Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:Het woord Belg doet mij denken aan ene Peter....idd ook een Belg.
Op een dag komt een van onze paarden kreupel uit het land.
Ene Peter uit Belgie ...de achternaam is me even ontschoten....die zich uitgeeft voor fysioterapeut ,tandarts en noem maar op,en door het ganse land trekt,in een camper achtig busje was toevallig in de buurt.
Hij werd mij aanbevolen door een kennis....
Hij konstateerde dat de merry spierbevangen was,en adviseerde lange rustige buitenritten....
Papagroom,ook niet gek,ging de dag daarna ,naar de cliniek....en wat denk je.....een scheur in de strekpees....als ik dit advies had opgevolgd ,had paardje naar de slager gekund..
stef schreef:Danique, waarom zouden de meeste klachten door verkeerd rijden komen? Die van mij had een blijvende blessure in rug/bekken doordat het fout is gegaan bij de bevalling
ceesje schreef:Hahahah bij een belg meteen de gedachte aan een trekpaard.... (man die uit belgie komt)
Ja dat is ook eng . maar als mensen weten wat ze doen en het goed inzetten is het heilzaam.....
Maarja het blijft wazig , en je moet je in je paard verdiepen , en wie er niet aan je paard mogen komen....( soms is een vriendelijke behandeling die diervriendelijk overkomt voor de eigenaar helemaal niet zo heilzaam.....)
Bij mij komt er twee maal per jaar een hele goede Osteopathe ( andere osteopathes wil ik niet aan mijn paarden hebben) Heb je je verdiept in de opleidingstrajecten van osteopathen? en beroepsbeschermende verenigingen? Is het vak Osteopathe een vrij beroep ??
Danique_G schreef:. Voor fysiotherapie heb je ook hbo nodig (volgensmij is dat trouwens wel een universitair nivo maar er was een reden voor waarom het niet alleen op de universiteit kon) dus waarom als osteophaat niet?
papagroom schreef:Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.
ceesje schreef:HolyPope schreef:De hoefsmeden hebben ook geen diploma (meer) nodig !!!!
Wat is de reden dat zij geen diploma meer nodig hebben ?
Equardor schreef:Ik heb met verbazing en afschuw gekeken naar de man op het filmpje. Een paard zijn hals buigen met een ketting door de monddie vent spoort niet. Je kan alleen spieren oprekken als ze ONTSPANNEN ZIJN. Zo heftig/ bijna onbenullig de punten aanraken wat hij doet, dan reageert (bijna) ieder paard! Dit soort mensen maakt dat de alternatieve sector een negatieve naam krijgt, terwijl er heel veel goeds in schuilt. Er zijn niet voor niets al dierenartspraktijken die samenwerken met bijv. ostheopaat of acupuncturist.
shirleyp schreef:Wazige ervaringen? Zat! Paardlief aaien met een steen en je excuus aanbieden zodat hij onder het zadel beter zijn best gaat doen. Met een enorme naald in een schouder roeren en zo een 'knoop' oplossen...
Ik vraag me overigens al jaren af waarom mensen met paarden allerlei 'hulpverleners' bij hun paard halen, terwijl ze zelf met moeite jaarlijks een tandarts zien en zich het laatste huisartsbezoek nauwelijks nog kunnen herinneren. Met al die kwakzalvers heb ik helaas nog erg weinig vertrouwen in de alternatieve wereld... Hoewel zadelmakers, hoefsmeden, tandartsen en dierenartsen er ook een potje van kunnen maken...
Heb van de week deze link ook geplaatst, maar hij lijkt me hier ook mooi aansluiten: http://mijn-kijk-op.infonu.nl/dier-en-n ... grens.html
ceesje schreef:Inderdaad zo kan de blik ook zijn , hieronder is een wat milder filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=J3As4MkW ... re=related
dit kunnen ook vervelende associaties geven
http://www.youtube.com/watch?v=Yxtn3Evl ... re=related
pleiada schreef:Die hebben echt geen cursus gedaan van een paar weken,maar een uitgebreide opleiding..Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand zei dat ze het was waar in werkelijkheid maar een jaar de opleiding had gedaan,die heb je er er ook wel eens tussen zitten ja..