'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:15

Heel veel sterkte!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:36

Heel veel sterkte met het maken van je beslissing TS.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:52

Hier nog een stille meelezer.... Wat vreselijk zeg, dat het toch verder ook helemaal niet goed zit bij het veulen. Wat een arm ding... Heb enorm veel medelijden met het veulen en met jou!
Heb wel echt veel respect dat je haar nog een kans heb gegeven. Helaas is dit echt niet te doen. Fay moet het echt heel erg zwaar hebben. In laten slapen lijkt mij ook super moeilijk, maar lijkt mij toch het beste voor het diertje.. Dan heeft ze rust.. Helaas veel en veel te vroeg..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:20

Dit is niet de uitslag die je hoopte. Maar als er in het bloed ook zoveel fout zit heb je voor mijn gevoel weinig keuze meer. Een veulen overdag binnen laten ivm de verbrandingen. Voor hoe lang, maand, jaar, voor altijd? Echt heel lastig want aankijken kun je ook niet meer doen, dat hebben jullie al zolang gedaan.

Lastige keuze hoe dan ook. Hopelijk vinden jullie voldoende kracht om dit meisje te geven wat ze verdient welke keus het ook wordt. Heel veel sterkte. :(:)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:11

Nog een stille meelezer. Heel veel sterkte!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:20

Een onmogelijke beslssing, je wordt heen en weer geslingerd in je gevoelens, verstand en gevoel spreken elkaar tegen. Jammer TS, jij hebt haar in ieder geval een kans gegeven, bedankt daarvoor. Sterkte met een beslssing nemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:18

Een tracheostomie zou ik ook absoluut nooit overwegen bij een paard. Ik heb jaren gewerkt binnen een facilitair bedrijf dat materialen verkocht aan tracheopatienten en jeetje, daarvoor is het al heel erg zwaar.
Een ok had ik wellicht overwogen als hij fysiek beter was geweest, maar nu, pff. Lijkt me echt heel erg moeilijk, sterkte!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:43

Ach nee toch, arm ding! Heel veel strekte..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:07

Hoe gaat het nu??

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 07:22

Te goed eigenlijk :(
haar beentjes zijn weer geslonken , neusje knapt op en ze is zo vrolijk.
Gisteren kwam ze in galop op ons af , gaf daarna een bokje naar Sofie en begon zelfs te spelen met Sofie even.
Dierenarts was ook nog geweest om ontworming aan de rest te geven, en vond ook dat ze er nu ineens erg goed uitzag.
Ze maakt het ons niet makkelijk....
vandaag toch ook even Merelbeke bellen, eens luisteren wat die erover zeggen.
maar jee dat beestje heeft een levenslust.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:48

Lijkt me idd heel erg moeilijk als ze zo graag wil.
Ik ben eens benieuwd hoe het verder gaat, sterkte.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:36

Volg al een tijdje maar wat een moeilijke beslissing zeg.
Als ze dan weer zo opknapt is het nog lastiger.
Welke keuze je ook maakt ik heb heel veel respect voor je Ts er zijn maar weinig mensen die jou dit na doen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:37

TS, doe wat je hart je in geeft, jij bent degene die het diertje vezorgt en haar dus het beste kent. Ik begrijp de twijfel volkomen hoor, wat een onmogelijke beslissing.

Heel, heel veel sterkte.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:44

Bassenqua schreef:
TS, doe wat je hart je in geeft, jij bent degene die het diertje vezorgt en haar dus het beste kent. Ik begrijp de twijfel volkomen hoor, wat een onmogelijke beslissing.

Heel, heel veel sterkte.

Helemaal mee eens... ook ik wens je heel veel sterkte toe.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:57

Ik heb al heel wat dieren gehad en ook voor lastige beslissingen gestaan, over het algemeen voel je heel goed aan wanneer het echt genoeg is geweest en dan heb je op dat moment ook vrede met je beslissing (hoe verdrietig het ook is). Zolang je twijfelt, is het kennelijk nog niet duidelijk en is de stap om door te gaan een hele logische. Zeker als dit ondersteund wordt door de dierenartsen; zij zullen een dier niet ondraaglijk laten leiden. Wondertjes bestaan dus hou je daaraan vast en vertrouw op jezelf. En mocht dit niet als wondertje de boeken in gaan, dan heb je er alles aan gedaan en mag je jezelf nooit iets verwijten; het diertje had geen betere baas kunnen treffen.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 13:01

Het is wel enorm slopend zo, het niet zeker weten.
Daarom morgen voor de second opinion, we gaan om 13.00 naar de kliniek in Merelbeke.
Fay blijft wel thuis, we gaan met de endoscopie ,het verslag plus de bloeduitslagen en dan nog wat filmpjs van haar maken, we hebben een afspraak met de chirurg en daar eens luisteren hoe die erin staat.
Onze dierenarts zei wel, je moet wel er rekening mee houden dat kun alles erg klinisch zien, zowel Bosdreef als Merelbeke, het is een erg interessant geval voor hun, logisch en begrijpelijk ook natuurlijk.
Wij zien haar vaker en meer als wie ze is en hoe het gaat met haar, dus dat wij vooral kunnen zien en voelen hoe en of we haar toekomst zien.

