook grote voltes en van hand veranderen mee.
Tierania_ schreef:Ik voel eigenlijk altijd alleen aan het blessure been. En die blijft altijd gelijk als voor het rijden.
Ik gebruik nu altijd mijn cross beschermers met rijden daar zitten lucht gaatjes in.
HarmanyL schreef:Ik voel beide benen, zijn na t rijden wel wat warmer,maar dat lijkt mij juist logisch. Dat is toch bij ieder paard na arbeid? Als t bijvoorbeeld morgen nog warm is dan is t natuurlijk niet goed.
Dierenarts adviseerd ook steeds koelen na arbeid, ook bij gezonde benen..
Maar die onzekerheid is idd killing..
Christadk schreef:Bij mijn paard is zijn geblesseerde been ook warmer na het stappen dan het andere voorbeen. Maar ik dacht ook dat het misschien komt omdat dat been behoorlijk kaal geschoren is voor de echo. Qua zwelling zie ik dan geen verschil gelukkig. Maar je blijft onzeker, heel lastig vind ik dat.