ervaringen gevraagd; (on)verkoop(baar) paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:12

Caroline52 schreef:
Wat mij betreft leen je geld van je vrienden ofzo maar als ik de som goed heb gemaakt heb je het paard vanaf zijn 2e jaar persoonlijk zo ik het niet
Kunnen handelen om een dier in te slapen als je er misschien nog iets aan
Had kunnen doen voor hetzelfde geld heeft het dier een chipje of ocd op ofzo op een manier die heel makkelijk weg te halen is en dat he het dier gewoon nog als recreatie / leerzaams aan een paar kleine omeisjes kan verkopen?

En als je dat niet "even" kan lenen? Wat als het een ocd of chipje is? Wat voor kosten komen er dan nog bovenop de kosten van de foto's?

Ik vind het mooi dat er hier mensen schrijven die menen te weten dat mensen die slacht zouden begrijpen, "mensen met paarden" ipv paardenmensen zijn. Ik ben overigens beide niet. Ik ben echter wel realistisch. Geld kun je niet toveren en niet iedereen kan geld lenen bij anderen. Dan sta je toch voor een patstelling...

Wat mijn keuze zou zijn kan ik niet zeggen. Ik zou liever wel weten wat er is en heb ook mensen om me heen die me dan zouden helpen financieel, maar ben desalniettemin blij dat ik mijn paard gezond kon verkopen toen ik het financieel niet meer trok. Een keuze die je vaak te laat maakt, want je hoopt hem toch bij je te kunnen houden. En geen makkelijke keuze.

Cardy

Re: ervaringen gevraagd; (on)verkoop(baar) paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:16

Een paard in laten slapen omdat ie wat ernstigs heeft en verkoop niet meer mogelijk is (tenzij gratis of iets, wat af te raden is), ja dan zou ik inslapen zeker begrijpen.

Maar een stijf paard met jeuk bestempelen als kapot, niet verkoopbaar of doen alsof ie meteen iets ernstig heeft.. Om zo maar voor eigen gevoel goedkeuring te krijgen voor inslapen.. Zeg dan gewoon dat de gezondheid niet uitmaakt qua beslissing.

En mensen die gezonde paarden in laten slapen vind ik geen paardenliefhebbers..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:53

maar nu moeten we ts ook niet een schuld gevoel aan gaan praten!
soms in je leven kom je voor vervelende kruispunten is het geld op kun je niet naar een kliniek, hoe graag je dat ook wel zou willen.
mijn keuze is al eens aangegeven en ik zou snel gaan besluiten....zonder geld kun je helemaal niets meer!
beter een snelle korte pijn dan een tergend langzame marteling je zult toch moeten besluiten wat dan ook!
Ts schouders er onder en vooruit, ga voor je besluit ( wat dan ook) en kijk niet terug! (gedane zaken nemen geen keer)

En nu ben ik straks fout volgens bokt , maar in het midden blijven hangen brengt je niet verder ts

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:29

Ben het wel helemaal met je eens Kwita alleen........... ik ben op zoek naar een recreatiepaardje waar ik een paar keer per week eens rustig mee buiten kan rijden. Ik ben fysiek wat minder en heb echt een lief, rustig paard nodig en niet al te groot.

Ben nog niet heel actief op zoek, kijk een beetje wat eventueel op mijn pad komt.

Het paardje van TS kwam voorbij en ik wilde heel graag met haar eens kijken of we tot een vergelijk zouden kunnen komen. Gewoon eens overleggen hoe of wat, zien wat mogelijk was en of haar paard geschikt voor mij zou kunnen zijn. Aan een grasmaaier heb ik geen behoefte, ik wil gewoon weer eens recreatief kunnen rijden. Had zelfs best een paar foto's willen betalen om te zien of het paard geschikt was voor wat ik er mee wilde. Heb dat niet geschreven want dat zou de volgende stap zijn geweest. Ik wil gewoon een maatje om mee op pad te gaan.

Mijn pb is niet beantwoord. Even later kwam er een wel heel interessant paard voorbij op de boktmarkt en daar ga ik morgen kijken. Is natuurlijk afwachten of ik daar het vertrouwen in heb/krijg. Hoop het wel heel erg want hij lijkt mij super. Hij is alleen wat groter dan waar ik naar op zoek ben.

Ik snap niet dat ze mijn pb niet heeft beantwoord. Is uiteraard haar zeer goed recht maar ze had hem wel te koop staan dus wilde ze afstand doen en ik toonde interesse.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:45

Jeetje wat zonde dat jij geen reactie hebt gekregen zeg.
Zou op zijn minst verwacht hebben het gebaar te waarderen en na het laten bezinken van alle reacties verder te pb'en.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:13

Kwita. En op die zelfde kruising in het leven koopt ts wel een hond die morgen net zo goed 1000 euro aan dierenarts kosten kan hebben.
Of is zijn lot ook afspuiten voordat er fatsoenlijk onderzoek heeft plaats gevonden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:15

Jammer Percy.