Gisteren heeft de rest ontworming gekregen, Fay alleen niet, de Dierenarts durfde dat niet goed aan, maar ik heb zoiets van als ze toch wormen heeft dan is dat ook niet goed, zouden jullie het aandurven haar iets te geven, en zo ja wat dan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:11

Wat is de reden dat hij het niet aandurfde?
Vraag het morgen maar in Merelbeke :j

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 13:16

omdat haar leverwaardes niet echt geweldig zijn, en bang dat de lever het niet trekt.
Maar idd morgen ook even vragen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:32

Jee wat een situatie. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoe ook, je maakt de juiste beslissing, dat geloof ik gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:35

Beste TS, jij zegt dat het veulen levenlust toont. Niet om je voor je hoofd te stoten maar dat is logisch in het dierenrijk dat een dier levenslust toont. Het is namelijk voor hun een kwestie van overleven. Een dier zal altijd zich zo sterk mogelijk laten zien. Ook zullen zij vaak ondanks de pijn blijven eten omdat geen eten de dood tot gevolg heeft. Een dier heeft als instinct dat het zich zo sterk mogelijk moet voorstellen want dan zal hij niet met de kudde mee kunnen en is het een prooi voor roofdieren .

Ik heb bewondering voor wat je voor dit veulen doet maar ik ben wel bang dat je de keus die nodig is nog niet durft te maken. Ik denk echt dat je voor inslapen moet gaan kiezen want ook al volgt er een operatie en ook al zou hij door die fase heen komen, dan nog moet je je afvragen of je hem de komende lijdensweg dit aan mag doen. Onderschat de pijn en stress van zo'n operatie niet. Daarbij zal dit veulen nooit 100% gezond worden en altijd een zorgenkindje blijven. Hij heeft een zeer slechte start gehad en dat zal hem later zeker opbreken.

Ik schrijf dit niet om te katten maar omdat ik zelf door schade en schande wijzer ben geworden en nu meer dan ooit de grenzen van het toelaatbare aan kan geven.
Ik wens je veel sterkte TS.

Xanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:07

Beste TS,
Wat een vervelende situatie.
Ik heb het veulen niet gezien en ik kan ook niet in jouw portemonnee kijken, maar afgaand op de berichten in dit topic, zou ik het erop wagen en de operatie zo snel mogelijk laten doen (liever gisteren dan vandaag, bij wijze van spreken).
Het dier heeft het zeer benauwd en daar lijdt het ernstig aan. Als de operatie slaagt, heeft ze direct veel meer lucht, en daarom zal ze zich onmiddellijk veel beter voelen. Ik schat in dat het opheffen van de benauwdheid voor haar welbevinden direct opweegt tegen de belasting van narcose en wonden. Daarom zou ik het er ondanks dat de slechte leverwaardes, op gokken. Als de operatie niet slaagt kan je dan alsnog voor inslapen kiezen (dan ben je een smak geld kwijt, dat risico moet je dan uiteraard willen en kunnen dragen).
Wat je beslissing ook wordt, ik wens je er veel sterkte mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:21

Wat lastig inderdaad...ik ben erg benieuwd wat ze nu bij de 2nd opinion nog zeggen :j

Op zich klinkt het als "einde verhaal" maar wat je nu weer zegt, dat er een galopje en bokje en spelen af kan.... levenslust dat heeft natuurlijk niks te maken met overlevingsinstinct.

Overlevingsinstinct is blijven lopen, blijven eten... het noodzakelijke doen om te overleven.
Wat een dier ook niet meer doet als het zich slecht voelt en het opgeeft.

Blijft een dier lopen en eten dan is dat sowieso een goed teken.
Maar laat het daarnaast zien dat het blij is en geniet van het leven, door wat spelen enzo, DAT is levensvreugde en daarmee laat het dier heel duidelijk zien dat het ondanks de problemen, toch nog wel er voor wil gaan en er plezier in heeft :)

Al die mankementen zijn voor mij op zich ook geen reden om het dier geen kans te gunnen.

Zijn die mankementen een logisch gevolg van het gegeven dat het dier nu veels te weinig zuurstof krijgt, en kan dat weer heel best herstellen zodra er meer zuurstof in het bloed en de organen komt, dan is het niet eerlijk om het op die mankementen af te rekenen -O-

Zijn er echter naast de luchtwegproblemen nog andere serieuze problemen dan wordt het alweer wat lastiger allemaal.... bvb. die leverwaardes, in hoeverre is dat iets dat een probleem gaat geven of beter kan worden na een operatie?

TS: ik vind het super van je dat je je keuze zeer serieus neemt en haar echt een kans geeft +:)+

Als jij na vandaag besluit dat het beter is om er mee te stoppen dan geloof ik dat je echt je best gedaan hebt en je niet schuldig hoeft te voelen :(:)

Maar het zou natuurlijk geweldig zijn als je over een paar jaar een superlief en blij volwassen paard rond hebt lopen waarvan dit waar je nu middenin zit alleen nog maar een oude herinnering is, een verhaal van "ik ben blij dat dat we doorgezet hebben" met wellicht een zware tijd maar daarna een supergoed herstel....ik duim ervoor.

Maar de kans is klein ben ik bang.... heel veel succes met het maken van je keuze +:)+

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:59

Moeilijk hoor. Bij wie heb je een afspraak in Merelbeke?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:38

jeetje..
lopend zeg..je gevoel word heen en weer geslingerd zo..

succes morgen! :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:48

Succes morgen!