Verwaardeloosde pony kan niet meer goed opstaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:51

Een meer ervaren paardenhouder...? Gewoon iemand met gezond verstand kan dat ook wel bedenken :o

Ouder zijn gewoon veel te makkelijk en nalatig geweest, het is allemaal best te begrijpen hoe het gegaan is, maar het minste dat je toch kan (zou moeten) doen bij dieren die duidelijk niet gezond zijn, is even een dierenarts er naar laten kijken zodat je weet wat er aan de hand is en wat je er aan kan doen om het beter te maken :(:)

Daar hoef je geen enkele ervaring voor te hebben: gewoon gezond verstand :j

Hopelijk is het arme ding niet voor niets gestorven en zijn de ouders nu een beetje wakker geschud, dan heeft het andere diertje er wellicht nog iets aan :(:)

frmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:17

Scala: hoe gaat het nu met de andere pony ? Ik ben gewoon benieuwd en hoop vooral, voor jou ook, dat het goed gaat. Kun je iets hierover schrijven ?

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 14:25

capopjekop

Re: Verwaardeloosde pony kan niet meer goed opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:33

Heb je wel meerdere dekens zodat je kunt inspelen op de temperatuurswisselingen? Ik zou wel opletten of hij het niet te warm krijgt, want hij heeft natuurlijk wel een wintervacht. Meestal beginnen mensen al veel vroeger met dekens. Maar mss kun je dat even navragen als de dierenarts er toch is. Hij ziet er gepoetst en wel iig al veel verzorgder uit! Ik ben benieuwd wat de dierenarts van hem vindt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:04

Scala schreef:
https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/h ... 0654_n.jpg

https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/h ... 3011_n.jpg

Voor de geinteresseerden.
Winnethou kan inmiddels achteruit en opzij op commando. Het is een ontzettend lief en vooral leergierig beest. Ook heeft hij inmiddels een lekkere waterdichte winterdeken die hij op krijgt als het was kouder word zodat hij nu nog wel zijn wintervacht blijft aanmaken. Dierenarts komt van de week chippen en onderzoeken.
En dit allemaal in precies 3 weken en 1 dag.

hij ziet er veel beter uit!
Heb je nog wormen gezien in de poep?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:37

Dat gaat hard voor uit!

Ben benieuwd naar nog meer foto's die dan volgen van hem:-)

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 16:49

geerke schreef:

Nee, die heb ik ook bij Odi niet kunnen ontdekken.
Maar de dierenarts gaat hem wel ontwormen natuurlijk.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:19

Wat een verschil!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:28

Ziet er een stuk beter uit +:)+

Fijn dat de dierenarts komt en goed dat je lekker met de opvoeding bezig bent.
Hopelijk is die van het voorjaar dan weer helemaal lekker okee en gelukkig :)

frmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:59

Fijn om te lezen dat het goed gaat met je pony ! :j

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:03

Hij ziet er al veel beter uit.
Fijn dat hij wat beter naar je luistert.
Je bent goed bezig, ga zo door.

vraag ook even naar een wormkuur voor hem.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:28

Ik was verrast over de wending die dit topic nam. Teleurgesteld in het overlijden van Odi omdat dit door de manier van schrijven ook een beetje door nalatigheid leek te zijn gebeurd. (en ik zeg leek omdat het allemaal aannames zijn gebaseerd op de posts in dit topic, je weet het pas als je er zelf aan staat!)
Je zou kunnen zeggen dat het is te betreuren dat de DA er niet bij is geweest om hem eerder uit zijn lijden te verlossen. Aan de andere kant wil je zo'n diertje natuurlijk wel een kans geven, je haalt het daar niet weg om het alsnog direct op te geven. Je weet pas welke keuze je zelf maakt als je er voor staat.

Ik wil absoluut mijn complimenten geven aan de TS voor de manier van reageren! Je hebt het keurig zonder boos te worden of gefrustreerd te raken nogmaals uitgelegd. Het is gebeurd en het is heel vedrietig.
Winnetou gaat daarentegen de goede kant op als je op de foto's afgaat.
Hopelijk heeft die nog een lang en gezond leven voor zich!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:38

Scala schreef:
geerke schreef:

Nee, die heb ik ook bij Odi niet kunnen ontdekken.
Maar de dierenarts gaat hem wel ontwormen natuurlijk.

oei...hij is nog niet ontwormd?
Ruim je de poep op uit het weiland?Anders ben ik bang dat je nooit meer van de wormen gaat afkomen :7