En ik denk als er een duidelijke diagnose is dat er best mensen een paard met een bemerking durven te kopen.
Maar dan moet je wel weten wat er is.
Zeker een braaf paard voor buitenrijden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:51

Das zeker jammer, Percy.

En Bruintje, dat is waar. Al is die hond wel enkele maanden geleden gekocht, dus daarover oordelen is niet helemaal te doen. Maar als ik een hond aan zou schaffen, wil ik idd een flink potje achter de hand hebben en dan had paardje daar wel van op de foto gekund. Wellicht is de hond verzekerd?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:06

En zo iemand als percy bedoelde ik, er zijn meer mogelijkheden dan je denkt.
Jammer dat ts niet meer reageert

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 06:28

TS heeft uiteindelijk in juni besloten paard te koop te zetten, dus veel tijd tussen de hond en deze beslissing zat er toch niet lijkt me?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:11

Dames, we zijn nu aan het speculeren. Geen goede zaak want zo komen de verhalen in de wereld. We kunnen niet in het leven van TS kijken of weten waarom ze pb's wel of niet beantwoord.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:15

Speculaties komen omdat de ts niet reageert, dat is altijd zo.niet alleen op bokt zo werkt t in de hele maatschappij in alle lagen.
Wil je speculatie voorkomen geef dan antwoord. Ts is wel gewoon online geweest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:30

iedereen mag zelf weten wat hij of zij met zijn paard doet....houden,in laten slapen,verkopen,slachten.
Maar als je een topic op Bokt plaatst waarin je een mening vraagt van anderen dan kun je uiteraard dingen verwachten die niet in je straatje liggen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:47

Percy schreef:
Ben het wel helemaal met je eens Kwita alleen........... ik ben op zoek naar een recreatiepaardje waar ik een paar keer per week eens rustig mee buiten kan rijden. Ik ben fysiek wat minder en heb echt een lief, rustig paard nodig en niet al te groot.

Ben nog niet heel actief op zoek, kijk een beetje wat eventueel op mijn pad komt.

Het paardje van TS kwam voorbij en ik wilde heel graag met haar eens kijken of we tot een vergelijk zouden kunnen komen. Gewoon eens overleggen hoe of wat, zien wat mogelijk was en of haar paard geschikt voor mij zou kunnen zijn. Aan een grasmaaier heb ik geen behoefte, ik wil gewoon weer eens recreatief kunnen rijden. Had zelfs best een paar foto's willen betalen om te zien of het paard geschikt was voor wat ik er mee wilde. Heb dat niet geschreven want dat zou de volgende stap zijn geweest. Ik wil gewoon een maatje om mee op pad te gaan.

Mijn pb is niet beantwoord. Even later kwam er een wel heel interessant paard voorbij op de boktmarkt en daar ga ik morgen kijken. Is natuurlijk afwachten of ik daar het vertrouwen in heb/krijg. Hoop het wel heel erg want hij lijkt mij super. Hij is alleen wat groter dan waar ik naar op zoek ben.

Ik snap niet dat ze mijn pb niet heeft beantwoord. Is uiteraard haar zeer goed recht maar ze had hem wel te koop staan dus wilde ze afstand doen en ik toonde interesse.

Ja Percy, ik zat in een gelijke situatie als jij en wilde ook zo,n paardje,en daar is dan moeilijk aan te komen want ze worden niet meer aangeboden. En ik betaal er gewoon voor en geef een luxe verzorging. Gelukkig ben ik inmiddels toch geslaagd,maar ik wilde alleen zeggen dat er echt een markt is voor zulke paarden. Hoe gaat het met het paardje waar je nu bent gaan kijken? Ik ben wel benieuwd en hoop dat je een fijn rustig vriendje vindt. /3 :j

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:45

Het is altijd jammer als er topic geopend worden waarin mensen om meningen vragen en dan reageren ze vervolgens nooit meer. Komt zo vaak voor op Bokt. Ook bij medische problemen, je probeert mee te denken en de uitkomst lees je nooit meer. In dit geval zullen sommige meningen niet naar de ts haar zin zijn. Dat kan maar open dan geen topic. Gewoon weg jammer.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:48

Bodan schreef:
Ik ga af op de kennis van een dierenarts. De oude wordt hij niet. Maar zoals ik al zei ik ga na denken over foto's maken. Misschien valt het idd mee. Ik vraag alleen advies omdat ik hier nog nooit mee te maken heb gehad. En mijn vraag is. Zijn er mensen die dit soort paarden wel willen? Want ik gun Bo een nog een fijn leven toe.

