Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
147 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 464

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:25

leonie87 schreef:
Het paard is klinisch goed bevonden maar zoals gezegd, mits de bulten weg trekken, hiervoor zal de arts maandag terug komen.

Het paard zal maandag een positief keuringsadvies krijgen, als de bulten zijn weggetrokken.
Of heeft het paard dat nu al?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 20:42

Nu was het advies heel duidelijk. Niet kopen en een week aankijken en dan beslissen. En dan nog altijd met de afspraak van mogen terugbrengen als het terug komt. Maar op al het andere was hij positief. We moeten dit echter uitsluiten/nader onderzoeken.

Marsie2

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:59

Lijkt mij een prima advies, even aanzien, de tijd zal het leren. Ben wel benieuwd wat die bulten zouden kunnen zijn dan, als je dit al te weten komt.

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:41

Ik zal toch voorzichtig zijn met die bulten. Het kan iets onschuldig zijn, maar ook iets ernstig.
Onze pony kreeg 10 jaar geleden bulten. Wat uitte in huidproblemen en allergieën.
Nu 10 jaar later, vele euro’s uitgegeven aan dierenartsen , medicijnen, onderzoeken enz.... er is zelfs een professor voor huidproblemen bij paarden langs geweest. Ze kwam uit Engeland. Ze is 1 van de 4 professoren van de wereld. Zij wist het ook niet.

Dit jaar gaat het voor het eerst redelijk met de pony. Hij blijft vatbaar voor schimmel en hier door veel jeuk. Maar we hebben het nu redelijk in de hand.

Hij heeft vreemde banen op z’n lichaam. Niemand weet wat het is. Als het lukt zal ik een foto laden.

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:42

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:51

leonie87 schreef:
Nu was het advies heel duidelijk. Niet kopen en een week aankijken en dan beslissen. En dan nog altijd met de afspraak van mogen terugbrengen als het terug komt. Maar op al het andere was hij positief. We moeten dit echter uitsluiten/nader onderzoeken.

Hadden ze wel aan die processie rups gedacht?Een vriendin van mij was met haar hond naar de Da ,gezonde 1,5 oude hond had ineens een heel raar hoofd vol bulten...
Duurde best wel lang voor ze op de diagnose processie rups kwamen.
Die kwam er pas omdat hij goed reageerde op de prednison en omdat de Da ineens meerdere honden met de zelfde klachten had.
Die bulten jeuken dus heel erg en gaan niet snel weg.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:35

TS dan loop je niet veel risico als je paard direct terug mag als hij het weer krijgt. Dat is wel een goede oplossing waardoor je eerder overstag kunt gaan.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 00:10

Hoe staat het er nu voor? Lastig zeg!

Bruintje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:55

Prima aanpak toch! Zo loop je bijna nul risico. Heb wel even gemist waarom er vier dierenartsen waren? Wel ontzettend fijn heb je alles van een second tot een fourth opinion al gehad

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:07

Heeft het paard al wat prednison gehad? Bulten klinkt me meer als een allergische reactie, waar niet gek is in deze tijd van het jaar. Nieuw hooi, fructaanrijk gras.
Buiten dat, als hij er zo'n jeuk aan heeft, lijkt het me wel fijn om even een spuitje te krijgen. Als het dan gelijk weg trekt weet je in ieder geval dat hij ergens allergisch op heeft gereageerd.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:10

Prednison en paarden is een riskante combi. De kans op een acute hoefbevangenheid is vrij groot.
TS heeft een mooie oplossing gekregen. Geduld loont hier vast!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:58

Mag ik vragen waarom netelroos is uitgesloten, omdat je zegt dat het paard wel jeuk heeft?
Netelroos is juist gek makend qua jeuk...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 14:06

@ Marsie. Als het een eenmalig iets is zullen we nooit weten waar het van kwam denk ik.

@ Safier dat ziet er idd raar uit! Om deze reden is de DA dus heel terughoudend.

@ Beatje, Ja is ook overwogen maar de andere paarden ehbebn niks en ze hadden hem (heel sneu) 3 dagen binnen gehouden en meermaals gewassen.

Vandaag nog geen update gehad helaas :( Al wel gevraagd :o . Hopelijk straks weer hoewel ik niet verwacht dat het nu al helemaal goed zal zijn.

@ Bruintje ik had er maar 1 besteld maar ze wilde graag meekijken omdat dit toch wel een bijzondere cases is blijkbaar.

Alle medicatie word nu vermeden omdat dit niet de lange termijn oplossing is. Als ik dat zou moeten geven kan ik nog mijn doel niet beoefenen met hem want dan test hij positief op de doping (niet dat ik het niet zou doen als dat hem zou kunnen helpen maar dan kan ik hem beter nu al niet kopen). Als het een eenmalige oplossing is zou het natuurlijk sowieso wel kunnen maar daar geloofde deze arts niet zo in. Hij wil het natuurlijk verloop zien voor een goede waarneming.

@ Tyley, ik heb er 0 verstand van eerlijk gezegd. Dit zeiden die artsen. Ze sloten overigens niks uit, ook schimmel niet wat normaal ook niet zou jeuken. Maar ik begreep ook dat netelroos maar een verzamelnaam is en vele oorzaken kent. Dus wellicht wel of niet kan jeuken...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:20

Oh wat lastig! Ik snap dat de dierenartsen (en jij) heel graag willen weten hoe het verder verloopt.
Hoe hard het ook klinkt, een spuit prednison er in helpt waarschijnlijk wel, maar geeft jou geen enkel inzicht in de oorzaak en kans op herhaling.
Sterkte er mee en ik hoop dat ze uit kunnen vogelen wat het is.
En maak je niet te druk: één telefoontje dat je toch afziet van de koop is voldoende....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:59

Paard staat nu bij verkoper? Wie zegt dat die niet gewoon laat behandelen nu?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:11

MarjanB schreef:
Paard staat nu bij verkoper? Wie zegt dat die niet gewoon laat behandelen nu?

