Wat is eerlijk voor mn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllisL

Re: Wat is eerlijk voor mn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:40

Weet je inmiddels al wat er uit de test is gekomen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:51

Nee bizar toch!
Vind echt lang duren :(

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 12:52

Vandaag maar weer gebeld voor de uitslag maar stond nog niets in het systeem dus wordt er maandag over terug gebeld.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:18

Jeetje, ze houden je wel in spanning zeg...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 14:27

Ja nogal.
Maar meeste baal ik gewoon van t idee stel dat er niets uitkomt dan zou ik graag VOORDAT hij weer jeuk krijgt verder zoeken naar een eventuele oorzaak.
Maar misschien maak ik me te snel druk om dingen die er (nog) niet zijn :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:09

Gaat het beter nu?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 18:54

Ja hij heeft geen jeuk meer.
Maar ja voor hoe lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:18

cinniz123 schreef:
Ja hij heeft geen jeuk meer.
Maar ja voor hoe lang?

Ben wel blij voor jullie dat hij nu ff geen jeuk heeft. Hopelijk volgt de uitslag snel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 20:40

Ja anders ik wel :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:59

Hoe is het met jullie ts? Heb je al een uitslag?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:09

Ik ben ook benieuwd inderdaad! Hoe gaat het nu verder met de pony?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:31

Me too

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 13:25

Haha lief dat jullie aan ons denken.
Rango heeft nog steeds geen jeuk gelukkig.
En uitslag pff ik blijf bellen,kan me er inmiddels zelfs een beetje aan irriteren >;) we zijn inmiddels al 7,5 week verder!

Ik heb hem overigens ook weer een wormenkuur gegeven en dit keer geen reactie erop gehad gelukkig.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:46

7,5 week al?! Jeetje, ze mogen dan inderdaad wel eens wat laten weten... gelukkig dat Rango nog steeds geen jeuk heeft! Toch nog hoop voor die knappe pony :D!!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:58

Nou zeg, zevenenhalve week vind ik wel een beetje schandalig worden of is het een onderzoek wat nog enige tijd op zich laat wachten, als in wetenschappelijk onderzoek? Ze kunnen jou toch al wel het één en ander mededelen zou je denken. Wel fijn dat het vooralsnog goed gaat!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 20:46

Er zijn testen gedaan die in het buitenland veel gebruikt worden als zijnde allergietesten en in nl weinig ivm betrouwbaarheid.
Utrecht is dus een onderzoek gestart waarbij 10 paarden getest werden met jeuk en als al deze paarden getest waren(wat inmiddels al lang is gebeurd) zouden ze alles naast elkaar leggen om te kijken of de testen inmiddels betrouwbaar genoeg zijn om de testen ook daadwerkelijk te gaan gebruiken.
(Als ik het zo goed begrepen en uitgelegd heb)

Het laatste wat de arts heeft gezegd is dat als alle bloedtesten binnen zouden zijn het niet lang meer zou duren maar dat was dus half januari dat ze dit zei.

Dus ja t zal een soort wetenschappelijk onderzoek zijn maar dat het zo lang moet duren vind ik wel k*t zeg maar.
Niet dat ik er geen begrip voor heb maar als er dingen wel/niet uit komen kan ik verder gaan kijken.

Overigens wat ze zei de dag van ophalen is dat er wat er toen op leek een stofmijt allergie leek te zijn maar wilde er niet teveel op ingaan omdat nog niet alles nagekeken was....
Echter de laatste keer aan de telefoon zei ze dat er waars niets uit de test kwam :?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:26

eindelijk reactie terug van zn allergie testen.
deel 1 is binnen alleen deel 2 nog niet maar mocht hier nog iets bijzonders uit komen hoor ik dat direct als het terug is.

stukjes geknipt uit de mail.

Uit de huidtest resultaten komen bij Rango weinig reacties en bovendien links en rechts niet altijd gelijk. Het enige wat opvalt is dat farinaemijt beide kanten op 4 uur sterk positief is … dit duidt toch op een vertraagde reactie … we weten niet zo heel goed hoeveel waarde we daaraan moeten hechten, maar als het probleem blijft kunnen we hyposensibiliseren bespreken.
In het bloedonderzoek zijn slechts enkele matige en helemaal geen positieve reacties (zie bijlagen).

De volgende allergenen zouden relevant kunnen zijn maar de hoogte van de IgE spiegel is niet erg overtuigend. Ziektegeschiedenis, klinische verschijnselen en voorkomen van de allergenen in de omgeving moeten hierin de doorslag geven (waarden tussen 150 en 300).

