Op welke leeftijd castreren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cheyentic

Re: Op welke leeftijd castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 07:54

@barcelano, wat een gaaf dier zeg!! Snap goed dat je hem hengst wilt laten..
@Succubi, Watvoor ras is hij? gave kleur zeg en ook al helemaal af zeg maar :j
De ballen hoeven dan trouwens niet meer verwijdert te worden, omdat ze verschrompelen word er geen hormoon meer afgegeven. (krijgen ook geen bloedtoevoer meer en kunnen dus ook het hormoon niet meer afgeven aan het bloed)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 08:31

Even gekopieert uit een ander topic. Hier die van mij

3mnd oud (was de advertentiefoto)
Afbeelding

als jaarling
Afbeelding

als twenter, ik ben 1.84 groot dus dan heb je een beetje een idee hoe groot hij is :=
Afbeelding

Heb ook video's van veulen tot nu
als veulen
http://www.youtube.com/watch?v=C0NiNjc2zBY

als enter, deze is echt heel komisch rond de minuut :+
http://www.youtube.com/watch?v=C_93L8j2-Tg

als twenter, voor de 2de keer van zijn leven even aan de longe.
http://www.youtube.com/watch?v=nOlcus5VR3E
http://www.youtube.com/watch?v=xEnlls8B ... re=related

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:32

Hier Sueño met 2 maandjes
Afbeelding

Sueño met 7 Maanden
Afbeelding

Hier met 14 maanden
Afbeelding

14 maanden:
Afbeelding

Hier met 19 Maanden:
Afbeelding

Hier ook 19 /mnd, Eerste keer een longeersingeltje omgedaan, hij reageert daarop echt als een droopie:
Afbeelding

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:39

Jeetje wat een kleurverschil zeg bij sueno.. ziet er idd uit als een braaf paardje :j

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:44

Ja totale metamorfose he, en hij is er nog lang niet, voor zijn leeftijd is hij al behoorlijk gespierd.
Zal ook het ras met zich mee brengen denk ik.
Je ziet hem eigenlijk elke week veranderen, nu is zijn kaaklijn behoorlijk aan het groeien.
Ik heb nog geen foto van nu, de laatste was met 19 maanden, hij is nu 22 maanden.
Hij ziet er heel lief uit ja.. maar hahahaha........ ach hij is ook wel lief hoor, in mijn ogen altans :P

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:52

@Succubi :

Dank je we lvoor het wijzen hoe ik de foto's erop moest zetten.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:39

KimberleyE schreef:
Ben toch heel blij dat Saithan de 19e naar de kliniek gaat ... Heb gisteren de dierenarts zelf gesproken Eindelijk! Met gebrekkig engels wist hij gelukkig wat ik wilde!

Gister bewees hij weer eens dat hij zijn ontdeugende en inmiddels beetje gevaarlijke hengsten kuren onder de knie heeft.voorbenen omhoog gooien, bijten en happen .. dus ruinen en verder mee aan de slag ! :-)

Spannend.
ik vind inderdaad dat omgaan met paarden moet wel leuk blijven.
Dus als het te gevaarlijk is en het is geen GGK Dek-Hengst hups eraf die ballen :)
Maar er zijn ook mensen die castreren niet natuurlijk vinden....
Ik vind dat je wel na stalgenoten een stukje verantwoording moet mee dragen,andersom verwacht ik dat ook als men weet dat het een hengst is:)

Leuk om dat paarden te zien....Zij weten hun toekomst nog niet en ander tussen bespreken we hun carriere met of zonder ballen :+

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:36

_O- idd zij staan nietsvermoedend op stal :=
natuurlijk is het sowieso niet zoals we paarden hebben... Er zijn hengsten die staan dr vel van dr lijf te bijten van frustratie... vind idd dat als een hengst of niet veilig is of (sexueel)gefrustreerd raakt kun je beter meteen castreren :j