Zou kunnen, maar paard moet toch terug als hij het weer krijgt. Tenzij de verkopers denken dat TS het paard toch wel houdt.
Stel paard krijgt bv prednison voor allergie, paard zou dan niet door een bloedtest komen dus stoppen ze een tijdje met de behandeling voor de keuring, paard krijgt bulten... Paard staat op het moment bij de verkoper en krijg bv. weer prednison en bulten gaan weg. Bij een bloedtest is later niks aan te tonen. Het is iets om rekening mee te houden. Die van mij heeft ook wel eens bulten door insecten gehad, maar na 2 dagen is dat weer weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:15

Ik ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:24

Had hij ze al vaker gehad?

Op zich is het wel ‘fijn’ dat hij ze nu net voor de verkoop heeft en niet als ‘ie al gekocht is en van stal verhuisd, want dan zou je denken dat het in iets op de nieuwe plek zit.
En dan heb je ook al gekocht...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:34

Leonie ik vind het gaaf en spannend voor je en ik hoop zo dat het allemaal goed afloopt. Ik gun het je zeer een fijn paard waar jij van kunt leren! :*
Ik heb er te weinig verstand van om er verder iets zinnigs over te zeggen, maar ik volg het al vanaf het begin. Ik vind dat je er goed naar laat kijken en er verstandig mee omgaat. Nu hopen dat die bulten niets blijvend is maar bv iets fout gegeten op de wei of zo. Hercule heeft ook wel eens éénmalig onder gezeten en na paar dagen was het helemaal weg om nooit meer terug te komen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 15:53

Hey lieve Pien! Ja ik hoop het ook. Was niet makkelijk om afscheid te nemen van mijn grote liefde, Emp.
Nu even afwachten of ik een heel lief nieuwvriendje heb gevonden hoewel die emp niet zal kunnen vervangen.

Paard heeft het nog nooit gehad volgens de vorige eigenaren.
Ze hebben er niks aan om het nu snel zonder overleg weg te spuiten. Als het terug zou komen hebben ze zichzelf ermee.

Ik ben aan het overleggen voor een regeling in het contract buiten de afgesproken clausule dat hij terug mag als het terug komt. Ik zou graag dan een keuze krijgen.
Of terug tegen het aankoop bedrag of houden met een vergoeding van 50% van de aankoopwaarde.
Denk namelijk dat ik het heel lastig zou vinden om te zeggen, hier heb je hem terug... ik hoop dat ze hiermee akkoord willen gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:00

leonie87 schreef:
Hey lieve Pien! Ja ik hoop het ook. Was niet makkelijk om afscheid te nemen van mijn grote liefde, Emp.
Nu even afwachten of ik een heel lief nieuwvriendje heb gevonden hoewel die emp niet zal kunnen vervangen.

Ze hebben er niks aan om het nu snel zonder overleg weg te spuiten. Als het terug zou komen hebben ze zichzelf ermee.

Ik ben aan het overleggen voor een regeling in het contract buiten de afgesproken clausule dat hij terug mag als het terug komt. Ik zou graag dan een keuze krijgen.
Of terug tegen het aankoop bedrag of houden met een vergoeding van 50% van de aankoopwaarde.
Denk namelijk dat ik het heel lastig zou vinden om te zeggen, hier heb je hem terug... ik hoop dat ze hiermee akkoord willen gaan.

Net waar ik al aan dacht,terugnemen ja, maar krijg je dan ook je geld terug?Verder lijkt het alsof je al een emotionele band met het paard aan het opbouwen bent? Geld+emoties is een explosief mengsel.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:38

anjali schreef:
leonie87 schreef:

Net waar ik al aan dacht,terugnemen ja, maar krijg je dan ook je geld terug?Verder lijkt het alsof je al een emotionele band met het paard aan het opbouwen bent? Geld+emoties is een explosief mengsel.

Ik begrijp je punt. Maar is dat niet juist het mooie. Een paard kopen die (grotendeels) in je plaatje past en ook nog eens die “klik” hebben.
Ik zou zelf geen paard kopen zonder de “klik”. Voor mij is dat ook gebaseerd op emoties.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:46

SafierZ schreef:
[ [url=m/O4FdZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken ook een pony met zo'n vreemde bulten op voornamenlijk zijn buik. Het ziet er idd echt heel vreemd uit.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 19:26

@ Anjali, ik heb al een emotionele band als ik een paard in zijn eentje in de wei ziet staan. :Y)
Maar alle gekheid op een stokje. Ik vind hem gewoon heel leuk <3 .

Maar goed nieuws! De bulten zijn aan het wegtrekken!

Het contract bevat nu 1 jaar garantie op bulten en exzeem. Ik ga morgen even overleggen met de dierenarts of hij dat lang genoeg vind want ik had 2 jaar gevraagd. Even goed overleggen :j

Als dit allemaal rond is morgen en de bulten genezen goed heb ik dit weekend hopelijk EINDELIJK mijn paard op stal staan <3 .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:33

Wie zegt dat als hij weer bulten krijgt dat het hetzelfde is als nu? Ik vind 2 jaar persoonlijk wel erg lang om te vragen. Ik heb 1 van mijn paarden ook wel eens vol bulten uit de wei gehaald, waren steken van de dazen, zelfde paard had later op nog een keer bulten en toen bleek dit van de eiwitten van het voordroog te komen. Zoals al gezegd door anderen je hebt bulten en bulten en des te meer oorzaken waar deze van kunnen komen.