Babootje schreef:xBontfire schreef:Ik wil niemand voor de kop stoten hoor, ik zelf zou graag willen weten wat er precies met haar aan de hand is ja maar aan de andere kant denk ik ook hoeveel verder kom ik daar nou mee? Dan spaar ik voor dat onderzoek en misschien is het meteen de eerste keer raak en dan?
Nee, want er zijn legio oorzaken voor kreupelheden en legio behandelmogelijkheden. Als je weet wat er precies aan de hand is, kun je de behandeling erop afstemmen. Als ze kreupel is wil dat helemaal niet zeggen dat je dit met een paar kleine aanpassingen niet kunt verhelpen.
Ik zal je een voorbeeld geven: Ik had een pony die een kleine onregelmatigheid had op het straalbeen. Even voor de duidelijkheid, geen HKO maar het zat, zeg maar, aan de zijkant van het straalbeentje (dat, aangeboren, dus niet helemaal glad was). Hij stond altijd op blote voeten, maar door hem een ijzertje te geven met een flinke opzet, waardoor hij gemakkelijker afrolde, was de kreupelheid verholpen. Zo simpel kan het dus zijn, met weinig kosten, als je weet wat er aan de hand is.
Maar ze loopt niet kreupel alsin het is heel duidelijk te zien, ik vind het ook wel typisch dat de DA dan zegt dat verder onderzoek waarschijnlijk niet echt een meerwaarde heeft als het ook zoiets kleins zou kunnen zijn. Maar ik zal het vernoemen als ik haar weer bel, dat zal na het weekend zijn.
edit: oh wacht ik lees maar weer half sorry