Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fransje_70

Re: Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:08

Ik smeer met de Virex van Hilton Herbs, dat trekt ook de onderliggende onrustige cellen uit de huid. Maw de plek lijkt eerst onrustiger te worden. Ik was eerst van plan de CompX te gaan smeren maar omdat die reactie vaak nog wat heftiger is eerst geprobeerd met de Virex. En 2 van de 4 sarcoids zijn nagenoeg al verdwenen, de andere 2 blijven rustig en worden niet groter. Ik hoop natuurlijk nog dat ze ook weggaan op den duur. Anders ga ik over op de CompX.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:32

Ik heb ook nagevraagd of de CompX of Liverpoolcreme een optie zou zijn voor mijn paard. Dit werd mij afgeraden omdat de sarcoid op het hoofd zit.

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:22

Shaartje1991 schreef:
Ik heb ook nagevraagd of de CompX of Liverpoolcreme een optie zou zijn voor mijn paard. Dit werd mij afgeraden omdat de sarcoid op het hoofd zit.

Zit het dan dicht bij het oog of zo?
Ik heb er ook ééntje op de zijkant van het hoofd mee behandeld. Er is alleen geen haar meer op teruggegroeid maar verder is het volledig weg.

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:24

Fransje_70 schreef:
Ik smeer met de Virex van Hilton Herbs, dat trekt ook de onderliggende onrustige cellen uit de huid. Maw de plek lijkt eerst onrustiger te worden. Ik was eerst van plan de CompX te gaan smeren maar omdat die reactie vaak nog wat heftiger is eerst geprobeerd met de Virex. En 2 van de 4 sarcoids zijn nagenoeg al verdwenen, de andere 2 blijven rustig en worden niet groter. Ik hoop natuurlijk nog dat ze ook weggaan op den duur. Anders ga ik over op de CompX.

CompX veroorzaakt even heel veel jeuk en dat vinden ze op den duur niet echt prettig. Wanneer het echter teveel jeuk opleverd dan verdun je het gewoon wat meer met vaseline, het blijft dan goed werken alleen duurt het wat langer.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:52

Standardbred schreef:
Shaartje1991 schreef:

Zit het dan dicht bij het oog of zo?
Ik heb er ook ééntje op de zijkant van het hoofd mee behandeld. Er is alleen geen haar meer op teruggegroeid maar verder is het volledig weg.

De sarcoid zit ongeveer 7 cm boven het oog. De dierenarts raadde het af om te doen i.v.m. zwelling die de zalf kan veroorzaken.

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:16

Shaartje1991 schreef:
Standardbred schreef:

De sarcoid zit ongeveer 7 cm boven het oog. De dierenarts raadde het af om te doen i.v.m. zwelling die de zalf kan veroorzaken.

Bij mijn paard zat het ongeveer 5 cm onder het oog. Wanneer je met CompX smeert dan geef je het bij zwelling gewoon wat rust en smeer je daarna sterk verdunt verder. Rustig aan beginnen met een verdunning van 1:4 oid en eerst kijken hoe het sarcoïd er op reageert. Het extreme zwellen is geen noodzaak voor genezing. Mijn paard werd op een bepaald ogenblik gewoon te lastig tijdens het behandelen van de sarcoïdes in zijn oksels en op zijn koker. Aangezien ik hem toen nog niet zolang had vond ik een goede band belangrijker dan een snelle genezing en heb toen gewoon een korte pauze ingelast.
Zodra er een korst onstaat (meestal al na 3 dagen smeren), stop je sowieso met smeren totdat je scheurtjes in de korst krijgt en deze langzaam los begint te laten, dan smeer je weer voorzichtig wat zalf in de scheurtjes. Soms hoef je dagenlang niks te doen want dan gaat het proces onder de korst vanzelf door.
Kijk maar eens op de duitse site die ik eerder in de topic heb genoemd. Voorbeelde genoeg te vinden..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:20

Fransje_70 schreef:

Hier ook super ervaring met de Virex van Hilton Herbs ! *\o/* 8 maanden gesmeerd, maar alles weg en blijft weg tot nu toe :Y)

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:47

Misschien toch maar een poging wagen, waar hebben jullie de Virex besteld? Ik kan er niet zo heel veel over terugvinden op google. Ook kan ik er buiten dit topic om, helemaal niks over vinden als geneesmiddel tegen sarcoiden.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:54

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:58

Ok dankje :)

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:00

Ik heb de Virex via Frankrijk besteld, was incl verzenden 43€ en ik geloof hier in NL alleen de pot al rond de 60€
Op de duitse sarcoiden site staat er ook best wat over de thuja geloof ik, (roodwortel?), het werkzame bestanddeel van de Virex.