Berk (Betula spp.) Kropaar (Dactylis glomerata),Malassezia ,Aspergillus fumigatus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:51

Oh aha, nou wel iets wat ik al wel wat een idee van had, die van mij is ook allergisch voor berk en kropaar.
Die heeft dus pollenallergie en zomereczeem,maar krijgt ook jeuk van pollen.

Die andere zijn een op de huid levende gist die daar altijd wel zit,maar soms problemen geeft.

en een schimmel...en die vind ik wel interressant eigenlijk.
Heb het even opgezocht,
Die zit in het spijsverteringsstelsel,scheid daar toxines af en die beschadigd de darmwand en brengt zo de weerstand omlaag van je dier. Ook kan het dus darmwandontsteking veroorzaken.

Nou ja.. dat zou dan voor koeien gelden kan er bij paarden niet vee, zinnigs over vinden.
Maar als het bij een koe zo kan kan dat bij een paard ook denk ik?
die schimmel krijgen ze binnen via de voeding..

Ik ben heel benieuwd wat hun uitleg er van is en wat zij voor gaan stellen als behandeling.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:56

ellepel schreef:
Oh aha, nou wel iets wat ik al wel wat een idee van had, die van mij is ook allergisch voor berk en kropaar.
Die heeft dus pollenallergie en zomereczeem,maar krijgt ook jeuk van pollen.

Die andere zijn een op de huid levende gist die daar altijd wel zit,maar soms problemen geeft.

en een schimmel...en die vind ik wel interressant eigenlijk.
Heb het even opgezocht,
Die zit in het spijsverteringsstelsel,scheid daar toxines af en die beschadigd de darmwand en brengt zo de weerstand omlaag van je dier. Ook kan het dus darmwandontsteking veroorzaken.

Nou ja.. dat zou dan voor koeien gelden kan er bij paarden niet vee, zinnigs over vinden.
Maar als het bij een koe zo kan kan dat bij een paard ook denk ik?
die schimmel krijgen ze binnen via de voeding..

Ik ben heel benieuwd wat hun uitleg er van is en wat zij voor gaan stellen als behandeling.

ik heb heel sterk het vermoede dat dat dus de boosdoener is geweest.
diaree,ontstekingswaarde in het bloed,schraal worden ect,scherp klinken op de longen....
overgang op vitalbix en weg.....

maar t gekke is dus dat aan de andere kant (linker en rechterkant hals) geen reactie op diezelfde kwam en wel weer op Melganzevoet (Chenopodium album).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:36

Nou ja, het is mijn idee er van he
Wat houd dat links en rechts eigenlijk in,weet je dat zo?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 08:58

Ze hebben hem aan de linker en rechter kant geprikt met dezelfde stof en dat gemeten om de zoveel uur.
Waarvoor dat precies is geweest weet ik niet,misschien om betrouwbaarheid vd test na te gaan??daar ging het onderzoek over ...?
Ik heb ze gister avond terug gemaild met de vraag of dat de trigger/boosdoener kan zijn geweest.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:59

Klinkt een beetje ingewikkeld %) maar hoe is het nu en ook met jouw gevoel, want jij wilde eigenlijk geen zorgenkindje meer...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 09:24

Klopt.
Dat was ook waar ik totaal niet meer op zat te wachten toen ik dit topic opende omdat hij al de verkoop in zou gaan ivm 2 verschillende stallen.
Toch ben ik er voor gegaan en ligt ondanks ik niet denk dat dat het is zn eczeemdeken al klaar.

Afbeelding

Hij gaat eind vd maand naar het weiland bij mn andere pony om te zien of hij toch in de groep kan aarden.
Mocht dit het geval zijn en komt hij de winter ook goed door blijft hij gewoon bij ons. Dan is het probleem naar 2 stallen te moeten verholpen.
En kwa zn gezondheid is lastig er is nu niets aan de hand dus afwachgen wanneer de jeuk weer komt.
Kwa schraal zijn zijn we langzaam begonnen met speedibeet.
Alles met kleine stapjes ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:36

Doe die eczeemdeken er vast op :j
als hij het wel heeft dan scheelt het je namelijk enorm veel ellende als je hem op tijd er onder zet.
Die van mij staat sinds gister ook er onder, het word vandaag 13 tot 16 graden en dan zij die vliegjes er in elk geval wel,
Ben benieuwd wat Utrecht zegt, want het kan ook handig zijn voor alle andere jeukende dieren :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 10:07

Ja ik wacht de mail even af.
Ik ga hem vandaag ook inspuiten met butox.