Help, paard wil niet meer staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:15

manie schreef:
Wat een raar topic :\
Zelfs met de voorgeschiedenis van TS blijf ik het bijzonder apart vinden....
Paard verdient nu alle zorg en aandacht, dan BEN je er gewoon :n

Daar ben ik het ook niet mee eens.

Oftopic ik heb ook in zo'n situatie gezeten, mijn paard werd ziek maar ik kon er niet bij zijn daar ik 2 dagen ervoor was geopereerd aan mijn hersenstam en ik daardoor ook nog in het zh lag. 2 weken later heb ik hem in moeten laten slapen, ja ik stond er maar daar was ook alles mee gezegd. Dat ik er uiteindelijk bij was ( bij het inslapen) dat wil nog niet zeggen dat anderen in welke situatie dan ook bij hun paard moeten zijn.

Ts heeft vast een goede reden waarom zij er nu niet zelf bij kan zijn, misschien wil ze wel dolgraag maar zit ze nu gewoon in de positie dat ze niet kan om welke reden dan ook.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 01-12-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:15

Volgens mij woont ze niet zo ver van mij vandaan.
Ik wil best helpen je mag me ook snachts best wakker bellen!
Heb een auto met trekhaak, dus eventueel een trailer rijden is geen probleem.
Ik zal je ook een PB sturen, als ik iets kan doen dan hoor ik dat graag!!!
Mn vriend kan ook komen helpen dus met een paar man paard in de trailer krijgen moet lukken als dat gewenst is. Hij is trouwens lasser dus als er een constructie gemaakt moet worden.. Veel mogelijk!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:17

Ik woon in Zuid-holland, mitsdien in de buurt (straal 50km) ben ik bereid de volledige zorg op me te nemen als ik jullie daarmee kan helpen. Dan graag PB.
Auto, trailer, sterke mannen, andere stal, prive weide.. Alles is eventueel beschikbaar.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:19

+:)+ +:)+ Te gek dat er zo veel hulp aangeboden wordt!

KarmaWitch

Re: Help, paard wil niet meer staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:45

Inderdaad! Mocht er hulp nodig zijn & ik woon toevallig in de buurt of op reisafstand met bus, geef een gil & ik zal komen!
Of mocht ik auto ter beschikking hebben.

Je hebt inderdaad soms situaties waarin je gewoon echt nergens heen kan. Super dat haar man het oppakt. Toppie! Hoop echt dat alles goed komt met Moeder en ongeboren kindje. Ik ga duimen & hopen.

Pally: jullie zijn verder geen uitleg verschuldigd tegen de rest. Het verhaal klinkt raar ja, maar dat moet niet betekenen dat jullie niks uitvoeren, want zo te horen doen jullie wel degelijk wat!

Schiet me net iets te binnen. Van een pony wat ik ken, die dit soort problemen ook heeft gehad. Die had tweeling in dr buik zitten. Ene was al dood en blokkeerde de andere. Nadat ze er beide eindelijk uit waren heeft de levende het ook niet gehaald. Daarna heeft de merrie zoveel pijn overgehouden aan haar bekken, dat het oneerlijk was om haar te laten leven.

Pally: Is er al een echo geweest van de dracht?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:53

Wat de reden ook is dat TS niet bij haar paard kan zijn... Wat niet gaat, dat gaat niet. Dat is heel simpel.

Maar je kan mij niet wijs maken dat er op de hele stal niemand is die zich zorgen maakt over het paard.
Nogmaals:
Is er niemand op stal die de DA kan bellen? Die voor het paard kan zorgen? En wat doet de stalhouder? Laat die het paard zomaar liggen? Onderneemt die geen actie?
Je kan een paard echt niet zo laten liggen!!!

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:55

branka16 schreef:
Volgens mij woont ze niet zo ver van mij vandaan.
Ik wil best helpen je mag me ook snachts best wakker bellen!
Heb een auto met trekhaak, dus eventueel een trailer rijden is geen probleem.
Ik zal je ook een PB sturen, als ik iets kan doen dan hoor ik dat graag!!!
Mn vriend kan ook komen helpen dus met een paar man paard in de trailer krijgen moet lukken als dat gewenst is. Hij is trouwens lasser dus als er een constructie gemaakt moet worden.. Veel mogelijk!

