Helaas vanavond te horen gekregen dat het paard dat koorts had (en eigenlijk ook al rhino heeft gehad) toch positief weer is getest. Dit betekend nog eens 2 weken boxrust voor iedereen.
Schit zeg. Sterkte voor iedereen. En hopelijk blijft het paardje verder gezond. Moeten alle paarden ook weer getest worden als de dagen om zijn van wachten? Hopelijk is dit laatste na sleep van alles en zijn jullie daarlijk uit de onzekerheid
Jeetje Rox dat is wel erg kl*te zeg! Dus toch nog weer een oplaaiend virus.
Wel weer koortsvrij inmiddels las ik, dat is fijn maar helaas begint de teller wel opnieuw te tikken nu.
Ik heb in de buurt verder nog niets gehoord over zieke paarden dus het lijkt er op dat jullie zorgvuldige maatregelen hebben geholpen om alles binnen de stal te houden en niet ver te verspreiden. Hoe erg ook voor jullie is het wel een compliment waard dat dit zo secuur gebeurd is!
Knakker
Geplaatst: 10-03-16 13:36
Roxxiejj schreef:
Helaas vanavond te horen gekregen dat het paard dat koorts had (en eigenlijk ook al rhino heeft gehad) toch positief weer is getest. Dit betekend nog eens 2 weken boxrust voor iedereen.
Een vraag (voor mijn informatie en absoluut niet banketstaaf of als kritiek bedoeld). Het paard wat koorts heeft blijft in de box. Zijn stal/gang genoten die niets mankeren ook om verspreiding te voorkomen? Zie ik het zo goed?
Gentlegiant
Geplaatst: 12-03-16 17:22
Jeetje wat een situatie... Hopelijk knappen alle paarden weer snel op!
Ik begrijp sommige reacties wel hier maar zet eens even alle 13 de paarden in quarantaine dat is zo goed als niet te realiseren denk ik
Ik heb in 2012 een rhino uitbraak gehad op stal en had gelukkig 1 quarantaine box en de rest hebben we zover als mogelijk uit elkaar geplaatst. En heb toen nog een noodstal gebouwd in onze zadelkamer 4x6 meter. Alles d'r uit en mee in huis en pony daar. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat dit niet overal mogelijk is Ondanks dat het niet aanvallend bedoelt is kan dit wel aanvallend overkomen voor paarden eigenaren Je zit in z'n onzekere periode en elk moment kan je telefoon gaan dat er iets aan de hand is met (een van) de paarden
Vreselijk om mee te maken echt waar! Ik ging kapot van de onzekerheid Gelukkig hadden wij maar 2 paarden met rhino en zijn die er ook goed doorheen gekomen maar die onzekerheid word je helemaal gestoord van!
Hopelijk knapt alles snel op en kunnen ze gaan genieten van de lente Dikke knuffel voor iedereen met een paard die d'r staat Kop op we duimen voor jullie en de kaarsjes branden al!
Alle paarden blijven in de box rien10 Niets mag buiten de box komen en tussen alle boxen is n box leeg (zoals ik begreep) Dus box 1 met paard box 2 leeg en in box 3 weer n paard enz