Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:22

fargo schreef:
Hier iemand die een gelders paard met cushing had, dus ook benen met behang, paard had vaak zeer ernstige mok en de afgelopen 5 jaar meerdere malen per jaar een olifantsbeen. Wat bij hem echt gigantisch maar dan ook gigantisch goed heeft geholpen is het wassen met Classic Badedas.

Toevallig! Dat raadde mijn hoefsmid me ook al aan. Het wordt namelijk ook gebruikt voor mensen met allemaal uiteenlopende huidaandoeningen. Dan ga ik daar de volgende keer ook mee wassen, want betadine is inderdaad nogal heftig (al werkt het wel als een tierelier).

Leonoor, volgens mij theorie zou dat inderdaad moeten werken, maar ja, of mijn theorie klopt :P Haha, ik zie alleen nog niet voor me hoe een paard erop zal staan :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:24

Leonoor schreef:
Even gekke gedachtegang hoor, maar zou een trilband (die je wel eens langs ziet komen bij Tell Sell bijvoorbeeld), maar dan in een kleinere maat, geen positief effect kunnen hebben?

Nou krijg ik Mo overal gek voor. Maar heb geen idee hoe ik dit moet regelen, haha.

Badedas uitspoelen moet wel lukken denk ik, we hebben hier gewoon warm en koud water door de tuinslang.

Poosje81

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:30

Zo'n band zou je dan om de benen moeten doen, zoals hij anders om een buik van een mens zit, dus niet zo'n trilplaat waar ze op moeten staan :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:33

8nnemiek schreef:
Badedas heb ik vaak gebruikt om mijn tinker te wassen.. 'want het ruikt zo lekker' <3
Alleen kreeg ik het zo lastig uitgespoeld omdat het zo enorm schuimt. Heb je daar geen last van?
Dat kan ik wel ook eens proberen. Al werkt de betadine natuurlijk ook al prima tegen wondjes.

Je moet het inderdaad goed uitspoelen maar wij hebben op stal een spuitplaats met slang dus dan gebruikte ik de slang om na te spoelen.
En het werkt niet alleen tegen wondjes, maar ook tegen bacteriën en ook zeker als je het even in laat trekken tegen het vocht in de benen.
Laatst bijgewerkt door fargo op 06-06-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:33

ik was normaal de benen altijd met normale haar shampoo voor mensen, hier krijg ik het ook altijd al goed mee, maar zal nu ook eens die badedas gaan proberen!:)

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:52

Iemand wel eens gehoord van slakkenslijm gel? ik gebruik het voor me eigen huid om te herstellen, zelf nooit gebruikt bij paarden, maar misschien dat iemand anders dat hier wel kent?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:05

Bio-tex groen of groene zeep wordt ook gebruikt om de benen te wassen.
Slakkenslijm, ja waarom niet, baad het niet dan schaadt het niet. Probeer het eens en hou ons op de hoogte.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 15:35

Vandaag heeft Sato zijn eerste lymphedrainage gehad! Ik ben al helemaal positief :) Nog NOOIT zo'n ontspannen paard gehad dat zo genoot van een aanraking. Je zag echt dat het hem goed deed , dus ik ben heel erg benieuwd naar verder verloop. nogmaals super bedankt aan Ine die zo'n 2 uur file heeft gehad om bij mij te geraken :)

En van die maden verschiet ik niet van hoor. Wat een vieze vuile horzels zitten er tegenwoordig ook. Ze kruipen gewoon IN de koker van mijn paard en nestelen zich IN de wondes. Stop vooral niet met foto's delen, we helpen elkaar in dit topic echt een hele hoop verder :). Er is altijd wel iemand met commentaar op een forum en daar moeten we ons bij neerleggen.

Morgen nog eens behandelen met sarnacuran hier. Sato heeft vorige week dan wel een behandeling gehad , maar nog steeds veel korstjes en wonden :(

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:40

wat goed dat de Lymphedrainage zo ontspannend heeft gewerkt. Ik geloof meteen dat je heel blij bent met het zicht op een ontspannen paard.

@ uur in de file :wow: wat een engel! O:)

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 15:50

Trouwens , even off topic misschien maar welke verf of welk product mag je op je paard gebruiken om zebrastrepen te creeeren ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:04

Wat fijn dat het zo goed hielp! En dit laat je een aantal keer achter elkaar doen?
Ik heb Bart vandaag weer wat beweging gegeven, heb m'n pa erop gezet, die begint er ook weer lol in te krijgen :D En eerst nog eens zijn benen gewassen met betadine en kloofjes en bultjes eens ingesmeerd met creme. Flinke dosis vliegenspray erop.. De benen waren gelukkig nog helemaal schoon! Niet een wondje, op een klein plekje ter grootte van een erwt na :) De komende dagen moeten we goed blijven opletten, vliegen vinden die temperaturen en die zweetluchtjes bij de paarden heerlijk..

