Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:39

En ik ken weer mensen die met regelmaat prednisolon gebruiken, aardig wat afhoesten en geen scheten laten tegelijkertijd. dus dat verband zou ik niet gelijk leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:08

Scheten onder invloed van prednison, dat is een nieuwe...en een mooie statement in de verkooppraat...

Met kracht hoesten is zeeeeer slecht voor het kwetsbare longweefsel van de long, betekend dan toch dat het slijm nog steeds of weer te vast zit.

Ik ben destijds naar Bodegraven geweest met een paard dat door mijn toenmalige DA was opgegeven. Zij hebben mij fantastisch geholpen. Misschien toch een tipje. Elke dag dat een paard met zoveel kracht hoest, is longweefsel beschadigen. Eeuwig zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:11

En van hoesten en benauwd zijn en vooral van hard hoesten en oppervlakkig ademhalen, word je zoooo moe. Logisch dat het paard niet fit toont. Ik hoop dat het weer goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:11

Paard gaat niet vooruit, hoest nog steeds, kennelijk kan het lichaam toch niet van de oorzaak van het vormen van slijm af en kan het de taaiheid niet zelf oplossen om het gewoon door te slikken als het in de mond komt omdat het zo dun is dat het niet blijft vastzitten. En dan zal regulier toch weer om de hoek moeten komen.

Maar helaas zijn er ook genoeg dierenartsen die niet doortastend genoeg zijn. Een goede kliniek en Da is goud waard ..

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:13

wilmatj schreef:
update

Gister de dag na de behandeling verbaasde ik me weer flink!
Shir leek gewoon weer vol lucht binnen te krijgen. De terugslag bij der buik was er nog maar haar neus deed weer normaal!
Wat was ik daar blij mee zeg.

Ik had het er over met een stal genoot en nu vraag ik me af of ze weer zoals de vorige keer flink vooruit gaan en daarna een terugslag.

Vandaag is ze weer ietsje benauwd. Maar andere veranderingen die ik zie is dat ze weer voluit hinnikt in plaats van een half hinnikje. Ook heeft ze weer looplust. Ze rent weer in de wei zonder binnen 2 meter half neer te vallen.

Hoezo gaat het paard niet vooruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:14

De vraag is even of dat een opleving is of vooruitgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:15

Vandaag is ze weer ietsjes benauwd......dat is voor jouw paard gaat vooruit en dan door de benauwdheid, dus vernauwde bronchiën moet ze zo hard kracht zetten om te hoesten dat ze scheten laat, is voor jouw paard gaat vooruit?

Ik heb 13 jaar lang ervaring met zo een paard. En ik kan je eggen benauwdheid is geen opleving. Opleving is direkt te zien en te merken, is elke dag stukken beter en binnen hele korte tijd geen benauwdheid meer.

Voortdurend slijm vormen is omdat de allergeen voortdurend reakties geeft in het lichaam.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-13 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:16

Mindim schreef:
De vraag is even of dat een opleving is of vooruitgang.

Juist. En daarom zou het fijn zijn als men even de tijd zou nemen om af te wachten, alvorens klaar te staan met een oordeel.

En ja Russel. Vergeleken met voor ik begon te behandelen is ze zo ontzettend veel beter geworden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:39

marietje1000 schreef:
Wat is jouw fundament dan? Volgens mij is het slechts een ongezouten mening. TS heeft het reguliere circuit doorlopen zonder resultaat. Bij mij gaat het paard vooruit.

Natuurlijk heeft ze het reguliere circuit doorlopen zonder resultaat. Wat dit paard heeft kun je vergelijken met COPD bij mensen. Een onomkeerbaar proces met de dood als uiteindelijk gevolg.
Daar valt niks aan te redden, niet door regulier en niet door alternatief. Het enige wat je kunt doen is het stalmanagement aanpassen, zorgen dat paard goed gevoerd wordt en gestructureerd beweging krijgt zodat de spieren rondom de longen zo optimaal mogelijk blijven functioneren. En indien de benauwdheid zodanig toeneemt dat het voor het paard niet meer te handelen is een stootkuur geven. Bijvoorbeeld met prednison. Is dat ideaal? Nee. Maar wanneer een paard zo benauwd is wel noodzakelijk.