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:56

Fransje_70 schreef:
Ik heb de Virex via Frankrijk besteld, was incl verzenden 43€ en ik geloof hier in NL alleen de pot al rond de 60€
Op de duitse sarcoiden site staat er ook best wat over de thuja geloof ik, (roodwortel?), het werkzame bestanddeel van de Virex.

Bloodroot
http://en.wikipedia.org/wiki/Sanguinaria

en thuja is een conifeer.

Niet écht hetzelfde plantje ;-)
Bloodroot groeit hier niet.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:06

Standardbred schreef:
Fransje_70 schreef:

Bloodroot
http://en.wikipedia.org/wiki/Sanguinaria

en thuja is een conifeer.

Niet écht hetzelfde plantje ;-)
Bloodroot groeit hier niet.

Ok thanks voor de verduidelijking :o

Standardbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:41

Fransje-70 schaam je maar niet hoor. Zo'n 2 jaar geleden had ik nog nooit van Sarcoïdes gehoord. We zijn nooit te oude om te leren.

Zo heb ik mij toch nog even met Zovirax beziggehouden waarbij blijkt dat het bij hele kleine Sarcoïdes en beginnende platte vorm in het oor, toch wel blijkt te kunnen werken..
Wordt het groter en hardnekkiger, dan moet je wél wat sterkere middelen gaan gebruiken..

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:21

Mijn poedertjes zijn nu al een tijdje op. Ik heb de indruk dat het stilletjes terug komt. Tijdens de kuur zag ik wel echt verschil. Kan eventueel wel fotos plaatsen. Ik heb elke week sinds het begin vd kuur een foto genomen en doe het nu dus nog. Binnekort eens informatie vragen aan de verdeler vh poeder om te zien of we best nog een kuur geven.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:01

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:47

Ik heb alleen de virex zalf gebruikt, en ik moet zeggen met geweldig resultaat. Ik had 3 kleine sarcoiden (de grote is weggesneden en nog steeds weg tot nu toe). Ik ben in september gaan smeren en 2 van de 3 sarcoiden zijn eigenlijk weg, de derde is nog erg klein aanwezig. Ik smeer nog wel op de plekjes waar de bijna verdwenen sarcoiden zaten, voor de zekerheid, maar heel vaak kan ik die niet meer vinden, ik voel ze gewoon niet meer. O ja en een tip: bestel de virex niet in NL maar in GB of in FR, dat scheelt je zeker zo'n 20€ of meer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:52

Hier ook enkel de Virex creme. 8 maanden gesmeerd, maar de 2 sarcoïdes zijn weg...en blijven weg tot nu toe !

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:45

Super, dank voor jullie reactie!

Die van mij had er vorig jaar eentje, welke is weggesneden maar heb er gisteren denk ik weer eentje ontdekt helaas!!
Maar over 1,5 maand komt ze uit de opfok dus dan ga ik toch eerst iets anders proberen!

Heb goede verhalen gehoord over Zovirex, Colloïdaal zilverwater en dan jullie Virex cremé.
@Fransje_70 dank je wel ook voor de tip! Ik ga op zoek...

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:45

Voor wie nog op zoek is naar ervaringen met de Liverpool-creme van prof. Knottenbelt: mijn merrie is momenteel 'in behandeling' en ik houd ook een fotoverslag bij dus het kan voor anderen ook interessant zijn.

Ze had 2 sarcoiden, 2 keer een verrucose saroid maar wel totaal anders van uitzicht. Het eerste zat vlak bij haar oog (op 5 cm) en was het grootste - dacht ik toen toch - en het 2de op de singelplaats, dit leek heel klein.

Fotootjes ter illustratie, voor de behandeling begon:

Deze zat op haar hoofd:
Afbeelding

Deze op haar romp:
Afbeelding

De behandeling van prof. Knottenbelt duurt 1 maand, 1e week elke dag behandelen, vanaf dan om de 2 dagen.
Het fotoverslag wordt elke dag aangevuld, vandaag zitten we op dag 20:

http://www.e-horse.be/download/sarcoid/gulpamyk.html

Beide zijn nu aan het ontsteken en etteren, beide plaatsen zijn pijnlijk en opgezwollen ook, ik hoop dat we volgende week ook effectief kunnen stoppen en beide korsten verdwenen zullen zijn.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:56

Ik lees even mee. Ik heb namelijk een bruin vermoeden dat mijn paard ook 2 of 3 heeft (borst - 2x2cm, oksel - 2x0,5cm met een uitstulping die recent is ontstaan en eentje op de schacht - lijkt kleiner te worden).

