Paard vermagerd ernstig in 4 dagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 10:55

Dees schreef:
terrific schreef:
de eigenaar van het paard is een 15 jarig meisje!!

Minderjarig. Haar ouders zijn derhalve eigenaar.
Ik vermoed dat de ouders ook de rekening van de dierenarts gaan betalen.

Bovendien, een 15 jarige mag best wat vinden van een klantonvriendelijk optreden van een dierenarts, dus waarom zou mijn input daarover niet kunnen omdat ze 15 jaar is? Beetje 15-jarige kan dat aan hoor.

Beterschap voor het paard.

Ze staat op mijn naam en ik betaal ALLES zelf, de DA,hoefsmid,stalling ect.
En daar werk ik ook hard voor.

Verder gaan de paarden (2). Naar een andere wei

JAA er is specifiek op leverbot getest.

We houden dat andere paard goed in de gaten, maar die durft niet bij het schrikdraad te komen, daarvandaan zit (2 meter) een landslootje. Maar mijn paard wel en dat heb ik haar gister nog zien doen dus het andere paard heeft er misschien geen last v an. Natuurlijk blijven we opletten, maar hij ziet er top uit, iets te dik maar niet mager , zelfs niet slank haha!

Verder ga ik NIET meer reageren, ik heb de diagnose , ik vertrouw op de DA die zal het vast beter weten. ;)

Ik laat wel een foto van de 2 paarden samen zien over 2 maandjes!!

xxsalinaxx

Re: Paard vermagerd ernstig in 4 dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 11:14

Iedereen nog bedankt voor medeleven en tips!

steefxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:50

Weet iemand misschien hoeveel een wormen onderzoek kost? en om de hoeveel weken het moet gebeuren??? Xx

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:01

Ongeveer 10 euro per onderzoek.
En dan ook nog de pech hebben dat je een wormenvrij mest monster opstuurd.

Bloedwormen en spoelwormen zijn afhankelijk van het moment van ei afschijding.
Dus worden niet vaak gevonden.
Leverbot is ook een cyclus gebeuren.

Ik heb nog een grote voorraad wormenspuiten liggen.
Om te ontwormen heb ik dus geen onderzoek nodig.

Ga gewoon door met zo nu en dan een wormen spuit te geven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:04

Het is goed behandelbaar/te genezen.

Fijn, dan zal je paard wel snel opknappen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:21

Wat zal jij in de rats hebben gezeten, wel fijn dat je nu weet wat het is.

Misschien nog even een tip voor anderen die met zoiets kampen, bloedwormen kunnen ook nog wel eens gepaard gaan met salmonella, dat is ook een hele dodelijke combinatie waarbij het heel snel voorbij kan zijn. Mocht je dus zitten met een paard met bloedwormen, laat dan ook testen op salmonella.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:26

Gelukkig is mijn paardje nu al een stuk vrolijker en beter in der vel, de medicijnen slaan goed aan! helaas mag ik niet rijden, en gaat ze een maand een hele grote wei op. dus dat is dan in totaal bijna 2 maanden niet rijden. daarna weer rustig oppakken! ben benieuwd hoe ze er straks uit ziet als ik terug van vakantie kom!
(ik mag niet rijden door haar bloedarmoede,ze heeft te weinig rode bloedcellen, daar krijgt ze uiteraad ook spul voor!)
na de wei, dus over een maandje zal ik een foto van haar plaatsen! en ook de 1e dag op de wei!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:42

Fijn dat het een stuk beter gaat. Je kent je paard straks niet terug over 2 maanden!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:51

Fijn dat het al beter gaat! Heel veel succes. Mijn paard is ook tegen leverbot behandeld en daarna weer helemaal fit geworden. En de gewone wormenkuren werken niet tegen leverbot, dus je hebt jezelf helemaal niets te verwijten hoor!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:46

ik heb net rondje om de wei gelopen waar we dachten dat ze besmet is geraakt. er zijn maar paar poelslakken (die leverbot veroorzaken) gevonden ROND de wei niet in de wei, ook waren ze dood.
ik liep dus via een makkelijk weggetje terug naar me huis, dat is de dijk oversteken en langs de sloot(mijn geheimen weg hahaha) liep ik langs de sloot, daar zaten SUPER SUPER veel van die poelslakken en ik dacht : aaaaah! , hier heb ik mijn paard een maand geleden laten eten aan het riet.....
ze was natuurlijk al niet superdik. maar dit kan het dus ook geweest zijn!
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 17-07-12 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:47

