Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:32

Art_Ificious schreef:
Darmen liggen niet stil. Heeft juist nog een goede hoop gemest.

Het zweten aan die ene kant was al minder. Vacht was nog licht vochtig op enkele plekken.
Sowieso als hij nog zweette op die plek ging ik dierenarts morgenvroeg bellen.

Ik snap niet goed waarom je heel de tijd ons probeert te overtuigen van dat het niet zo ernstig is, het is ernstig, hij staat lusteloos met opgetrokken buik en eet nauwelijks.

Noem mij paniekerig, maar ik zou mijn paard zo niet alleen de nacht in laten gaan, ik zou panisch zijn voor kolieken. Heb het al veel sneller mis zien gaan dan dit; paarden die na een dag niet eten al plat liggen.. en dit is nu al dagen zo.

Ik zeg het niet om je te pesten, echt niet, maar straks vind je je paard in de stal en moet je ermee leven dat je hij zoveel pijn heeft gehad.

Er zullen wel veel bokkers het niet met me eens zijn, maar ik neem het even op voor het paard, wat duidelijk ongemak heeft; neem je verantwoordelijkheid, jij bent de enige die het kan doen.

Anoniem

Re: Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:43

Ik ben het in ieder geval met je eens.
Ik bel misschien te snel een DA, maar liever 100 keer bellen terwijl het maar 10 keer nodig is dan een dier zo laten staan. Dit is gewoon echt nodig, hij heeft nu al een paar dagen slecht gegeten, de laatste 24u gewoon bijna niet (die paar happen van vorige nacht gaan het verschil echt niet maken, evenals die paar emmers slobbers niet) en hij is al niet in al te beste conditie. Blijkt wel dat het een heel sterk paard is ... maar hoe lang hij het nog kan volhouden is maar de vraag in dit geval.

Zie je nu echt niet in dat je paard een serieus probleem heeft? En dat je er niet komt met het steeds maar weer aankijken tot de volgende dag? Ergens gaat dit mis gaan .. en dan wat?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 01:02

Ik kan het alleen maar met de voorgaande posters eens zijn.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 01:58

Eens met de voorgangers... de dierenarts is echt nodig...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 02:20

Ik vind de dierenarts eigenlijk ook niet lekker doorpakken. Je hebt gebeld en ze zijn geweest, maar doen vrijwel niks.

Of vannacht controleren een aantal keren en morgenochtend bellen of nu gelijk.

En qua dekens, 300gr is best veel. Die voor de nacht en 100/150 voor overdag. Dat is voor nu echt beter. Zonder kan hij niet in deze toestand. En ik heb mijn paarden ( ook de 20+ers ) 24/7 buiten zonder dekens, dus zeg dat niet snel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 04:00

Ga je vannacht in ieder geval nog wel een paar keer kijken? Ik zou dit paard vannacht niet zomaar alleen durven laten.
Sowieso denk ik dat het onvoldoende is om dit paard maar 1 keer per dag te controleren zoals nu het geval is.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 06:42

Eventjes vanuit een andere hoek: ik ken een paard dat ook heel lusteloos was, duidelijk niet lekker, had moeite met balans, opgetrokken,... en die had een zwaar selenium tekort. Is er terug volledig bovenop gekomen, maar is wel door het oog van de naald gekropen volgens de kliniek. Ik veronderstel dat dat soort dingen ook werden meegenomen in het bloedonderzoek?

Verder ga ik mee met de mensen voor mij, dit dier voelt zich echt niet lekker.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:21

Als ik de foto's van je paard zo bekijk, met het plaatselijk zweten, de verwardheid en de angstigheid denk ik het eerste aan PPID.
Overleg eens met je da.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:22

Geef alsjeblieft dat paard terug aan PZB en doe die andere ook weg. Neem geen dieren.
Als je voor alles wat er gebeurd bokt nodig hebt, die je in sommige gevallen vertellen dat t ernstig is, en je snapt nog de ernst niet, moet je geen dieren nemen en al helemaal geen opvang die al een geschiedenis hebben.

Sorry, dan ben ik maar hard en zal half bokt wel over me heen krijgen, maar zo denk ik er ook over als je geen geld hebt voor een dierenarts. Dan neem je geen dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:01

Weet de stichting uberhaupt wel in welke conditie het paard momenteel gehouden wordt?
Kan me niet voorstellen dat wanneer ze dit weten, ze werkeloos toe staan te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:07

TS heeft wel aangegeven in dit topic dat ze contact heeft gehad met PZB.
Maar of ze hier meelezen weet ik niet. Ze hebben wel een account.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:48

Ik heb het hele topic doorgelezen.
En TS, ik kan mij een oud topic van jou herrineren. Weet niet meer precies wat er toen speelde, maar ik krijg wel een deja-vu als ik dit topic lees.