Ik ben zo blij met mensen als jij.

Pinda_Dipje schreef:
Ik woon in Zuid-holland, mitsdien in de buurt (straal 50km) ben ik bereid de volledige zorg op me te nemen als ik jullie daarmee kan helpen. Dan graag PB.
Auto, trailer, sterke mannen, andere stal, prive weide.. Alles is eventueel beschikbaar.

Echt super! :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:57

Heeft ze soms een probleem in haar bekken?
Onze (oude) geit kon ook niet staan, nadat de DA heel lang niks kon vinden, bedachten we dat het misschien wel zoiets was als honden hebben. Ze is aan de pijnstillers en de hondenmedicatie gegaan, en heeft nog bijna 2 jaar gelopen.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:02

oke ik begrijp dat ze er niet bij kan zijn,
maar ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat dat arme dier nu al 2 dagen daar in die bak ligt te liggen. :n

fijn dat er hulp word aan geboden, :j
ben alleen wel bang dat het te laat is.

dit een idee

http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdeta ... enen-staan
Laatst bijgewerkt door Valuna op 01-12-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:08

Wat een topic.. Discussies over VA/DA. Diktedrukte koeienlettersteksten en bokkers die denken dat ze het nóg beter weten dan andere bokkers. Triest dit. Ik TEM.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:20

Heel veel sterkte!!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:24

Draai je haar ook?
Ik heb niet heel het topic doorgelezen qua tips maar ik ga je toch tips geven.

zoveel mogelijk stro onder het paard, op het paard een zweetdeken, stro erop en een zeil daarover.
Dit is echt levensbelangrijk!
Verder moet je haar om de 4 à 5 draaien.
Zolang ze eet, drinkt en plast is er hoop maar je moet een DA hebben die je kan vertrouwen en het mee opvolgt.

Kan ze recht liggen of alleen plat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:28

Wij wonen in Groningen, dus mochten het daar in de buurt zijn, mag je ons ook een pb sturen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:39

eenitraM schreef:
Wat een topic.. Discussies over VA/DA. Diktedrukte koeienlettersteksten en bokkers die denken dat ze het nóg beter weten dan andere bokkers. Triest dit. Ik TEM.

Als je goed leest, lees je dat er van alle kanten hulp wordt geboden.
Temmen is dan niet zo handig, he ....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:40

Nee lezen is beter dan temmen.

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:43

Jeetje...
Super dat er van die lieve bokkers zijn die hun hulp aanbieden!

Heel veel sterkte TS, hopelijk horen we nog hoe het met je paardje gaat.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:50

simodi schreef:
eenitraM schreef:

Als je goed leest, lees je dat er van alle kanten hulp wordt geboden.
Temmen is dan niet zo handig, he ....

:o?

Ik denk dat jij goed moet lezen want om een uur of 12 barstte de discussie over DA/VA los. Tussendoor kwamen de betweters en de beterweters en af en toe springt er ook een verschrikkelijke CAPSLOCK in beeld. Pas om kwart over 4 wordt de eerste helpende hand aan geboden. Ik bedoel maar >;)

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:00

oei, heftig verhaal dit.
jammer dat de sfeer een beetje naar is.

Ik hoop dat er iets gedaan kan worden voor Merrie en veulen, lief van de bokkers die hulp aanbieden^^
ik hoop ook dat het snel weer wat beter gaat met TS, kan me voorstellen dat dit een heftige situatie is voor TS gezien de omstandigheden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:02

Hevonen schreef:
Onze (oude) geit kon ook niet staan, nadat de DA heel lang niks kon vinden, bedachten we dat het misschien wel zoiets was als honden hebben. Ze is aan de pijnstillers en de hondenmedicatie gegaan, en heeft nog bijna 2 jaar gelopen.

ik vermoed inderdaad dat het met een soort bekkeninstabiliteit te maken heeft.Betwijfel of dit goed komt.Paard ligt al veel te lang,binnenin gaat vanalles mis.Zeker na 1.5 dag.