Ja, Percy dus, maar daar reageer jij dus tot dusverre niet op. En nu is het wrs te laat.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:55

Ga pas laat in de middag naar het paard kijken. Mijn dochter moest werken en haar eigen paarden doen en die wil ik wel mee hebben.

Ik denk dat er echt wel meer mensen zijn zoals Anjali en ik. Het hangt er wel van af wat de uiteindelijke diagnose zou zijn maar een paard die nog prima mee kan voor rustige ritjes een paar keer per week, daar is denk ik wel degelijk een markt voor.

Niet iedereen kan of wil meer intensief rijden. Ik zie al meer dan genoeg wedstrijdterreinen met mijn dochter, voor mij hoeft dat niet meer.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 12:03

Ik wil jullie bedanken voor het delen van jullie ervaringen en meningen. Ik heb besloten om hem toch op de foto te laten zetten en vanuit daar verder te kijken. Woensdag weet ik meer.

Edit. Ik lees net een bericht van iemand dat ze het jammer vind dat ik niet terug reageerde. Ik zit momenteel in een emotionele achtbaan. Ik heb nog niet alle berichten gelezen omdat het er zoveel zijn. Mijn hoofd is gewoon zo vol. Ik wilde het eerst laten bezinken. Ik zal de komende dagen rustig reageren op berichten, maar geef mij even de tijd.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:06

Bodan schreef:
Ik wil jullie bedanken voor het delen vaag jullie ervaringen en meningen. Ik heb besloten om hem toch op de foto te laten zetten en vanuit daar verder te kijken. Woensdag weet ik meer.

Verstandig! Ik zou als ik jou was ook contact opnemen met Percy. Afhankelijk van wat de foto's uitwijzen kan zij je pony misschien wel een heel fijn plekje bieden en ben jij er snel van af. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:10

Ik zou bij voorkeur een andere DA raadplegen. De huidige lijkt het paard al te hebben afgeschreven. Dan is het lastiger om te vertrouwen op een objectief oordeel.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:16

Bodan schreef:
Ik wil jullie bedanken voor het delen van jullie ervaringen en meningen. Ik heb besloten om hem toch op de foto te laten zetten en vanuit daar verder te kijken. Woensdag weet ik meer.

Edit. Ik lees net een bericht van iemand dat ze het jammer vind dat ik niet terug reageerde. Ik zit momenteel in een emotionele achtbaan. Ik heb nog niet alle berichten gelezen omdat het er zoveel zijn. Mijn hoofd is gewoon zo vol. Ik wilde het eerst laten bezinken. Ik zal de komende dagen rustig reageren op berichten, maar geef mij even de tijd.

Ik snap je gevoel helemaal. Wel fijn om te horen dat je foto's gaat laten nemen! Hoop dat het toch mee blijkt te vallen, en idd zie je PB van Percy, zou nog weleens je oplossing kunnen zijn :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:17

Verstandige keuze lijkt mij. Hoop op een positieve prognose.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:41

TS, houd je ons op de hoogte?

Ik blijf me verbazen over iedereen die hier moord en brand roept over het feit dat TS aan slachten denkt terwijl er geen officiële diagnose op tafel ligt. Moet dat dan? Ik durf te wedden dat minstens 90% van diezelfde mensen vanavond lekker geniet van zijn of haar biefstukje, slavink, speklap of kipfilet. Dat waren ook GEZONDE dieren die voor niks worden geslacht. Zonder diagnose. En daar zijn jullie verantwoordelijk voor. Want jij wil zo graag die kipfilet.

Dus hou lekker op met hypocriet doen en laat iedereen lekker in zijn waarde. Als TS haar paard wil laten slachten is dat haar goed recht. Dier heeft 10 jaar een goed leven gehad, dat is veel meer dan dat je over elk gemiddeld veedier in de vleesindustrie kan zeggen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:42

Ik hoop dat de uitslag meevalt ts! En ik denken ook dat je beslissing beter te maken is als je precies weet wat er aan de hand is. En ik snap dat het allemaal wat veel is op het moment, sterkte!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:02

@ Nelleke: waarom is dat hypocriet? Ik hou koeien, kippen of andere dieren niet als maatje, mijn paard wel. Ik ben een paardenliefhebber en geen koeienliefhebber bijvoorbeeld. Ja ik eet vlees (heel weinig, maar dat terzijde), maar mijn kat, paard of ander maatje laat ik ook niet inslapen als deze gezond is. Het zijn geen wegwerp artikelen.

Het is wellicht hard, maar als niet koeien liefhebber of ander dier dat we opeten, heb ik toch minder moeite mee. Als ik koeien zou hebben (in mij mini achtertuintje :') ), dan zou ik vallen onder "mensen met koeien".

Maar zo heeft iedereen zijn eigen opvattingen, normen en waarden. Dat maakt een onderwerp als dit ook weer erg interessant :) .

@ TS: Sterkte, ben benieuwd wat eruit gaat komen.