Ik zie hier eigenlijk weinig beestjes vliegen, en pony heeft duidelijk geen last (waarvan ik last heb weet ik niet, misschien zitten daar ook wel oogstmijten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:nee hoor, alleen hij zegt dat er in het ruwvoer te weinig zit en omdat Wisse ook niet op gras komt haalt hij daar ook niets uit. Ruwvoer testen gaat hem niet worden, daarvoor wisselt het te vaak hier op stal.
Hij zei dat ik ook een ander sober krachtvoer kon kiezen waar wel meer inzit (ponybrok bijvoorbeeld zei hij) maar dat je dan wel een grote hoeveelheid moest voeren, aangezien Wisse wel een flink paard is zat ik dan wel op een kilo zei hij. Vind ik zelf niet zoveel, krijgt hij nu ook.
Ik moet maar weer eens voer gaan vergelijken denk ik
EquiPhoto schreef:Ja ZusJabobs, ik had het over olie! Ik dacht ook dat het heel weinig uitmaakte, maar toch, als je het prijsverschil soms ziet... Hier op de bokt markt staat 2,5 liter voor 12 euro geloof ik. Terwijl je bij divoza 10 euro kwijt bent voor 1 liter
nadita schreef:opisop_shop schreef:nee hoor, alleen hij zegt dat er in het ruwvoer te weinig zit en omdat Wisse ook niet op gras komt haalt hij daar ook niets uit. Ruwvoer testen gaat hem niet worden, daarvoor wisselt het te vaak hier op stal.
Hij zei dat ik ook een ander sober krachtvoer kon kiezen waar wel meer inzit (ponybrok bijvoorbeeld zei hij) maar dat je dan wel een grote hoeveelheid moest voeren, aangezien Wisse wel een flink paard is zat ik dan wel op een kilo zei hij. Vind ik zelf niet zoveel, krijgt hij nu ook.
Ik moet maar weer eens voer gaan vergelijken denk ik
Komt Wisse in de zomer ook niet op de wei? Ik vind een kilo Subli zonder toch niet echt sober. Heb je hem alweer aan het werk?
ZusJacobs schreef:EquiPhoto schreef:Ja ZusJabobs, ik had het over olie! Ik dacht ook dat het heel weinig uitmaakte, maar toch, als je het prijsverschil soms ziet... Hier op de bokt markt staat 2,5 liter voor 12 euro geloof ik. Terwijl je bij divoza 10 euro kwijt bent voor 1 liter
Tja merk he.. Je betaald vaak enorm veel voor de naam.. That's it!
opisop_shop schreef:Ben nog niet uit over het voer dat ik ga geven, heb van een kennis een tip gekregen voor vitaminesupplement maar die vond ik wel vrij prijzig en het is natuurlijk handiger om een koek te voeren (iedere dag zo iets uit de hand kunnen geven ipv poeder ofzo mengen met voer) maar de koeken ben ik geen voorstander van. Denk dat ik de subli zonder eerst eens ga mengen met een ander voer om zo het gemiddelde mineralengehalte wat op te krikken per voerbeurt.
xxdebbbb schreef:iemand weleens een eczemer onder de vliegendeken van anky gezet? is met de tentenkamp van hypo in de aanbieding.. ik wou voor de rambo gaan maar was wel nieuwsgierig of mensen hier enige ervaring mee hebben
ZusJacobs schreef:Wel duur die olie zeg, maar als je ziet wat er in zit misschien ook wel gewoon een oplossing. Maar werkt 2x per week dan wel genoeg?
Biies schreef:ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen hier de deken pas op doen als ze jeuk krijgen, en ik lees hierboven dat de deken er weer af is xd
ik zou dat nooooit durven als ik zie hoeveel beestjes er al rond vliegen. als ze eenmaal geprikt zijn dan ben je toch al te laat of als ze gaan jeuken.
zo herken ik het iig bij mijn haflinger als zijn deken een avond af is geweest dan kunnen we gelijk opnieuw beginnen