ik zou liever kleine donkere stallen hebben en elke dag 4 uur in een paddock, dan 24/7 in een grote lichte stal.
Calimero_
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-12 16:10
Zijn benen waren trouwens vandaag weer verder afgezakt! We gaan volgende week nog een keer naar de kliniek om het vocht weg te laten spuiten uit de sprongen. Aangezien er zowel een jaar geleden als nu op de foto's niks loos was hopen we dat het weg blijft. Zo niet is het ook geen probleem, maar zou wel een stuk mooier staan.
Waarom laat je dat vocht wegspuiten? Komt toch weer. De hengst die hier op stal staat had ook vocht aan de binnenkant van het spronggewricht en de DA zei tegen ons dat hij dat wel weg kon spuiten maar dat het toch weer terug komt. Wij hebben het dus niet laten doen.
Omdat ik ook ervaringen heb gehoord dat het vocht wel weg blijft. Dus dat risico neem ik dan. Bij de kliniek hebben ze aangegeven dat het wel verstandig was.
Ook al zijn de reacties goed bedoeld, als de TS heeft besloten het paard te koop te zetten dan is dat toch haar zaak? Als je haar nu persoonlijk kent en de omstandigheden ook kent is het misschien een ander verhaal. Verder heeft mijn merrie een behoorlijke gal overgehouden na haar peesschedeontsteking. De veearts heeft hem 2x laten 'leeglopen' en daarna ingespoten, maar hij kwam elke keer net zo hard weer terug. Maar misschien dat het voor elk paard weer anders is.
Daar zit misschien wel een verschil aangezien Belarus het niet heeft door een blessure heeft gekregen maar altijd al had.. En er is niks te zien op de foto's.. Maar goed, dat zal inderdaad per paard verschillen. Maar ik wil het toch een keer proberen.
Ja ik ben al weer aan het rijden. Over 2 weken staat zelfs al een wedstrijd gepland. Ik maak morgen een afspraak om deze week het vocht uit de sprongen weg te laten spuiten..
Ja ze spuiten er ontstekingsremmers weer in. En nee, over op kweek zetten hebben ze het niet gehad.. Maar ik bel morgen ochtend dus misschien dat ze er dan nog over begint..
Dat hoop ik ook. En zo niet.. Jammer dan, hij heeft nooit een stap kreupel gelopen en zowel een jaar geleden als nu zijn de foto's goed. Dus dan is het gewoon een schoonheids foutje.. Heb even rondgekeken en op stal zijn er bij ons best veel die hetzelfde hebben..
Denk je er aan dat je wrs nog niet starten mag ivm dopingreglement? De da kan je het aantal wachtdagen daarvoor vertellen. Verschilt namelijk enorm per middel, maar is over het algemeen best lang.
Als ik dan al niet kan starten meld ik me gewoon weer af. Dat is ook geen ramp. Ik denk dat we woensdag er wel heen kunnen en de wedstrijd is dan 1,5 week later.. Dus denk dat het wel meevalt.. Maar we horen het wel!
Ireen_
Geplaatst: 30-01-12 19:08
Ik dacht ook dat ze na inspuiten altijd min 2 weken rust moeten hebben?