Ik ben blij dat ik dit lees vóórdat ik de DA laat komen. Zo kom ik wat beter beslagen ten ijs en ga ik er dus écht niet onnodig in laten snijden.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:18

Snijden is niet perse slecht, alleen moet het worden gedaan door een DA die wéét dat het om een sarcoid gaat en niet om een 'wratje' oid. Dan pas kunnen ze ruim wegsnijden en steriel, zodat de besmetting niet opnieuw plaatsvindt.
Mijn paard is op een paar maanden nu een jaar geleden geopereerd en er is geen enkel teken dat de sarcoid terug komt op die plek. Alhoewel je daar natuurlijk nooit 100% zeker van kan zijn, maar dat geldt ook voor alle creme behandelingen.
Als ik die sarcoid had moeten gaan smeren met de knottenbelt creme, had ik een heel boos slaand paard gekregen (moeilijke plek op binnenachterbeen). Het wegknetteren met de creme gaat ook niet geheel pijnloos.
De plaats en de grote van de sarcoid en de hoeveelheid maken eigenlijk uit welke behandeling het beste wordt geacht. Er is m.i. niet altijd 1 de beste, gewoon kijken naar specifieke paard.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:23

Op de vorige pagina stonden foto's van mijn paard. Ondertussen is het dus vrijwel een half jaar geleden en is alles goed genezen. Het enige wat van de wond te zien is, is dat er momenteel een beetje minder haar zit. En door de operatie en de castratie zit hij nu dik in het haar en heeft best lang dikke benen en koker gehad. Gelukkig gaat dat nu goed, het haar begint er ook vanaf te komen en we zijn weer aan het rijden. De plek is nog steeds rustig, er heeft even een bultje gezeten maar daar kwam nog een stukje hechtdraad uit. Volgens de dierenarts kan het een jaar duren voordat alles onderhuids weer goed genezen is.

Liereman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:31

Onze Fries had ook een flinke sarcoïd onder zijn buik.
Deze een maand lang behandeld met Virex Cream van Hilton Herbs.
's Morgens en 's avonds de cream ingemasseerd (je voelt vanzelf dat de sarcoïd zacht wordt, dan zit het er goed op).
Na een week was de 1e en grootste uitstulping verdwenen.
Hierna werd de sarcoid steeds kleiner (minder grof).
Op een morgen (3e week behandeling)kwam de sarcoid in de vorm van een raafje er af, op die plek was er een wondje waar een beetje bloed uit kwam.
Dit wondje ontsmet met Isobetadine, één ochtend en één avond.
Na vier weken was de sarcoïde geheel verdwenen.
Inmiddels is er zelfs weer haar op de kale plek aan het groeien.

Kortom, ik kan de Virex zalf aan iedereen aanbevelen.
Bestel de cream alleen NOOIT bij Petssupermart!
Zoek maar op dit forum waarom (zoekargument Petssupermart of Thyra Jorden)!

Ik heb hem bij Hilton Herbs (F) besteld na contact met de eigenares van Hilton Herbs, Mw Hillary Self.
Zij is heel behulpzaam.
Bovendien is de cream in Frankrijk ongeveer 20 euro per potje goedkoper dan via de NL site (Als je hem überhaupt van bovengenoemde NL firma ooit krijgt).

Daar één van onze andere Friezen "aural plaque" in zijn oor heeft willen we nu proberen of de Virex cream hier ook uitkomst biedt.
Dit zou het geval moeten zijn volgens enkele UK paardenforums.
Ik hoop het!

Iedereen succes met de behanding!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:16

Die van ons heeft een plekje ong 5 cm onder zijn oog en een grotere plek naast z'n bilspleet. Hij is nu 4x behandeld door het te bevriezen zonder resultaat :(
Vraag me ook af of de da na 1 a 2 behandelingen niet al had kunnen zien dat het niet ging werken.
Ik heb vanmorgen contact opgenomen met Utrecht en die heeft geadviseerd om eerst met zovirax te gaan smeren 2x per dag minimaal twee weken. Ben benieuwd of dit wel wat gaat doen.