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:44

Mijn hengst is vandaag gecastreerd op 2 jaar en 7 maanden. Hij is over het algemeen heel braaf en staat gewoon naast een merrie op stal maar zodra er op stal iets afwijkt van de normale routine wordt hij toch behoorlijk kerel. Niet fijn met een stokmaat van bijna 1,80....
Aangezien hij toch naar emmeloord moest heb ik besloten om hem maar gelijk te laten castreren zodat hij komend voorjaar ook gewoon met de kudde de wei op kan, wel zo leuk voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:23

Ik verwacht dat m'n kerel nog wel gaat uitzwaren eens hij terug het gras op mag. Hij vreet me nu de oren van m'n kop omdat de groei zoveel energie kost.
De kont is aardig rond, de hals begint nu een beetje, kaak is al best mooi ontwikkeld maar de borst, daar moet toch nog wat spekjes aan komen ;j

Hou er ook wel rekening mee dat er in eerste instantie gedacht werd dat hij amper 1m60 zou halen, en daar zit hij nu toch wel. Vermoedde stokmaat is nu 1m63, perfect voor mij vind ik zelf.
Het gaat altijd zo bij deze man, tijdje iel en slungel en dan plots plof, pakje lichaam erbij :)

Kan ook dat het nog flink gaat ontwikkelen eens hij in het werk komt, dat gebeurt nu amper.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:53

Varekaj schreef:
Ik verwacht dat m'n kerel nog wel gaat uitzwaren eens hij terug het gras op mag. Hij vreet me nu de oren van m'n kop omdat de groei zoveel energie kost.
De kont is aardig rond, de hals begint nu een beetje, kaak is al best mooi ontwikkeld maar de borst, daar moet toch nog wat spekjes aan komen ;j

Hou er ook wel rekening mee dat er in eerste instantie gedacht werd dat hij amper 1m60 zou halen, en daar zit hij nu toch wel. Vermoedde stokmaat is nu 1m63, perfect voor mij vind ik zelf.
Het gaat altijd zo bij deze man, tijdje iel en slungel en dan plots plof, pakje lichaam erbij :)

Kan ook dat het nog flink gaat ontwikkelen eens hij in het werk komt, dat gebeurt nu amper.

ohhhh wees maar niet bang hij zal op zeker gaan uitzwaren. Hoe oud is hij nu?
Sueño's stokmaat word rond de 1.55 verwacht .. groter hoeft hij van mij ook niet te worden, zn vader was ook niet zo'n grote. Codys cool breezer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:01

Hij is nu 3,5 jaar, hij is van half augustus.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:12

Castratie morgen gaat niet door, veearts kon niet. Maar ga morgen wel even heen, tijd voor nieuwe foto's :)
Na al die hengsten moet ik mijne ook maar even showen. Hij is van Ferrango, kleinzoon van Ferro.
Dit is Saga als veulen:
Afbeelding

Als overbouwde jaarling in de opfok.
Afbeelding

Dit was vorig jaar zomer, als 2 jarige.
Afbeelding

Afbeelding

Hij is nu 2.5. Ben benieuwd hoeveel hij weer veranderd is sinds 2 maand terug. Dat is nadeel van de opfok, je ziet ze niet dagelijks :(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:11

@KimberleyE: Een hengst is leuk als je hem goed opvoed, als ze al op leeftijd zijn en ze zich zo gedragen zal ik ook geen seconde twijfelen en de ballen eraf halen. Zo heb je er niks aan en voor het paard ook niet fijn al die hormonen.
Heb je de dierenarts met handen en voeten taal uitgelegd dat je de ballen eraf wilde? Ben benieuwd hoe dat gegaan is ;)
Fijn dat het geregeld is! Nu hopen dat alles goed gaat! :)

@cheyentic: Hij is zilverappel zwart, zijn moeder is een haflinger (vandaar de ronde bouw ;) ) en zijn vader een Rocky Mountain horse (vandaar het kleurtje en de tölt).
Wat een leukerd! Hoeveel lol kan je met een emmer hebben? _O- Mooie gangen zeg! Leuke bouw!