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:56

Sterkte met het verlies van Odi, jammer hoe hij aan zijn einde is gekomen..
De andere shet ziet er al veel beter uit! Hij staat nu toch niet in z'n uppie he? :(:)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:10

Hij kan beter wel even alleen blijven. Zo'n zwak dier moet je nu niet introduceren bij een andere pony. De stress kan fataal worden en het gaat sowieso een berg energie kosten die hij beter kan besteden aan zijn herstel. Bovendien weet je niet wat hij allemaal onder de leden heeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:20

Het ging mij niet zozeer om nu, maar of hij nu alleen blijft staan nu Odi overleden is. Maar je hebt zeker een punt, al zijn de meningen daar ook wat over verdeeld.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 19:34

Neehoor, hij staat gezellig met de geitjes in het weiland en op stal. Dat gaat prima.
En als ik met hem ga lopen dan komen we langs andere pony's en communiceert hij even met ze. :)

En ik ruim zn poep op, zowel uit zijn weide als zijn stal hoor. :p

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:46

Als de pony straks is opgeknapt en je zeker weet dat hij niets heeft zou ik wel kijken of je een ander paardje erbij kunt regelen. Geitjes kunnen een andere pony niet vervangen. Mss kun je een pensionklantje zoeken die haar pony bij de jouwe wil neerzetten. Dan kost het je geen extra geld en zij betaalt jullie of helpt met uitmesten etc.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 20:57

Is een idee! Dankjewel!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:12

Blij te lezen dat het (nu) goed gaat. En sorry dat ik het vraag, maar is er nu al een keertje een dierenarts langs geweest? Of gaat die nog komen en zo ja wanneer?

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:50

senna21 schreef:
Nee, ze had niets moeten doen.
Diertjes lekker laten verkommeren in de modder bij de oude eigenaar....., want een hele rij bokkers zou het allemaal veeeeel beter doen.
Lang leve bokt... -O-

Wat een rare reactie zeg. Als ik ergens een zieke pony uit de blub zou trekken, ik zet hem bij mij thuis in een weitje, en geef hem verder geen medische zorg. Is dat helpen? De pony is even blij met droge voeten en een volle maag, maar verder is hij daar niet mee geholpen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:02

Die trekt aardig bij hoor TS! Top!

Ik ben benieuwd wat de DA er van zegt. Super dat je er nu ook mee aan het werk kan, het is een erg lastige en moeilijke situatie, maar volgens mij wordt het ook erg leerzaam +:)+

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:22

En dan nog maar een keer mijn vraag of er inmiddels al een dierenarts op jullie erf is geweest... ;) En of die, sinds jullie 'reddingsactie' en het overlijden van een pony, überhaupt al een keer langs is geweest.

TS, ik bedoel dit niet lelijk naar jou persoonlijk. Maar vind dat je geen dieren moet 'redden' als je er niet voor kunt zorgen. Bij zorgen voor, horen soms dierenartsenbezoekjes en bijbehorende rekeningen. Zéker bij dieren, die er niet al te best aan toe zijn, als ze aan je zorg worden toevertrouwd. Dier kan het zelf namelijk ook niet helpen, dat de mensen die er nu voor zorgen, wel of niet een dierenarts bellen...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:01

Tsja ik vraag maar niet eens meer naar een DA... ik geloof niet dat die in al die tijd al geweest is, ook niet voor de overgebleven pony, dus ik denk dat men het genoeg vindt om het bij het "redden" te laten.
Als het anders is hoor ik dat ook graag van TS.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:12

Met Winnethou gaat het super goed! De dierenarts is langs geweest en zegt dat we prima hebben gehandeld. Hij heeft een spuitje gekregen, omdat hij zijn hele vacht kapot schuurde door beestjes in zijn vacht (geen luizen of parasieten etc, maar iets anders. ben vergeten wat het is. onze dierenarts is duits en ik kende dat woord niet). De dierenarts zei dat het niet nodig was om te ontwormen of iets anders. Winnethou is ontzettend veel aangekomen in deze twee maand dat ik hem heb. Hij kan inmiddels achteruit en halthouden op commando, loopt zonder iets achter mij aan en reageert héél goed op stemcommando's.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6769_n.jpg

Dit is Winnethou nu :)

Oja en wat de dierenarts mompelde: Mooi diertje.. Mooi beessie..
Haha!