heb er net ook losgegooid, het was 1 bonk energie, springen bokken, en een Arabier na doen met der staart en der loopje! WAAAUW haha, ben echt blij dat het weer beter met haar gaat :D en ze word alweer wat voller, niet te geloven na 4 dagen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:08

xxsalinaxx schreef:
Gelukkig is mijn paardje nu al een stuk vrolijker en beter in der vel, de medicijnen slaan goed aan! helaas mag ik niet rijden, en gaat ze een maand een hele grote wei op. dus dat is dan in totaal bijna 2 maanden niet rijden. daarna weer rustig oppakken! ben benieuwd hoe ze er straks uit ziet als ik terug van vakantie kom!
(ik mag niet rijden door haar bloedarmoede,ze heeft te weinig rode bloedcellen, daar krijgt ze uiteraad ook spul voor!)
na de wei, dus over een maandje zal ik een foto van haar plaatsen! en ook de 1e dag op de wei!

Nou, het lijkt me ook niet dat je op zo'n scharminkeltje wil gaan rijden, toch? :(:)
Het belangrijkste is dat ze weer opknapt, ze is heel verzwakt en haar lever heeft een flinke klap opgelopen dus dat is best heftig!
Gelukkig voelt ze zich alweer wat beter! *\o/*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:24

Wat fijn om te horen dat de medicijnen zo goed aan slaan en ze al weer blij en vrolijk wordt. Die 2 maandjes rust heb je er wel voor over als je er straks weer lekker op kan rijden. Nu kan het alleen maar beter worden. Na al die ongerustheid, nu weer vertrouwen hebben in de goede afloop. Goed om te lezen dat je paardje ook weer heel langzaam wat dikker wordt.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:31

MirandaFuego schreef:
xxsalinaxx schreef:

Nou, het lijkt me ook niet dat je op zo'n scharminkeltje wil gaan rijden, toch? :(:)
Het belangrijkste is dat ze weer opknapt, ze is heel verzwakt en haar lever heeft een flinke klap opgelopen dus dat is best heftig!
Gelukkig voelt ze zich alweer wat beter! *\o/*

nee zou idd niet zo op haar willen rijden, lijkt me vreselijk! en is zeker belangrijkste dat ze opknapt :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:09

wat fijn dat ze opknapt!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:24

Goed en leuk nieuws om te lezen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:30

Hooi!
Ik heb vandaag paar leuke foto's met der gemaakt samen met een vriendin! Morgen gaat ze een maandje de wei op! Ik zal eind augustus een foto plaatsen van nu en van dan! Ik ben zelf heeel benieuwd naar eind volgende maand! Ik hoop dat ze dan echt weer beter is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:59

Dat zal beslist! Leuk om te volgen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:08

Hallo allemaal!

Het gaat SUPER goed met Mirre!
ze is dik!! der ruggengraat is bijna niet meer zichtbaar (geen punt meer) der kont word rond! flanken steken niet meer uit en ze heeft een hangbuik! :o
ze is super vrolijk en het paardje wat ik had gekocht, voorwaarts en oplettend en die wilt werken heb er gister een klein buitenritje opgemaakt zodat ze even iets anders zag dat 3,5 hectare wei al langer dan een maand! ze vond het heerlijk en ze heeft der goede pit weer terug :)
ik zal van het weekend een foto posten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:11

Wat ontzettend fijn voor je, wordt je altijd weer blij van als je paard het weer goed doet...

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:13

Zeker weten! je gaat je zelf ook altijd rot voelen als een beesie ziek is of niet goed in z'n vel zit!
ze komt over 2 weken terug dan opnieuw bloedonderzoek! uiteraad laat ik de uitslag weten!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:01

Heerlijk voor jullie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:57

gelukkig maar! *\o/*

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:52

Gefeliciteerd! *\o/*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:10

Fijn om te lezen dat ze alweer zo goed is opgeknapt en zich weer kiplekker voelt. Nu ben jij ook weer blij?! Gelukkig dat het allemaal weer goed komt. Wat maak je je dan veel zorgen he? Is niet meer nodig. Nu kan je weer genieten van je fijne paard.