6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karoune

Re: 6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:56

Ja alle steunbetuigingen hier zijn hartverwarmend en ik lees ze iedere keer graag. Nogmaals dank jullie wel allemaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:58

Karoune schreef:
Ja alle steunbetuigingen hier zijn hartverwarmend en ik lees ze iedere keer graag. Nogmaals dank jullie wel allemaal.

we hebben het gewoon allemaal heel erg met je te doen,zo een jong paard... |(
Heb je een foto van hem?Dan heb ik een beeld bij mijn verdrietige gevoel... ;(

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 12:41

ik weet nog altijd niet hoe ik foto's moet plaatsen maar het is me 1 keer gelukt een foto hier op bokt te plaatsen. Als je zoekt op shakiro kd vind je hem.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:45

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:00

Nogmaals een virtuele steunbetuiging, ik vind t zo sneu.. Sterkte, meer kan ik niet zeggen :(:)

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 13:14

ja een arabiertje. Mijn derde en ook altijd schimmels. Heb ik dus overduidelijk een zwak voor.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:48

Wat een lief hoofd! Logisch dat je er alles voor over hebt om hem weer beter te krijgen. Fijn dat de DA in elk geval positief was en mooi dat hij morgen weer komt spuiten.

Ik snap wel dat een paard niet te lang niet moet gaan liggen, maar er zijn genoeg paarden die niet iedere dag of nacht liggen en die redden het ook. Natuurlijk is het fijner als ze wel gaan liggen, maar niet gaan liggen is niet direct een gevaar. Wel gaan liggen en niet meer overeind komen lijkt me gevaarlijker.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 13:53

Jet, heb dit ook besproken en volgens mijn dierenarts kunnen ze echt wel heel lang staan omdat ze staand kunnen rusten en hun benen om de beurt op slot kunnen zetten. In de kliniek lag hij wel en ik denk ook dat hij weer gaat liggen zodra hij wat beter kan bewegen. Ik zie dit toch direct aan zijn staart. Hij staat op krullen en dat blijft altijd in de staart zitten. Over 2 uurtjes weer naar hem toe. Duurt me alweer te lang.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:56

elke stapje is 1, moed houden!

heel veel sterkte!

toevallig wel weer, die van ons is ook een jong schimmeltje...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:11

Karoune, ik ben het met je eens hoor voor wat betreft staan. Alleen knollentuin meldde dat dat niet liggen niet lang mocht duren, daar reageerde ik eigenlijk op, dat had ik er wel even bij kunnen zetten achteraf gezien.
Ik snap heel goed dat je de minuten wel kan wegkijken op de klok, was het maar zover dat je weer naar hem toe kon. Ik blijf weer duimen voor jullie hoor!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 14:41

Nouvel, we hebben inderdaad veel overeenkomsten.
Hoe gaat het nu met jouw paard?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:45

We hebben de laatste weken weinig kunnen doen vanwege het weer.
Nu de bak weer begaanbaar wordt kunnen we weer wat verder doorbouwen met het longeren en als dat goed gaat eens kijken of hij weer een stukje een band kan slepen.
Dat hebben we een tijdje terug geprobeerd maar toen was hij er daarna weer een hele tijd heel slecht van, dus toen hebben we weer een aantal stappen terug gedaan...|
Hij is vorige week voor het laatst helemaal gevallen, we houden na iedere keer hoop dat dat de laatste keer is geweest...

Jullie ook heel veel succes en sterkte, hopelijk komt er nu een stijgende lijn waar je aan vast kunt houden!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 14:59

Nouvel Het is inderdaad slecht weer. Ik hoop ook voor jou dat het allemaal de goede kant op gaat. Het is wel hoopgevend dat hij al een week niet meer gevallen is. Vind het ook een heel mooi paard en jullie band zal door dit alles ook nog hechter zijn geworden. Jij doet ook echt ontzettend veel voor je paard en ik vind het fijn dat zulke mensen er zijn. Ik heb veel onbegrip in mijn omgeving van mensen die geen paarden hebben en er niks van snappen dat ik me dit zo aantrek.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:05

Wat erg dat je geen steun krijgt :(:)
Zal ik zeggen dat ik jou een top baasje vind, en dat het zo mooi is dat je zo vecht voor je paard!