Er is niets mis mee om uit te proberen of paard misschien ook reageert op alternatieve middelen. Maar zo'n dier heeft af en toe hulp nodig, net als bij mensen.

Genezen zal ie nooit, het proces is onomkeerbaar, dat heeft niets te maken met falen van de reguliere geneeskunde. Anders had ik het ziekenhuis wel een proces aangedaan omdat mijn moeder aan de ziekte is overleden.
Dus Marietje: jouw bioresonantieverhaal is prachtig, maar gaat een dampig dier niet redden helaas. Ik hoop dat je dat in wil zien!

Voor het paard hoop ik op verlichting maar ik ben er bang voor. En als ik dan lees dat paard het vreselijk benauwd heeft dan denk ik alsjeblieft: geef dat dier een kuur, blijkbaar heeft ie dat nodig. Onthou het hem niet omdat iemand met bioresonantie roept dat de terugslag komt door de werking van het immuumsysteem terwijl er een aanwijsbare reden is om aan te nemen dat het te maken zou kunnen hebben met het weglaten van de prednison.

Bioresonantie, prima. Maar je kunt de terugslag totaal niet onderbouwen en je probeert iemands er tegrlijkertijd wel van te weerhouden om het regulier circuit even te polsen, gewoon voor de zekerheid.

Heb jij ooit iemand zien sterven aan copd? Heb je wel enig idee waar je het over hebt?

Ik denk van niet, aan je posten te lezen.

Benauwdheid is verschrikkelijk, beangstigend, energievretend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:08

Ik ben nog even naar OP gegaan, maar de eerste behandeling was 8 augustus, is bijna een maand geleden.

Als ik lees dat dit paard met 16 dit ook heeft gehad en nu ze bij Ts inmiddels 21 jaar oud is gaan hoesten en benauwd geworden. Overigens zonder schuld TS, want zoiets moet je weten. Is het m.i. Als de vorige eigenaar nu wel eerlijk was en we moeten geloven dat het paard ook zonder klachten kan zijn, nu echt tijd dat ze zonder klachten is.

Ik spreek uit ervaring. Een maand verder en ze moet nu ok zijn met hele strenge voorzorgsmaatregelen, elke dag weer, et altijd nat gemaakt hooi, wat ook overal nat is, dus ook binnen in de plak, geen dampen die blijven hangen in de stal wat de luchtwegen prikkelt. De allergenen in hebt bloed zijn zo aanwezig dat bij de eerste de beste blootstelling aan stof, schimmelsporen, pollen e.d het vormen van slijm weer de kop op steekt. Wat dus ook kan gaan ontsteken als het blijft vastzitten.

Hoe hoog is de dosis van de prednison? Zijn het tabletten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:17

TS, misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar het je paard naast de prednisolon ook AB gekregen?

De resterende longblaasjes moeten al 2 maal zo hard hun best doen, ik denk dat je wat betreft kwaliteitsverbetering daar niet heel veel van moet verwachten. De gehele long verbeteren zou fijn zijn, maar dat kan mi niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:19

Marietje, als de pony duidelijk opknapt van de behandeling (zoals ik uit de post van TS mag aannemen) zou het dan niet beter zijn wat meer frequent zo'n behandeling te doen, of heeft dat met Bioresonantie geen zin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:19

Het resterende niet stukken weefsel kan je alleen in kwaliteit goed houden door dagelijks beweging te geven en te zorgen dat het paard dus de achterste longweefsel bereikt, dus een hele volle ademhaling heeft en dat kan door dagelijks 10 minuten aan de longe te laten stappen, draven en galopperen.

En paard dat alleen buiten staat, krijgt niet die ademhaling en gebruikt de achterste luchtwegen niet waardoor die niet voldoende zuurstof krijgen en dus inderdaad in kwaliteit achter uit kunnen gaan....