Ik heb ook foto's gemaakt. Helaas voor jullie, wel nog met sok, maar ik zal ze toch plaatsen :)

Edit:
Net ingesopt met betadine. Rechter achterbeen. Deze is het beste. Zit geen vocht in, geen wondjes, alleen wat rimpels.
Afbeelding

Links achter, net gewassen.
Hier had hij vorig jaar een flinke bult vol vocht die echt pijn deed (eerste keer ooit (en ook laatste keer) dat hij probeerde te trappen!) maar die bult is helemaal weggetrokken gelukkig en dit been is ook heel goed, op een hard bultje aan de binnenkant na.
Afbeelding

En het linker voorbeen, dat is het slechtste. Wel ook helemaal droog en schoon nu, maar er zitten wel twee balletjes die ook niet meer wegtrekken.
Afbeelding

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:18

Vandaag meteen de badedass shampoo gekocht, en stuk op het asfalt gelopen! ik ben benieuwd of ik verbetering ga zien komende weken.

Ook mijn nieuwe tondeuse in gebruik genomen (Oster Pro600i) fijn ding,draadloos en maakt geen lawaai dus kun goed me gang gaan, 1 sok goed kunnen doen, morgen weer verder :)

dit is de witte sok, die is minder "erg" als de zwarte voor sok, veel roze huid hier en daar wondje, maar vind verder goed uit zien :)

Afbeelding

zijn er meer mensen waarbij het er ongeveer zo uit ziet?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:39

Ohjee puur.die heeft al behoorlijke rimpels zeg!
Huid op zich ziet er idd niet slecht uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:31

Ik vind het lastig vergelijken omdat roze huid er al snel erger uit ziet dan zwarte huid. Het ziet er nog een beetje gezwollen uit, maar dat kan ook alleen op de foto zo lijken. Voelen de rimpels hard aan, of zijn ze zacht en 'vlezig'?
Ik zou met roze benen trouwens wel een beetje oppassen voor zonnebrand. Die benen zijn natuurlijk weinig gewend, dus dat zal sneller verbranden, zeker nu er geen haar meer op zit.

O ja, kitsu; zebrastrepen maakte ik vorig jaar met acrylverf :j maar het kan ook met veestiften, met vingerverf of gewoon met houtskool of stoepkrijt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:02

Bartje :D

Ik heb ook voor meer beweging gekozen, omdat ik niet alleen met haar de straat op mag van vriendlief maar in de wei wat rond gehobbeld, asfalt werkt beter maar werkt ook wel! Ga morgen badedas halen en ook aan de gang.

De knobbels van Bart/Annemiek heeft onze fries ook maar dan veel meer. Die heeft ook wel wat jaren verzorging gemist helaas. Bart is goed terecht gekomen bij jou!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:38

Hij had het veel slechter kunnen hebben ja. Lekker grasmaaien, hooi vreten, geknuffeld worden, lekker getut aan de benen tegen de jeuk.. en elke week een rondje moeten sjokken met wat beginners op z'n rug.. Ik zou er zo voor tekenen :Y) Ik wist gelukkig al wat van CPL af voordat ik hem kocht, heb mijn tinker ook altijd heel sober moeten voeren, dus ik wist al wat me te wachten stond. Dat scheelt een hoop :)
Haha, we noemen hem ook altijd Bartje :)) Vriendlief heet ook Bart, dus zo houden we ze uit elkaar :')

Je fries is ook goed terecht gekomen zo te lezen :) Die verzorging.. dat is inderdaad vaak het grootste probleem denk ik.. mensen weten niet wat het is, geen idee hoe ze het moeten verzorgen, blijven maar wat smeren tegen mok in de hoop dat het ooit wegtrekt..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:57

friesam schreef:
Bartje :D

Ik heb ook voor meer beweging gekozen, omdat ik niet alleen met haar de straat op mag van vriendlief maar in de wei wat rond gehobbeld, asfalt werkt beter maar werkt ook wel! Ga morgen badedas halen en ook aan de gang.

De knobbels van Bart/Annemiek heeft onze fries ook maar dan veel meer. Die heeft ook wel wat jaren verzorging gemist helaas. Bart is goed terecht gekomen bij jou!

