Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)t. Google maar eens op faecestransplantatie. Tegen de bacterieflora van een gezonde soortgenoot kan geen probioticasupplement op. secricible schreef:Sterker nog, deze methode is steeds meer terug in opmars en wordt tegenwoordig zelfs bij mensen toegepas(uiteraard niet met paardenmest)t. Google maar eens op faecestransplantatie. Tegen de bacterieflora van een gezonde soortgenoot kan geen probioticasupplement op.

hwn schreef:Fijn dat ze in goede handen is!
Wat het drinken betreft, zou ik toch het drinkwater op stal es controleren, aangezien ze thuis blijkbaar weinig of niet drinkt, en op kliniek dan wel. Mss is er wat mis met het water? Kan je altijd es laten analyseren. Al kan het niet-drinken vaak ook een domme reden hebben: nog geweten van een paard dat paar dagen niet wou eten. Wat bleek? Er lag een drol in zijn automatische drinkbak! Was blijkbaar nogal een slordige manege/stalknecht, zodat dier paar dagen zonder drinken zat.

tjady schreef:Fijn dat ze nu thuis is. Nu staat mijn merrie in de kliniek. Ze is nog kritiek. Vanmorgen trof ik haar apathisch aan in haar box. Drijfnat van het zweet en een pompend lijf. Huisdierenarts constateerde zeer hoge hartslag en dat de darmen volledig stil lagen. Direct richting Wolvega gegaan met haar. Topteam stond direct klaar. Een deel dikke darm lag in een lus en was opgeblazen als een ballon. Aantal onderzoeken gehad en ze behandelen haar nu en ze moet vasten. Ze heeft via infuus vocht gekregen, ze was al aan het uitdrogen. Kan je nagaan hoe snel dat gaat. Gisterenavond 11.00 laatste ronde heb ik niets gemerkt. Al het hooi dat ze heeft gekregen gisterenavond was ook gewoon op. Ze is nog steeds kritiek, maar niet slechter. Mijn gevoel en verstand vechten nu om te beslissen of ik haar laat opereren als het nodig is. D.A. gaf aan dat hij een operatie zeker niet uitsluit.
ohh wat erg, jeetje dan schrik je toch wel zeg!