prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:56

Ik kom het topic net pas tegen, maar pfoe je bent al een tijdje bezig ermee zo te lezen he! Ik hoop dat het snel beter gaat!
Ik heb hier hetzelfde meegemaakt met onze belg. Die had een rotte kies die er uiteindelijk onder narcose uit is gehaald en toen werd de holte inderdaad ook gespoeld. Ze hebben bij hem ongeveer een week lang gespoeld en toen dicht gemaakt en medicijnen meegegeven. Na de medicijnen bleef hij nog wat snotteren en ben ik homeopatische pilletjes gaan geven ter ondersteuning, en dat was het laatste beetje wat hij nodig bleek te hebben om er helemaal vanaf te komen. Die van ons is er alweer een jaar vanaf en is er echt veel beter van geworden, hij had ineens weer zin om te bokken en rennen :D
Ook hier was het een flinke hoop geld, maar het is het wel waard :D

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:16

pol1 schreef:
AmFe schreef:
Mijn god. Ik vind het er zo heftig uit zien dat ik echt ga kiezen voor spoelen door de neus met die techniek in Duitsland als het nodig gaat zijn!
Mijn paard gaat op zich heel goed. Voelt zich prima. Drie dagen na start slijmoplosser begon het een dag enorm te lopen, daarna twee dagen bijna niets en nu weer een beetje meer..
Ik weet dat ik weken/maanden moet wachten en was erg blij met de uitslag van de CT maar merk nu toch dat het ergens wel vreet omdat er niet concreet iets gebeurt en niemand zeker weet dat het op deze manier daadwerkelijk over gaat.. Dus ben op zich positief maar niet helemaal zorgeloos helaas!
Veel sterkte nog!!

Snap je gevoel helemaal..t vrat aan mij enorm..De 1ne DA zei wacht maar met behandelen totdat t veulen is afgespeend, de andere DA zei nee als je staande ct kan doen laat er dan behandelen..
Het gevaar bij niet behandelen is dat als er toch een schimmel bijkomt je echt een probleem hebt.. Ik heb zoiets van als een paard altijd gezond is geweest en heeft ineens maanden prut/ snot uit de neus dan is er dus duidelijk wat gaande..Ik ben al met al "blij" dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd en ben overgegaan op actie.. vond t doodeng maar ben blij dat als t goed is zij t ergste achter de rug heeft.
Ik heb navraag gedaan over t systeem uit Duitsland ( Door de neus) meerdere artsen hebben mij gezegd dat dit toch niet te gewenste resultaat geeft..
Tuurlijk ik vind de gaten ook echt verschrikkelijk maar volgens de artsen groeit dit weer dicht..
En fijn dat ik thuis aan de gang mag! Ik hoop dat dit t herstel bespoedigd..

Het lastige is dat er bij mij niets meer te vinden is wat is aangedaan. Geen kies. Geen ontsteking in de holte. Er is dus ook geen behandeling voor. Ze verwachten dat de ontsteking al is opgelost door de AB maar het lichaam dit alleen nog op moet lossen. Wat zou ik dan voor behandeling moeten doen verder? Ik ben bij de watermolen geweest. Vervolgens Broeze, een van de beste tandartsen (en zijn ook dierenarts) in Nederland en een arts vanuit Utrecht. Die laatsten hebben samen alles bekeken en het advies bepaald. Waar zou ik dan nog naartoe moeten?

Als er een kies was aangedaan had ik die uiteraard laten trekken want ik zou er ook het liefst zo snel mogelijk vanaf zijn! Maar (bijna helaas..) is die er niet blijkt uit de CT..

Broeze is overigens heel enthousiast over het staand spoelen in Duisburg. Zij werken altijd samen met die kliniek.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 22:23

Amfe: lastig hoor..Je hebt geen andere keuze dan afwachten!!
Als er niks te vinden is dan moet t gewoon toch een x weg gaan zou je zeggen..
Wat betreft duisberg:ik heb er geen ervaring mee en durf er niks over te zeggen..mij werd t igg afgeraden.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:32

pol1 schreef:
Wat betreft duisberg:ik heb er geen ervaring mee en durf er niks over te zeggen..mij werd t igg afgeraden.

Als je nog andere ideeën hebt of dingen die ik over het hoofd zie dan hoor ik het heel graag!

Ze verzekerden ons trouwens dat wij geen risico lopen door nu even niets te doen. Dus hopelijk is dat met die schimmel niet aan de orde. Word nu wel weer onzeker.