@Sueno: Leuk paardje! Wat voor bloed zit erin? Quarter?

@Barcelano: Castreren niet natuurlijk :n.
Ik was met mijn hengstje op een NH dag en tijdens de clinic kwam hij brutaal in haar ruimte, ze vroeg het 2x vriendelijk een stap naar achter te doen, schudde de lijn en de gesp sloeg daardoor tegen zijn neus en hij deed een stap naar achter, klaar... De mensen waren geschokt, dat was niet "natural horsemanship" dat is fluisteren met je pony :').
Sorry maar als mijn paard trapt, trap ik hem heel "natuurlijk" terug :').

@dblijham: Goeie beslissing :). Maakt hij het nu goed? :)

@Monster_tos: Balen dat het niet doorgaat.
Lekker dier! Hij is leuk uitgezwaard!

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:19

[quote="Succubi
@Sueno: Leuk paardje! Wat voor bloed zit erin? Quarter?[/quote]

Tis een breeding stock Paint, moeder is Quarter , vader Paint

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:20

dat quoten gaat geweldig :(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:22

Sueno schreef:
dat quoten gaat geweldig :(

Haha, je hebt per ongeluk een ] weggehaald bij mijn naam ;)
Oefening baart kunst ;).

Leuke combi! Zie je er ook aan af, ben benieuwd hoe hij zal uitgroeien! :)

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:25

kwa uiterlijk heeft hij niks van zijn vader ... Sueño heeft wel papieren van het APHA maar kwa bouw is het echt quarter

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:32

Ja , idd! :)

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:39

Hier foto's van mij vorige hengst.. opgevoed van7 maanden tot 3 en half ... een HEERLIJK paard en die was als hengst super!! Geen greintje kwaad in. Die is me op een slinkse manier afhandig gemaakt, maar dat ga ik hier niet op een forum gooien.

One White Sox .. roepnaam Appie
Afbeelding

Afbeelding

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:52

@monster_tos Jammer dat het even is uitgesteld, ben wel benieuwd hoe hij er nu uitziet, vind hem er al aardig af op die foto van 2jaar oud :j
@sueno, wat een gave foto zeg die bovenste, jammer dat je hem niet meer hebt en helemaal dat dat niet op een nette manier is gebeurt :n

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:07

Nou , Wat er loos is weet ik niet maar Sueño gedraagt zich deze week voorbeeldig, op wat nippen na.
Ik heb geprobeerd vandaag wat foto's te maken , echter met dit sombere weer en een vrij donkere bak is dat erg lastig. Maar toch maar gedaan.

Sueño vandaag: Enne ook hij doet mee aan Carnaval :#
Afbeelding

Zeg maar es dat ikke geen brave hengst heb hahahahaha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:14

Mijn vorige hengst een spaanse arabier.
Was ook altijd een slungel rond zijn 5e begon hij steeds meer paard te worden en kreeg steeds meer body.
Montoyo is vandaag 4 geworden *\o/* en is rond de 1.58 dus voor een arab een mooie maat.

TryToGetIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:20

Mijne werd gecastreerd toen die ingereden was, en toen was die 5, wat ik heb gehoord. Is wel een fijn idee, paard heeft dus genoeg tijd gehad om te groeien etc.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:24

Barcelano schreef:
Mijn vorige hengst een spaanse arabier.
Was ook altijd een slungel rond zijn 5e begon hij steeds meer paard te worden en kreeg steeds meer body.
Montoyo is vandaag 4 geworden *\o/* en is rond de 1.58 dus voor een arab een mooie maat.

Van harte gefeliciteerd met Montoyo !! *\o/*
Dan heeft de mijne nog wel ff te gaan voor hij 4 is en zo'n bouw heeft :P
Al zou hij bv klein blijven of niet aanzwaren of pimpelpaars met gele bolletjes worden, in mijn ogen is hij uiteraard altijd de knapste vent :))