Daar helpen 3 dure bioresonantie bezoekjes niet aan mee.....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:20

Is COPD werkelijk vastgesteld of wordt er nu alleen maar gegokt?
Ik vind het raar dat de TS op haar facebookpagina onlangs schreef ( in juni daaromtrent) dat het paard in 'top conditie' was -- dat bericht en foto zijn overigens nu weer verdwenen..
Rare zaak.. en wat ik wel heel erg fout vind is dat marietje1000 nu zegt: " .. En aangezien TS 2 keuzes heeft, in laten slapen of doorgaan met bioresonantie .."
Het is marietje1000 of anders niks? Jij durft zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:23

russel schreef:
Het resterende niet stukken weefsel kan je alleen in kwaliteit goed houden door dagelijks beweging te geven en te zorgen dat het paard dus de achterste longweefsel bereikt, dus een hele volle ademhaling heeft en dat kan door dagelijks 10 minuten aan de longe te laten stappen, draven en galopperen.

En paard dat alleen buiten staat, krijgt niet die ademhaling en gebruikt de achterste luchtwegen niet waardoor die niet voldoende zuurstof krijgen en dus inderdaad in kwaliteit achter uit kunnen gaan....

Het probleem is dat wanneer het dier zo benauwd is, het rondwandelen soms gewoon niet lukt. Dat is een beetje het frustrerende. Wel goede dat het dier nog in goede conditie is qua dikte. Als ze af gaan vallen is het nog lastiger.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:26

Jannepauli schreef:
Ik vind het raar dat de TS op haar facebookpagina onlangs schreef ( in juni daaromtrent) dat het paard in 'top conditie' was -- dat bericht en foto zijn overigens nu weer verdwenen..
Rare zaak.. en wat ik wel heel erg fout vind is dat marietje1000 nu zegt: " .. En aangezien TS 2 keuzes heeft, in laten slapen of doorgaan met bioresonantie .."

Zo! Weet jij ook hoe het is om maanden lang met een ziek paard rond te sjouwen en niemand te vinden die het paard kan helpen?? Volgens mij niet en anders had hij zeker allang een spuitje gehad. Vind je het gek dat mensen hopen dat een alternatieve route het laatste redmiddel kan zijn? Je kunt het geloven of je kunt het niet geloven, maar als je van te voren al zegt dat het onzin is, help je daar je paard niet mee.

Ik vind het juist knap van de TS dat ze nog een laatste weg kiest om haar paard van de dood te redden. Inslapen kan altijd nog, het paard weer gezond zien rondspringen dan niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:28

Nou nou demo-love, ik neem aan dat jij daar wel alles van weet?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:30

Mindim schreef:

Ja as a matter of fact... Mijn paard heeft namelijk óók baat gehad bij bioresonantie, na één behandeling al zelfs. Is ze nu beter? Nee. Maar ze is wel weer gelukkig en dat is ze sinds mei niet meer geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:34

demo_love schreef:
Mindim schreef:

Ja as a matter of fact... Mijn paard heeft namelijk óók baat gehad bij bioresonantie, na één behandeling al zelfs. Is ze nu beter? Nee. Maar ze is wel weer gelukkig en dat is ze sinds mei niet meer geweest.

Jij hebt een dampig paard waar je ook al maanden mee gezeuld hebt? Weet je wat het is COPD en hoe dat zit en de gevolgen?
Ik heb niets op het alternatieve tegen, helemaal niets. En ik snap dat dat een laatste strohalm kan zijn. Ik vind therapeuten die regulier afraden aan een dusdanig in zak in as zittende klant, niet netjes. Want dan slaat zo'n therapeut een deur naar andere opties dicht en dan niet eens voor zich zelf, maar voor de klant waar deze mee bezig is. Daarmee geeft die therapeut eigenlijk aan dat de keuze is, zichzelf of een spuitje, want regulier moet je niet aan beginnen.

Edit, oja, jij was degene met het paard en de discussie over wormkuren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-13 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:37

demo_love schreef:
Jannepauli schreef:

Zo! Weet jij ook hoe het is om maanden lang met een ziek paard rond te sjouwen en niemand te vinden die het paard kan helpen?? Volgens mij niet en anders had hij zeker allang een spuitje gehad. Vind je het gek dat mensen hopen dat een alternatieve route het laatste redmiddel kan zijn? Je kunt het geloven of je kunt het niet geloven, maar als je van te voren al zegt dat het onzin is, help je daar je paard niet mee.

Ik vind het juist knap van de TS dat ze nog een laatste weg kiest om haar paard van de dood te redden. Inslapen kan altijd nog, het paard weer gezond zien rondspringen dan niet meer.

