Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bobomelo schreef:Ik heb ook pony met cushing, afgelopen dinsdag vastgesteld door de DA, 23 jaar is de pony nu...
heb zowat het hele topic gelezen, geliked op facebook....
waarschijnlijk heeft mijn pony al een jaar of 3 deze ziekte....ze is nu zwaar hoefbevang dus dat behandelen we eerst en dan maar zien of ze aan die "dure"pillen gaat...of dat we manier vinden om de humane variant te krijgen.....
dookia schreef:even naar de apotheek geweest
Mylan pergolide is in Belgie niet verkrijgbaar
en de Permax is het niet meer.
geerke schreef:dookia schreef:even naar de apotheek geweest
Mylan pergolide is in Belgie niet verkrijgbaar
en de Permax is het niet meer.
Ben jij van belgie?
Kan je da geen recept uitschrijven voor humane pergolide?Kun je het Nederland bij Efarma kopen.
Hoe zit dat trouwens als je een buitenlandse da een recept laat schrijven om in een ander land(nederland in dit geval)humane pergolide te kopen?
Mag dat alleen als er in het land waar de da zit geen prascend te krijgen is?
Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Of is Prascend in heel Europa te krijgen?
(dan blazen we BI op)
IMJ schreef:Goed, even overleg gehad met een kennis die apotheker is. Als ik met een recept Pracend bij hem kom wil hij mij nog steeds pergolide verkopen. De reden is dat apothekers (humaan dus) min of meer gedwongen worden het generiek mee te geven en hij dat dus ook zal doen als ik met een recept Pracend kom. Ik zal het dus niet kopen bij een DA maar ga gewoon met het recept naar de apotheek.
Sammie schreef:Wat mij te binnen schoot vanmiddag, wordt dat middel vergoed door een zorgverzekering ?(als het voor jezelf zou zijn)
Recept Pracend haal je toch bij de da en niet meer bij een drogist?