Het feit dat TS niet bij haar paard kan zijn(ik heb altijd geleerd dat Kan niet dood is en Wil niet ernaast ligt,maar goed) wil nog niet zeggen dat het niet verzorgt word.Op een pensionstal stikt het hoop ik van de mensen die van paarden houden en zorgen dat ze te eten en te drinken krijgt.
Dit kan volgens mij niet goed aflopen.Je zou er bijna een goede osteopaat of chiropractor bij halen die kijkt of er niets bekneld of verschoven zit :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:09

eenitraM schreef:
Ik denk dat jij goed moet lezen want om een uur of 12 barstte de discussie over DA/VA los. Tussendoor kwamen de betweters en de beterweters en af en toe springt er ook een verschrikkelijke CAPSLOCK in beeld. Pas om kwart over 4 wordt de eerste helpende hand aan geboden. Ik bedoel maar >;)

Dus ondertussen is die discussie allang weer opgelost en wordt er nu hulp aangeboden. Dan lijkt temmen mij beetje achterhaald..

Ik wacht wel gewoon af tot TS of haar zus een update geeft. Alle tips zijn al wel gegeven. Zeker het draaien van het paard is belangrijk. Maar ga er vanuit als beide niet bij het paard kunnen zijn (tja soms is het nu eenmaal niet anders, leuk zullen ze het zelf ook niet vinden) er geregeld is met VA/staleigenaar/stalgenootjes/etc dat die zorg op zich nemen die nu nodig is.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:11

eenitraM schreef:

Gelukkig is dit wel een zeer nuttige toevoeging aan het topic..... ;p

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:19

De TS moet het tandvlees van het paard in de gaten houden. Ik heb nml een soortgelijk verhaal gezien van een paard dat niet meer wou/kon opstaan. Alles was geprobeerd. Uiteindelijk bleek er een inwendige bloeding te zijn.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

geerke schreef:
Hevonen schreef:

ik vermoed inderdaad dat het met een soort bekkeninstabiliteit te maken heeft.Betwijfel of dit goed komt.Paard ligt al veel te lang,binnenin gaat vanalles mis.Zeker na 1.5 dag.

Het feit dat TS niet bij haar paard kan zijn(ik heb altijd geleerd dat Kan niet dood is en Wil niet ernaast ligt,maar goed)

Wat een schijtopmerking zeg, duidelijk dat jij nog niet in de situatie van Ts gezeten hebt. Soms kun je nog zo hard willen maar KAN het niet.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

Ik heb dit een keer meegemaakt. Merrie was dan niet drachtig maar al wel een tijd kreupel en lag veel. Savonds de paarden gevoerd en was er nog niks aan de hand. Sochtemds wilde ze niet opstaan tijdens t voeren dus laten liggen. De rest buiten gezet en toen raakte ze in paniek. Proberen op te staan en zich zeiknat in t zweet gewerkt maar dr achterhand deed niks meer. Sterke pijnstillers gegeven en t zo nog ff aangekeken. Nadat hier mee geen verbetering kwam heb ik dr in laten slapen. Ze bleek een zenuw beknelling te hebben al een tijdje, en er was nu zoveel schade dat t een verlamming werd.

Ik ga er vanuit dat de ts en zus het beste met de merrie en t veulen voor hebben, en momenteel hebben zij meer aan hulp dan aan veroordeling en onwetenden. Ook ga ik er vanuit dat een DA/VA weet wat hij doet en een beestje zeker niet langer laat lijden dan nodig is. Sterkte!

( ik deel hier alleen mijn ervaring, met een gelijksoortige situatie wat betreft t paard, ter informatie/hulp en niet ter veroordeling en hoef hier ook geen negatieve comentaar op zowel naar ts of naar mijzelf)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:36

eenitraM schreef:
De TS moet het tandvlees van het paard in de gaten houden. Ik heb nml een soortgelijk verhaal gezien van een paard dat niet meer wou/kon opstaan. Alles was geprobeerd. Uiteindelijk bleek er een inwendige bloeding te zijn.

maar zou het paard dan in dit geval niet als gestorven moeten zijn?Ze ligt als 1.5 dag?