Ik snap je reactie demo_love, maar als COPD ook werkelijk is vastgesteld dmv een longscopie, dan is dat een feit. Wat stuk is is stuk en dat wordt niet meer beter. Ook niet met bioresonantie. Dat kan echt niet.

Maar, ik heb ook een paard gehad dat ontzettend benauwd was. Pompende ademhaling, neusvleugelen etc. Ook heel veel mee gezeuld naar DA's etc. Maar tijdens een scopie was er dan wel wat wit slijm te zien dat op irritatie duidt maar nooit zo erg en geen dampigheid. (Dat moeten ze met een scope kunnen zien). Uiteindelijk bleek het paard allergisch te zijn. Niet zozeer voor hooi/stro maar voor de berken die rondom de stal stonden. Op een andere locatie kon ze gewoon terug op stro zonder last te hebben.
Er zijn legio dingen waar een paard allergisch op kan reageren. Bijvoorbeeld schimmels in een stal, etc. Het is lastig om zoiets uit te vinden. Maar heeft het paard bijvoorbeeld op de vorige locatie minder of geen last gehad, kan het zijn dat op de huidige locatie er iets is wat het immuunsysteem extra belast.
Dus daarom de vraag: is COPD vastgesteld; en vraag 2: hoe was het paard op de oude locatie en wat kan er mogelijk bijdragen aan de benauwdheid nu?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:39

demo_love schreef:
Mindim schreef:

Ik vroeg me al af hoe het met jouw paard nu gaat.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:03

Babootje schreef:
Marietje, als de pony duidelijk opknapt van de behandeling (zoals ik uit de post van TS mag aannemen) zou het dan niet beter zijn wat meer frequent zo'n behandeling te doen, of heeft dat met Bioresonantie geen zin?

Tussen de eerste en tweede behandeling zat wat veel tijd omdat de prednison afgebouwd zou gaan worden. Niet op mijn aanraden, maar omdat het niet werkte en alleen maar geld kostte.
Paard heeft nu de 2e behandeling gehad en ik wacht op TS om een nieuwe afspraak te maken. Het kan binnen een paar weken, maar het lichaam moet wel de tijd krijgen om uit zichzelf te gaan herstellen.
Iedere week behandelen is m.i. alleen goed voor mijn portemonnee.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:52

russel schreef:

Eens. Wil daar iets bijzonders aan toevoegen: onze oude dampige pony doet dagelijks aan wat wij 'bejaardengym' noemen. Die maakt al jaren elke dag een paar rondjes of achtjes in draf en galop (bij de achtjes incl galopwissels :D) door het weiland. Ze is haar halve leven manegepony geweest, eerst dacht ik dat ze het werk een beetje miste. Maar volgens mij heeft ze prima door, dat het ook heel goed voor haar longcapaciteit is.
Probleem is inderdaad wel dat je een stikbenauwd paard dat een crisis heeft, niet aan het werk kunt zetten. Daarvoor zijn idd eerst andere maatregelen nodig.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 02-09-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:58

TS, ik vraag het 1x: hoe gaat het nu écht met je pony? Kan me indenken dat je radeloos bent hoor. Maar in dit topic is de bioresonantie ineens heilig, maar zou je dat zelf wat verder willen uitleggen, waarom dat voor jou heilig is? Na de eerste behandeling beschrijf je dat ze later super benauwd werd, nu hoest ze en laat ze scheten. Mijn vraag aan jou, TS, is eigenlijk: hoe staat het ervoor met de aandoening van je paard? Begrijp je echt welke aandoening je pony heeft? Want staat nog steeds op stal, al is het aan huis en op vlas.. En begrijp je écht het hele verhaal met de longblaasjes, wat predison doet, al is het maar tijdelijk, etc?
Edit: je 'behandelaar' zal je naar aanleiding van deze post nu wel gaan vertellen dat het erbij hoort, want je pony moet afkicken van de prednisolon. Ik hoop dat je zelf wat beter kunt nadenken.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 02-09-13 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:03

of de prednison echt niets doet weet je pas als je er een week mee gestopt bent...het paard kan zonder prednison ook slechter worden.
Ik hoop het niet natuurlijk...het zou mooi zijn als hij gewoon beter werd.