Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ziet er top uit. Ik heb regelmatig contact over het paard dat eind februari is geopereerd in Wolvega waarvan net als bij Iresio 3 wervels zijn weg gehaald, ook met dat paard gaat de revalidatie heel goed. Een beetje gelijkwaardig aan de revalidatie van Iresio. Ook druk aan de hand geweest tijdens het stappen en nu aan de longeerlijn ineens gaat bokken, wat ook dat paard voor de operatie (bijna) nooit gedaan heeft.
) Dus Iresio is naar de trainingsstal gebracht los staand in een 4 paards trailer, dat ging gelukkig erg goed. Hij had het in het begin helemaal niet naar zijn zin op de trainings stal, hij mistte zijn vriendjes, zijn stal en alles er omheen. Hij weigerde dan ook de eerste 2 weken te eten. Krachtvoer ging nog wel, maar het ruwvoer heeft hij helemaal links laten liggen. De eerste weken training ging allemaal erg goed, maar op een gegeven moment ging hij raar gedrag vertonen. Hij stond soms een uur lang met zijn hoofd naar beneden en sloeg dan met rechtsachter, non-stop. Allerlei dierenartsen erbij gehad, bloed onderzoek laten doen, er kwam niets uit, alles leek goed. Omdat hij de eerste weken zo slecht gegeten had en zoveel stress heeft gehad, heb ik in overleg met de dierenarts toch op maagmedicatie gezet en daar is hij enorm van opgeknapt.
Hij was bang dat ik het niet gezien had, dus zijn "zere" voorbeen verplaatste hij nog een keer richting mij en ging weer wijzen. Hij is heel duidelijk, maar dat maakt het ook weer heel ingewikkeld.
suffie schreef:Dit topic werd in een ander topic naar verwezen en ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe het nu met Iresio gaat?
Van de andere poster in dit topic weet ik dat zij haar toen geopereerde paard heeft laten inslapen in mei, de KS was terug, heftiger en op een andere plek. Paard had er veel last van, vooral onder het zadel.
.
en windkracht 6 wordt hij ook niet meer warm of koud van
) Het heeft allemaal even geduurd voordat ik er zelf weer vertrouwen in had, dat ik 1,5 jaar geleden de juiste beslissing had genomen, maar inmiddels heb ik het vertrouwen terug.
Nu kunnen we eindelijk beginnen met het verdere opleiden Een erg lange weg is het geweest, maar nu is zijn karakter ook niet het aller makkelijkst. Hij heeft een super fijn karakter op stal en best heel braaf verder, maar het is een heel energiek paard, aan de hand loopt er echt wel wat naast je!