1 ding is hier zeker en dat is dat de eigenaar veel om het dier geeft en het wil gaan proberen het zo goed mogelijk te maken dat het pijnvrij als weidepaard kan gaan leven.
Dankjulliewel allemaal! Dit zijn reacties die ik absoluut niet had verwacht, thanks.
Ik zal eens kijken of ik nog wat fotootjes kan schieten
tjady
Geplaatst: 17-05-15 18:41
Leuk om een update te lezen. Ook best een meevaller dat de dierenarts zegt dat het mogelijk tijdelijk is en het aan wil kijken.
Anoniem
Geplaatst: 18-05-15 13:04
Nog geen foto's waarop je de stand van de benen goed kunt zien, maar wel ff ter indicatie hoe zeer nu uit ziet
*knip
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 11-06-18 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto’s verwijderd
jobamara
Geplaatst: 18-05-15 13:17
Ik zie een hele gelukkig paard hoor!! Als het goed is gaat de groei nu wat langzamer toch,? Dan zullen de pezen ook iets meer tijd krijgen om op te rekken. Zolang ze vrolijk in de wei staat en niet zielig in een hoekje staat of veel ligt zou ik zeggen heerlijk genieten van haar. Met nog wel de nodige aandacht voor smid en eventueel fysio of oefeningen.
Maar je bent top bezig voor haar hoor!!
Jet
Geplaatst: 18-05-15 13:53
Ze ziet er vrolijk en tevreden uit op de foto's hoor! Jobamara zegt het goed, daar kan ik me helemaal in vinden.
Ik ga mee met mijn voorgangers, Ik zie een heel knap ding. Die er heel goed uit ziet. En dat is niet voor niets, want als ze zich echt zo beroerd voelde zou ze er niet zo uit zien. Je doet het echt goed! We weten hier allemaal dat jij je paardjes zo min mogelijk wil laten lijden en dat je een gouden hartje hebt wat dat betreft(ken je natuurlijk verder niet) Dus je doet alles wat je kan voor haar. Jullie komen er wel! Geniet van haar, het is je gegund hoor!
Ragdollcat
Geplaatst: 18-05-15 18:11
Ja, ook ik vind haar er gelukkig en happy uitzien!
Gisteren is de fysiotherapeute weer geweest, na ongeveer 2 maanden. We hebben even een pauze ingelast om te kijken wat er zou gebeuren als ze aan het groeien zou gaan. Dat heeft positief uitgepakt. De fysio schatte haar kansen heel goed in nu. Met groeien zijn de pezen toch gaan rechttrekken, terwijl we aanvankelijk dachten dat het groeien de verschillen juist zou gaan vergroten. Alle vier de benen zijn nu eigenlijk gelijk. Wel allemaal te stijl nog, maar er komt steeds meer vering in. De achterbenen hebben nog wel zichtbaar de kromming van het pijpbeen. Of dat ooit nog weg gaat, is de vraag. Echter zei de fysio gisteren dat ze haar inziens misschien nog wel een mooie sportcarriere tegemoet kan gaan! Wat een verrassing!
Ik ben benieuwd naar de röntgenfoto's. Na mijn examens gauw een afspraak maken. Als dat ook nog mee valt, is al onze moeite misschien toch niet voor niks geweest.
Anoniem
Geplaatst: 19-05-15 10:02
Deze foto is van een paar weken geleden (vandaar ook nog de winterharen), maar daarop zie je wel de beentjes
*knip
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 11-06-18 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto verwijderd
Ik denk dat bijna niemand zo'n groot verschil had verwacht. Een positief verschil bedoel ik he!. Ze ziet er goed uit. Geef het nog wat tijd. Zeker omdat zij het zo goed doet..
Weer een update. Ze is weer bij de paardenkliniek geweest. Conclusie was dat de arts vond dat er nu eigenlijk niets meer aan haar te zien was wat afwijkend is. Als zij een jaarling met een dergelijke stand binnen zou krijgen, zou het haar niet opvallen én ze zou het bij een keuring gewoon goedkeuren. Ook een onafhankelijke DA naar laten kijken, had haar nog nooit gezien en ze kon ook niet vinden wat de afwijking was. Dus dat is allemaal positief!
Toen de rontgenfoto's. Deels positief, deels negatief. We hadden chipjes verwacht, eigenlijk juist in de kogel omdat daar het meeste onrust is geweest het afgelopen jaar. Echter waren de kogels volledig vrij. Wel in beide achterbenen in de hak een chip. In de linker hak net iets groter en onrustiger, vandaar dat daar ook wat vocht te voelen is. OCD's zaten niet in de weg, gevaar was beperkt. DA vertelde dat ik wat haar betreft gewoon de sport in kan met haar als ze straks wat ouder is. Ze gaf me een kans van 20% dat het tóch mis zou gaan met de OCD's (dat ze eraf zouden vallen en in het gewricht terecht zouden komen). Dat is best een grote kans. Opereren kon ook, en daarna zou ze volledig goedgekeurd kunnen worden voor de sport. Dus als ik haar ooit wil verkopen, zou dat een optie kunnen zijn.
We hebben alleen foto's gemaakt van de achterbenen. Wanneer we besluiten te opereren (kan toch pas over een jaar), dan worden er overal foto's van gemaakt zodat ze dan meteen alles weg kunnen halen. Ik zal straks proberen de foto's ook hier te plaatsen. Opvallend is ook dat het pijpbeen zo goed als helemaal recht is getrokken! We zijn de groei net voor geweest, gelukkig.