Ik kan het wel wegkijken! Overigens is het niet vreemd dat het nu weer meer is natuurlijk aangezien ik slijmoplosser gebruik maar ik droom bijna van de dag dat ik bij hem kom en de neus kurk droog is Is het overigens wel wat dagen geweest ook

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:35

pol1 schreef:

Kan er trouwens ook wel chagrijnig van worden hoor. Doe ik zo'n dure scan.....

En ik snap wel dat de dierenartsen hun eigen methode de beste vinden. Blijft altijd lastig zoiets!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 23:12

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Als je nog andere ideeën hebt of dingen die ik over het hoofd zie dan hoor ik het heel graag!

Ze verzekerden ons trouwens dat wij geen risico lopen door nu even niets te doen. Dus hopelijk is dat met die schimmel niet aan de orde. Word nu wel weer onzeker.

Ik kan het wel wegkijken! Overigens is het niet vreemd dat het nu weer meer is natuurlijk aangezien ik slijmoplosser gebruik maar ik droom bijna van de dag dat ik bij hem kom en de neus kurk droog is Is het overigens wel wat dagen geweest ook

Ja wat betreft die schimmel: de arts zei vanmiddag: tot nu toe is er geen schimmel gevonden en gaat t alleen om de streptokokken bacterie..
Dan is mijn eigen interpretatie: ik dacht dat die schimmel vorige wk donderdag al was uitgesloten maar schijnbaar hebben ze daar de rest vd wk toch alsnog naar lopen zoeken!! Zeker iets wat toch ook nog naderhand kan ontstaan.
Ik snap je onzekerheid helemaal..Ik werd er gek van niet wetende wat er aan de hand was! Maar bij jou is er schijnbaar " niks" aan de hand en dan toch die loopneus.
Heb je al weleens second opinion gedaan?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 23:17

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Kan er trouwens ook wel chagrijnig van worden hoor. Doe ik zo'n dure scan.....

En ik snap wel dat de dierenartsen hun eigen methode de beste vinden. Blijft altijd lastig zoiets!

Echt hè! Pff ik wil niet aan de rekening denken!! Pfff

Faculteit schijnt zich wel verdiept te hebben in deze methode maar zegt zelf er te weinig blijvende goede resultaten van te zien. . Ik neem aan als opleidingsinstituut in NL dat alle methodes onder de loep worden genomen..Maar nogmaals ik durf er niet over te oordelen..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:21

Ik weet het ook niet hoor. Maakt ook verder niet uit.

Euh ik heb heel veel opinies gehad. In totaal hebben er dus al vijf artsen naar gekeken! Twee van de Watermolen, twee bij Broeze en een arts van Utrecht! Geregeld foto's en dus de CT. Zou niet goed weten wie het dan nog beter zou moeten weten of kunnen zien..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 06:49

AmFe schreef:
Ik weet het ook niet hoor. Maakt ook verder niet uit.

Euh ik heb heel veel opinies gehad. In totaal hebben er dus al vijf artsen naar gekeken! Twee van de Watermolen, twee bij Broeze en een arts van Utrecht! Geregeld foto's en dus de CT. Zou niet goed weten wie het dan nog beter zou moeten weten of kunnen zien..

Nee dat begrijp ik..
Mijn paardentandarts zei paard te kennen bij wie het ook maar niet over wilde gaan die eigenaresse heeft t uiteindelijk weg gekregen met homeopathie..Misschien ook nog een optie! Heeft wel een half Jr geduurd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:01

Ik heb precies zo'n zelfde verhaal meegemaakt met mijn paard en ben en destijds geweldig geholpen door Marco van Schie uit Lienden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:42

pol1 schreef:
Mijn paardentandarts zei paard te kennen bij wie het ook maar niet over wilde gaan die eigenaresse heeft t uiteindelijk weg gekregen met homeopathie..Misschien ook nog een optie! Heeft wel een half Jr geduurd.

Hier heeft het een paar maanden geduurd om het snot helemaal weg te krijgen met homeopathie. Ik ben eerst met een potje gestart. Na een weekje stopte het snotteren en zijn we ermee door gegaan totdat de tabletten op waren. Toen gestopt en toen kwam het weer terug. Nieuw potje gehaald en na dat potje is het snotteren gelukkig weg gebleven. Dat het tussendoor weer terug kwam is voor mij wel bewijs dat het echt hielp.
Je kan de tabletten bij sommige natuurwinkels kopen, en online natuurlijk. Hepar sulfuris D4 van A. Vogel. Wij gaven gewoon de dosering voor mensen; 3x daags twee tabletten, gewoon in de lip of wang leggen en laten smelten. Je doet een maand met een verpakking. Baadt het niet dan schaadt het niet :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 08:49

Zeker de moeite waard!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:19

8nnemiek schreef:
pol1 schreef:

Hier heeft het een paar maanden geduurd om het snot helemaal weg te krijgen met homeopathie. Ik ben eerst met een potje gestart. Na een weekje stopte het snotteren en zijn we ermee door gegaan totdat de tabletten op waren. Toen gestopt en toen kwam het weer terug. Nieuw potje gehaald en na dat potje is het snotteren gelukkig weg gebleven. Dat het tussendoor weer terug kwam is voor mij wel bewijs dat het echt hielp.
Je kan de tabletten bij sommige natuurwinkels kopen, en online natuurlijk. Hepar sulfuris D4 van A. Vogel. Wij gaven gewoon de dosering voor mensen; 3x daags twee tabletten, gewoon in de lip of wang leggen en laten smelten. Je doet een maand met een verpakking. Baadt het niet dan schaadt het niet :)

Bedankt voor de tip! Altijd het proberen waard! Drie keer per dag ga ik alleen niet redden. Hij eet niets van dat alles zomaar dus zou door de slobber moeten. Weet je of je het ook in 1x zou kunnen geven?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:21

Zo snelcurcus spoelen voor ver gevorderde afgelegd in Utrecht! Pffff dat valt niet mee..mn merrie vind t dus echt niet leuk!! Maar eindelijk morgen naar huis!!! Daar ben ik enorm blij mee!!! Maar voorlopig dus nog spoelen thuis!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:09

pol1 schreef:
Zo snelcurcus spoelen voor ver gevorderde afgelegd in Utrecht! Pffff dat valt niet mee..mn merrie vind t dus echt niet leuk!! Maar eindelijk morgen naar huis!!! Daar ben ik enorm blij mee!!! Maar voorlopig dus nog spoelen thuis!

Lastig lijkt me dat!! Hopelijk gaat het lukken om het vol te houden samen!

Mijn paard moest net even een half uurtje op stal staan in verband met de smid. En door het eten van hooi wordt het blijkbaar extra geprikkeld (hij proest dan ook veel en komt dan ook wel wat snot uit z'n andere neusgat) en er kwam echt even veel troep naar buiten. Daarna was het ook wel weer klaar maar toch bijzonder dat het daar dus zoveel erger van werd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 19:15

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Lastig lijkt me dat!! Hopelijk gaat het lukken om het vol te houden samen!

Mijn paard moest net even een half uurtje op stal staan in verband met de smid. En door het eten van hooi wordt het blijkbaar extra geprikkeld (hij proest dan ook veel en komt dan ook wel wat snot uit z'n andere neusgat) en er kwam echt even veel troep naar buiten. Daarna was het ook wel weer klaar maar toch bijzonder dat het daar dus zoveel erger van werd.

Hooi kan idd ook een trigger zijn! Miss is ff natmaken? Of voordroog voeren?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:19

Ja ga ik inderdaad doen als hij straks naar binnen gaat! Hij staat nu nog 24 uur per dag buiten. Maar vond de reactie er op wel erg opvallend!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 19:22

AmFe schreef:
Ja ga ik inderdaad doen als hij straks naar binnen gaat! Hij staat nu nog 24 uur per dag buiten. Maar vond de reactie er op wel erg opvallend!

Maar krijgt ie als ie 24/7 buiten staat ook hooi bijgevoerd?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:41

pol1 schreef:
AmFe schreef:

Maar krijgt ie als ie 24/7 buiten staat ook hooi bijgevoerd?

Nee hij krijgt nu geen hooi!
Was alleen even omdat hij binnen moest wachten op de smid.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 22:19

Amfe: maar als ie al een tijdje geen hooi krijgt en toch met die snottebel loopt dan is t weer niet logisch dat t hooi de trigger is..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:39

pol1 schreef:
Amfe: maar als ie al een tijdje geen hooi krijgt en toch met die snottebel loopt dan is t weer niet logisch dat t hooi de trigger is..

Nee haha dat bedoel ik ook niet. Maar wel bijzonder dat het er ineens duidelijker erger van wordt! Hij reageert denk ik op het stof. Begint te proesten en dan stroomt de boel er uit!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:39

*\o/* Heerlijk naar huis! Suc6 met halen,wat zullen ze blij zijn en jullie ook. Nog even doorbijten met spoelen komt goed!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 06:18

jobamara schreef:
*\o/* Heerlijk naar huis! Suc6 met halen,wat zullen ze blij zijn en jullie ook. Nog even doorbijten met spoelen komt goed!

Dank je wel voor al je steun!!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:36

Succes vandaag!!!!!! Hopelijk voelt ze zich een stuk fijner thuis!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:14

Hopelijk is ze inmiddels thuis of ben je onderweg om haar op te halen! Succes thuis met het spoelen hoor!