Ik hoop zo hard dat hij erdoor komt.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 15:12

Furrow ik krijg wel steun maar niet van de mensen van wie ik het verwacht. En de steun op bokt hier ben ik nog steeds verbaasd over maar doet mij veel goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:04

Karoune, mensen die zelf geen dieren hebben of hebben verloren denken er vaak veel te gemakkelijk over, dan koop je toch een nieuwe krijg je dan te horen. laat het maar langs je afglijden, mensen kunnen zich nu eenmaal slecht inleven.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:41

Inderdaad mensen zonder dieren snappen daar helemaal niets van. Maar wij zijn blij dat wij je zo iets steun van afstand kunnen geven hoor. Wij duimen gewoon lekker door voor jullie. Leuke hoofd foto gezien dankzij Geertje dank je daarvoor, wist al dat het een arabier was maar was pas verbaasd dat hij schimmel is in mijn hoofd was hij zwart vraag me niet waarom. ( ha als veulen)
Houd moed hoor. Dikke knuf

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:00

Ik bedacht mij net iets....is het misschien een idee om even in de wereld van de Arabische volbloeden je oor te luisteren te leggen of dit probleem misschien bekend is ? Al dan niet de reactie op een enting dus... Misschien zeg ik iets heel doms, maar ik dacht daarnet aan het feit dat Pre's en Lusitano's bijvoorbeeld ook heel anders kunnen reageren op narcose dan warmbloeden ( om maar even een voorbeeldje te geven ) en dat is in de barokke wereld zeg maar, een gekend '' probleem '' .
Maar zoals ik al zei, misschien is dit wel iets doms of zie ik beren, maar wou het toch even posten :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:06

Karoune schreef:
Nouvel Het is inderdaad slecht weer. Ik hoop ook voor jou dat het allemaal de goede kant op gaat. Het is wel hoopgevend dat hij al een week niet meer gevallen is. Vind het ook een heel mooi paard en jullie band zal door dit alles ook nog hechter zijn geworden. Jij doet ook echt ontzettend veel voor je paard en ik vind het fijn dat zulke mensen er zijn. Ik heb veel onbegrip in mijn omgeving van mensen die geen paarden hebben en er niks van snappen dat ik me dit zo aantrek.

Dat is echt naar in zo'n situatie, onbegrip...
dan kunnen mensen beter hun mond houden...

Gelukkig valt dat hier mee, mensen om ons heen hebben er veel respect voor dat we er zoveel voor over hebben en hem zoveel tijd en kansen geven, al begrijpen sommige het inderdaad moeilijk maar vergelijken het dan soms weer met een hond of een kind, waar zij alles voor zouden doen...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:08

Ik ben hier iig niet bekend mee en zit redelijk in het wereldje.

Heel erg veel sterkte ts hoop dat hij et gauw weer bovenop komt! :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:45

Voor jou en je paard TS.

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:39

Karoune schreef:
Jet, heb dit ook besproken en volgens mijn dierenarts kunnen ze echt wel heel lang staan omdat ze staand kunnen rusten en hun benen om de beurt op slot kunnen zetten. In de kliniek lag hij wel en ik denk ook dat hij weer gaat liggen zodra hij wat beter kan bewegen. Ik zie dit toch direct aan zijn staart. Hij staat op krullen en dat blijft altijd in de staart zitten. Over 2 uurtjes weer naar hem toe. Duurt me alweer te lang.

zo zie ik ook dat mijn ouwe sok heeft gelegen...krullen in zijn oren :+

Weet je,over dat liggen...paarden die een operatie achter de rug hebben mogen soms 6 weken niet liggen.(dit zijn meestal breuken)Die overleven het gewoon hoor.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:10

Karoune, fijn dat hij niet verder achteruit gaat en zelfs ietsje vooruit. Ik duim hier hard voor je door!
En wat betreft het onbegrip uit je omgeving :(:) Ik ken dat gevoel, hoewel ik momenteel meer mensen om me heen heb die zeggen dat mijn beesten maar boffen met zo'n baasje. En dit laatste geldt ook voor jou en jouw paardenbeest ;)

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:16

Karoune, ik blijf meeleven/lezen en ik heb enorm veel bewondering voor jouw doorzettingsvermogen en kracht dat je zo geweldig voor je paardje zorgt. Wens je nu even alle energie van de wereld want dat kun je vast gebruiken. Maar wel goed voor jezelf blijven zorgen, hoor... !!!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 21:50

Vanavond een zak nieuwe krullen in zijn stal gedaan en dan staat hij toch met zijn voorbenen in de berg te slaan om het te verspreiden vind ik dan weer goed teken. Spuiten laat hij zich nu godzijdank goed zetten. Hij krijgt na iedere spuit een beloning en direct erna zijn favoriete brokjes. Vitamine e meng ik met appelmoes en geef ik via spuit en de dexomethanose meng ik in de paraffine olie. Volgende week moet ik andere ontstekingsremmers gaan geven danoline zou ik die met water in spuit kunnen geven iemand hier ervaring mee? Want door het voer eet hij niks.

Pandora ik weet dat er een arabierenforum is hier op bokt maar was hier nog niet actief wel een goede tip.

Gohya jij stuurt altijd van die mooie foto's dank je.

Ik kreeg het advies om een EMS onderzoek te laten doen in Utrecht of Gent zie alleen erg op tegen de stress van het laden en de reis. Stress is echt slecht voor atactische paarden. Eerst maar eens even verder op deze manier lijkt me.