Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shaartje1991 schreef:Ik heb ook nagevraagd of de CompX of Liverpoolcreme een optie zou zijn voor mijn paard. Dit werd mij afgeraden omdat de sarcoid op het hoofd zit.
Fransje_70 schreef:Ik smeer met de Virex van Hilton Herbs, dat trekt ook de onderliggende onrustige cellen uit de huid. Maw de plek lijkt eerst onrustiger te worden. Ik was eerst van plan de CompX te gaan smeren maar omdat die reactie vaak nog wat heftiger is eerst geprobeerd met de Virex. En 2 van de 4 sarcoids zijn nagenoeg al verdwenen, de andere 2 blijven rustig en worden niet groter. Ik hoop natuurlijk nog dat ze ook weggaan op den duur. Anders ga ik over op de CompX.
Standardbred schreef:Shaartje1991 schreef:Ik heb ook nagevraagd of de CompX of Liverpoolcreme een optie zou zijn voor mijn paard. Dit werd mij afgeraden omdat de sarcoid op het hoofd zit.
Zit het dan dicht bij het oog of zo?
Ik heb er ook ééntje op de zijkant van het hoofd mee behandeld. Er is alleen geen haar meer op teruggegroeid maar verder is het volledig weg.
Shaartje1991 schreef:Standardbred schreef:
De sarcoid zit ongeveer 7 cm boven het oog. De dierenarts raadde het af om te doen i.v.m. zwelling die de zalf kan veroorzaken.
Fransje_70 schreef:Ik smeer met de Virex van Hilton Herbs, dat trekt ook de onderliggende onrustige cellen uit de huid. Maw de plek lijkt eerst onrustiger te worden. Ik was eerst van plan de CompX te gaan smeren maar omdat die reactie vaak nog wat heftiger is eerst geprobeerd met de Virex. En 2 van de 4 sarcoids zijn nagenoeg al verdwenen, de andere 2 blijven rustig en worden niet groter. Ik hoop natuurlijk nog dat ze ook weggaan op den duur. Anders ga ik over op de CompX.
Fransje_70 schreef:Ik heb de Virex via Frankrijk besteld, was incl verzenden 43€ en ik geloof hier in NL alleen de pot al rond de 60€
Op de duitse sarcoiden site staat er ook best wat over de thuja geloof ik, (roodwortel?), het werkzame bestanddeel van de Virex.
Standardbred schreef:Fransje_70 schreef:Ik heb de Virex via Frankrijk besteld, was incl verzenden 43€ en ik geloof hier in NL alleen de pot al rond de 60€
Op de duitse sarcoiden site staat er ook best wat over de thuja geloof ik, (roodwortel?), het werkzame bestanddeel van de Virex.
Bloodroot
http://en.wikipedia.org/wiki/Sanguinaria
en thuja is een conifeer.
Niet écht hetzelfde plantje
Bloodroot groeit hier niet.