Wat is er met mijn verzorgsshetlander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Wat is er met mijn verzorgsshetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:02

Geen beschutting betekent dus ook geen droge plek om te liggen..
Dat is voor geen enkel dier fijn, zo komen ze nooit helemaal volledig tot rust met dit weer :n

Je zou eens wat koeienboeren kunnen vragen of ze er wat kunnen missen, niet geschoten is altijd mis!

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 00:14

Shirley schreef:
Geen beschutting betekent dus ook geen droge plek om te liggen..
Dat is voor geen enkel dier fijn, zo komen ze nooit helemaal volledig tot rust met dit weer :n

Je zou eens wat koeienboeren kunnen vragen of ze er wat kunnen missen, niet geschoten is altijd mis!

Zijn die kalveriglo's niet te klein eigenlijk? Weet jij toevallig wat de standaard metingen zijn van die stalletjes? Blessie is namelijk wel rond de 1 meter en ze moet wel normaal kunnen bewegen natuurlijk :D

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 19:10

weer een update en nu een positieve! *\o/*
Ik had een slowfeeder gekocht en sommige stukken van de wei stonden echt onder water dus deze keer was ik echt van plan de opa van mijn vriendin over te halen om een stukje op stenen af te zetten. En dat is nog gelukt ook :D
In het begin toen mijn vriendin en ik het voorstelden waren ze ons gewoon aan het uitlachen _-:( Maar ze vonden het wel goed en we mochten laten zien wat we wilden. We hebben een best groot stuk op de stenen afgezet en we hebben de slowfeeder opgehangen. Het ziet er nog mooi uit ook :o de opa van mijn vriendin heeft mee geholpen en hij zei zelfs dat hij blij was voor de paardjes dat ze eindelijk droge voeten hebben :Y) Hij maakten zelfs de opmerking dat er alleen nog een container bij moet komen als schuilstal en dat het dan helemaal mooi was :)* Maar dat wordt de volgende stap. Gelukkig kunnen ze nu ook een beetje uit de wind staan en natuurlijk hooi eten met droge voeten. Wel hebben ze nu uitloop op een wei met heel veel gras maar we gaan over paar dagen als we er weer zijn een stukje van de wei afzetten zodat ze zich niet helemaal vol vreten. Zo ziet het verharde stukje er uit:
Afbeelding
Afbeelding
het is niet heel duidelijk te zien op de foto's maar links is de uitloop naar het weiland. Ook hebben we het zeil weggehaald zodat het niet weg kan waaien. Ik ben echt super blij dat we dit voor elkaar hebben gekregen *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:30

Goed zeg!
Knap voor elkaar gekregen +:)+

Zou hij het echt menen van die container?

Die iglo's heb je overigens in verschillende maten, zou dan niet de kleinste uitvoering pakken ;)

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 09:30

De grote rode tekst met 'let op' negeer ik maar even want ik wil jullie wel op de hoogte stellen van de dingen die gebeurd zijn. :D
Blessie en de andere 2 shetjes staan nu iedere nacht binnen vanwege het slechte weer en als ze buiten staat, staat ze op de stenen met hooi en een klein stukje wei.
Met de hoefbevangenheid gaat het niet beter en ik ben er nu helemaal klaar mee. Ik ben gaan zoeken op internet en op de site paardnatuurlijk vond ik een magnesium-chelaat dat niet heel duur was. Vandaag ga ik vragen of de opa van mijn vriendin dat elke dag kan voeren en als hij dat wilt ga ik het kopen. Je doet ongeveer 20 dagen met een emmer/zak dus als er dan verandering in Blessies gezondheid zit ga ik het weer kopen en anders ga ik iets anders proberen. Het valt de proberen. Maar stiekem hoop ik dat het eindelijk beter gaat met haar :=