Het beste is de Badedas Classic - die is super geconcentreerd
Deze dus... http://www.deonlinedrogist.nl/badedas-b ... tAod_mAAcA

Deze zal ook helpen maar is veel minder geconcentreerd..
http://www.deonlinedrogist.nl/badedas-v ... tAodKU4AQQ

Dus de fles in het doosje .. vaak bij de drogisten of bij grotere AH's gewoon te verkrijgen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:11

puur schreef:
Vandaag meteen de badedass shampoo gekocht, en stuk op het asfalt gelopen! ik ben benieuwd of ik verbetering ga zien komende weken.

Ook mijn nieuwe tondeuse in gebruik genomen (Oster Pro600i) fijn ding,draadloos en maakt geen lawaai dus kun goed me gang gaan, 1 sok goed kunnen doen, morgen weer verder :)

dit is de witte sok, die is minder "erg" als de zwarte voor sok, veel roze huid hier en daar wondje, maar vind verder goed uit zien :)

[ Afbeelding ]

Jup. Hier. Met af en toe nog een bult erdoorheen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:23

puur schreef:

Nouhou, had ik een verhaal getypt, krijgt bokt een error.

Wat het op neer kwam is dat mijn paard ook eigenlijk precies zulke benen heeft. Jouw paard heeft toch ook drie op elkaar geperste ribbels bij de koot? Mijn paard heeft het gelukkig alleen ernstig aan de voorbenen, de achterbenen zijn nog best netjes.

Let inderdaad wel op het met scheren van de benen met zon, het verbrand binnen no time. Ik had mijn paard zaterdag om 16:00 geschoren en de volgende dag om 11:00 waren de benen heel erg bruin geworden, al bijna tegen het rode aan. Wat je daar tegen kan doen is het hele geschoren stuk insmeren met groene leem. Werkt ook tegen de vliegen!

Edit: Mijn paard heeft het inderdaad zoals het paard van Puur:
Afbeelding
Alleen dan rondom het been veel dikker. Dus het been zelf is veel dikker dan op deze foto.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 08:36

Ja ik ga dit zeker nog laten doen om het effect te zien , zijn spronggewrichten waren mega dik zei Ine.
Bij Sato is het ook moeilijk te zien die rimpels, maar als ik zo voel zijn ze echt dik met korstvorming :(
Mijn ergste angst is aan het uitkomen , wil echt niet eindigen met een paard zoals Guus ..
Vandaag nog eens met sarnacuran behandelen en deze keer de korsten er goed afkrabben ... zo'n hatelijk werkje

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:51

Ik heb soms van die dagen, dan denk ik echt dit kan toch niet verder zo, als ik ook de foto's van 3 jaar geleden zie is t veel erger geworden :(

Ik hoop echt zo dat door de verhuizing van mn paard (Waardoor ik vaker naar haar toe kan) met het scheren,en veel bewegen(ook op het harde) dat het weer minder gaat worden :(

Vandaag flink stuk op het harde gelopen en benen weer gewassen :) Ik zal over een week weer foto's plaatsen , wie weet dat er dan al verandering te zien is

Foto van beide benen vandaag
Afbeelding

En vergelijking van nu en 3 jaar geleden
Afbeelding

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:22

Mag ik iets geks zeggen?

Ik ben gewoon echt blij dat ik dit bij anderen ook zie. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik de enige was.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:14

Ik ook :j Maar mijn paard heeft het gelukkig wel minder erg dan jouw paard puur. Als zit het er niet heel ver vanaf.
Hebben ze bij jullie ook schilfers aan de achterkant van het been? Mijn paard heeft dat heel erg zodra de sokken weer een beetje op lengte komen. Het ziet er niet vies of rood uit, maar ik vind het wel vreemd. Komt dat door de voeding?

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:23

ik ben ook "blij" dat ik niet de enige ben die dit mee maakt, zo kunnen we elkaar beetje steunen.

Ik ben dus verhuisd vorige week naar een nieuwe stal, en heb wel aan sommige mensen kunnen uitleggen wat het is wat ze heeft, maar gisteren natuurlijk de sokken geschoren, waardoor je alles beter ziet zitten.
Kwam er vannochtend iemand naar me toe:

"Jeetje ik zag vannochtend zelfs bloed"

uhmm ja das best normaal eigenlijk... gelukkig hebben veel mensen er begrip voor!:)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:49

Bloed is hier ook wel eens, hebben ze mij zelfs eens uit een vergadering voor gebeld. Ze bijt of krabt het wel eens open. Echt een mini wondje maar ze bloed dan best flink, even spoelen en er is niets meer van te zien.