Want dat verdiend het
Super van je dat je het wilt proberrn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Natalie36 schreef:Fijn dat je in ieder geval eindelijk een idee hebt van wat er is en wat je kan doen. Laat je niet gekmaken door de discussie wel/niet inslapen, jouw paard, jouw beslissing . Zolang je hier over 10 jaar met een goed gevoel op terug kan kijken heb je het goed gedaan ongeacht of rel er dan wel of niet meer is
Ik blijf je nog even volgen
geerke schreef:vind het op dit moment erg pijnlijk voor TS om het over inslapen te hebben....alsof dat een makkelijke beslissing is![]()
TS geeft duidelijk aan eerst iets meer te willen weten.Zou leuk zijn als dat gerespecteerd werd.
Heel veel sterkte en succes morgen!!!
. Maar dat ben ik.
truselientje schreef:TS, kijk eens naar deze link met info over DSLD/ESPA en dan naar de foto en tekst die je geplaatst hebt. Ik heb geen ervaring met deze ziekte maar via google kwam ik deze link tegen en ik zie veel overeenkomsten helaas.
http://www.angelfire.com/bc/curlygait/diagnose.html
Citaat:De aandoening DSLD komt bij Peruaanse Paso's met enige regelmaat voor. DSLD staat voor 'Degenerative Suspensory Ligament Dismitis'. Deze aandoening is een progressieve en onomkeerbare aantasting van de pezen in de koot van het paard. Deze pezen worden tijdens het verloop van de aandoening steeds zwakker tot het paard uiteindelijk niet meer pijnloos kan lopen en zal moeten worden ingeslapen. Deze aandoening komt ook in andere paardenrassen voor.