Ik hoop echt voor je paard dat je alle adviesen van de bokkers serieus neemt en vandaag nog eens de dierenarts laat komen.
Doe het niet voor de bokkers maar voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:51

Ze heeft gisteravond al gezegd dat ze deze ochtend opnieuw gaat bellen.

Hoop dat de DA dan ook wat meer actie onderneemt.

Ik denk dat het verder niet nodig is om vorige topics van TS erbij te gaan halen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:01

Oh ik had hem met zo weinig eten op ook niet de nacht in laten gaan zonder dierenarts. Diebwas er dan gisteravond nog bij gekomen. Hoe is zijn temp? Ik hoop dat hij vannacht beter heeft gegeten. Vind zo weinig eten wel heel zorgwekkend. Dat betekent echt wel goed ziek (daarom temp 2x daags checken) of koliek...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:04

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je een paard in die toestand wèl de nacht zou laten ingaan zonder dierenarts. Dit is niet ok.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:09

Natuurlijk bitchen we nog door op de ts. >;)
Jullie geven haar niet eens de kans om überhaupt te reageren.

Je kunt tegenwoordig geen normaal medisch topic meer openen zonder dat alle wannabe dierenartsen zich hier melden. -O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:11

Er zit gewoon tijd tussen de posts hoor. Volgens mij heeft iedereen wel voldoende tijd om te reageren :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:12

Nou inderdaad Magda.

Hoe is het nu met hem TS?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:15

Avalanche81 schreef:
Er zit gewoon tijd tussen de posts hoor. Volgens mij heeft iedereen wel voldoende tijd om te reageren :)

Dat weet en kun je niet weten. Dus wacht als een fatsoenlijk mens af totdat er een update verschijnt ipv aannames te maken.

Berdien schreef:
Nou inderdaad Magda.

Hoe is het nu met hem TS?

Echt hè...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:19

Wat, je kunt toch gewoon zien hoe laat iets geplaatst is? Dan is het toch niet moeilijk om dat te weten? Als TS gisteravond een dierenarts had gebeld had ze daar denk ik gewoon gemeld :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:22

Het lijkt me ook in dit geval weer beter dat TS niet iedere gedachte op internet zet.
Zorg vooral wel voor goede controle en overleg met zowel een goede DA en de stichting en laat bokt erbuiten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:25

magda_90 schreef:
Natuurlijk bitchen we nog door op de ts. >;)
Jullie geven haar niet eens de kans om überhaupt te reageren.

Je kunt tegenwoordig geen normaal medisch topic meer openen zonder dat alle wannabe dierenartsen zich hier melden. -O-

90% van de posts van gisteren avond zijn 'Bel alsjeblieft de dierenarts', niet 'je bent een onmens, want je hebt zeker de dierenarts nog niet gebeld.'

Bokkers zijn bezorgd om het paard, waarover dit topic gaat, niet de TS. Als er specifieke reacties zijn waar je problemen mee hebt, haal die dan aan in plaats van bezorgde mensen weg te zetten als Wannabe dierenartsen gewoon omdat ze zeggen dat er een echte dierenarts naar moet kijken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:39

Want er is natuurlijk een Wibra dierenarts bij geweest die het paard alleen via het internet bekeken heeft. :j

Avalanche81 schreef:
Wat, je kunt toch gewoon zien hoe laat iets geplaatst is? Dan is het toch niet moeilijk om dat te weten? Als TS gisteravond een dierenarts had gebeld had ze daar denk ik gewoon gemeld :)

Die aanname kun je niet maken. Er is een leven naast Bokt immers.

Wacht nu gewoon op de update - als ik TS was had ik die update niet eens meer gegeven. ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:42

Moderatoropmerking:
De toon in dit topic is vervelend en op de persoon aan het worden, zoals jullie in de regels kunnen lezen is dat op bokt niet toegestaan. Ik wil benadrukken dat omdat een topicstarter een topic heeft geopend op bokt, dit niet betekent dat ze updates moet plaatsen of verantwoordelijkheid hoeft af te leggen voor haar keuzes. Ook is een topicstarter niet verplicht wat te doen met de tips die gegeven worden.
We willen iedereen verzoeken om alleen op het onderwerp te reageren en niet op de persoon. Alle berichten die hier niet aan voldoen zullen verwijderd worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 10:42

Hij is op de wei geweest!!

Afbeelding

Staat er ook weer beter bij tov gisteravond

Afbeelding