Naomi_Star schreef:Ik vind dat paniek saaien om niets wildwings. En ik kan heel kort en krachtig uitleggen waarom: ik sta al mijn hele leven in deze omgeving en ken dus erg veel mensen op erg veel stallen. Ik kan dus ook met zekerheid zeggen dat het virus zeker niet heerst op andere stallen dan de in de voorpagina genoemde stallen. En dan is het van de veerkracht niet eens officieel bevestigd. Veel stallen in de omgeving zeggen wel alle lessen af en gooien de stal op slot. Ik kan alleen maar zeggen dat ik dat erg verstandig vind, want er zijn altijd mensen die het niet serieus nemen en dan alsnog paarden op een andere stal kunnen besmetten.
Tuurlijk kan het zo zijn dat er alsnog andere stallen besmet raken, maar dat is nu gewoon nog niet het geval. Uiteraard moet je ook rekening houden met de incubatietijd van de ziekte, dus misschien zijn er nog wel andere paarden ziek, maar is het nog niet tot uiting gekomen.
Laat ik voorop stellen dat ik de paniek begrijp, niemand wil zijn maatje verliezen aan deze ziekte, maar ga aub geen dingen in het wilde weg roepen, daar hebben we allemaal helemaal niets aan.
Inderdaad

Stallen op slot gooien is verstandig, maar paniek zaaien is niet nodig; zeker op zo'n afstand niet.