Zeer erge zomerexceem... en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Zeer erge zomerexceem... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:56

Hoi Hafflinger euh verzorger...

Hoe gaat het nu ermee? Hoeveel dagen staat hij er nu?

Heb je misschien een voor en na foto?

Groetjessss

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:19

aerdenhout1 schreef:
En Siggy was het bij jou paard ook direct over toen hij weer thuis stond?

Ik heb mijn ruin bij zijn tijdelijke adres direkt onder de eczeemdeken gezet, toen ik na een paar dagen zag dat hij zich helemaal kapot schuurde. De combinatie van de deken en elke dag prednisolonspray bracht uiteraard al verlichting, al kon ik hem daar echt geen dag zonder deken laten staan, dan begon hij direkt weer te schuren. Toen hij weer thuis kwam, was de eerste aanleiding dus al wel bestreden. Hier thuis heb ik hem meteen weer zonder deken kunnen laten staan en heb ik ook nauwelijks meer spray nodig gehad.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:24

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:45

Nog steeds helemaal, hartstikke goed! Zelfs zijn manen beginnen volgens mij al weer wat te groeien en zijn hoofd zie je al bijna niets meer van. Ook op de oren komen de haren terug. I
Nu is het natuurlijk ook wel verschrikkelijk slecht weer geweest afgelopen dagen, bijna geen zon en alleen maar regen, regen en nog eens regen! Door het slechte weer heeft hij wat meer op stal gestaan, alles was en is hier momenteel verzopen. Maar ook hier geen schuurpartijen! Dit weer zal vast helpen tegen de jeuk denk ik???
Ik ben zo benieuwd hoe de eigenaren ( arabiertje) hem er uit vinden zien a.s zaterdag. Ik zie hem natuurlijk elke dag, dan valt het minder op.
Het enige wat ik nu hoop is dat door al dat vocht van de laatste dagen, we hier geen explosie krijgen van ongedierte als het weer echt warm word!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:57

Maar Aerdenhout1, wat gaan jullie nu doen dan. Blijft Stef bij jullie wonen? Of gaan jullie dat nog bespreken?
Ben niet nieuwsgierig ofzo hoor .... :o
:+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:08

A.s zaterdag komen ze langs om te kijken en dan word hij ...als ze het goed keuren hoe hij er uit ziet... van mij.
Natuurlijk zijn er afspraken gemaakt. Kijk het zou natuurlijk op z'n minst niet netjes zijn zou ik hem dan maandag erna op marktplaats zetten...... dinsdag misschien :D :D ?Het gaat natuurlijk om Stef, dus voorlopig mag hij niet worden verplaatst.
Maar ik zit natuurlijk in het paarden wereldje en er komt heus wel iemand die hem wil overnemen en hier wil laten staan.
Ik heb geen haast en het moet echt 100 % iemand zijn die fijn met hem omgaat.
Maar als iemand een verzorger weet die niet perse hoeft te rijden, maar het wel leuk vind om met een 2 1/2 jarige bezig te zijn in de buurt van Haarlem, hou ik me aanbevolen!
Wie weet waar het dan op uitkomt!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:13

Bedankt voor je toelichting ;)
Ik ben benieuwd wat de ontwikkelingen zijn!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 21:38

aerdenhout1 schreef:
Ik ben zo benieuwd hoe de eigenaren ( arabiertje) hem er uit vinden zien a.s zaterdag. Ik zie hem natuurlijk elke dag, dan valt het minder op.

Haflingertje :D

Wij zijn ook super benieuwd hoe Stef eruit ziet!
We zijn aan het aftellen :j Nog een paar dagen!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:49

Oh wat geweldig om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat!
Haflingertje, ja spannend zeg!

Jammer dat ik echt niet in de buurt zit, ik zoek namelijk iets om dagelijks te verzorgen en tutten.....

Tjee ja daar heb ik nog niet eens over nagedacht, hoe zal het zijn als we nog een paar droge dagen gaan krijgen he....ik duim in ieder geval!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:12

De oude ...ja oude....eigenaren zijn net weg en Stef is officieel aan mij overgedragen.
Ze vonden hem er super uitzien en waren heel blij dat het zo goed ging.
PHOEI..weer een paard erbij, was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar deze pony met dit karakter verdiende gewoon een tweede kans! Nog steeds geen teken van jeuk, zelfs vandaag met die hitte en best veel vliegen heeft hij op het land gestaan zonder iets van bescherming op zijn lijf.
Nu rustig op zoek naar een geschikt nieuw baasje, die hem voorlopig hier wil laten staan.
Dus...als jullie in de buurt van Haarlem iemand weten die een 2 1/2 jarige Haflinger wil!!

AnneBinky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:42

gefeliciteerd :)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:38

Eind goed al goed, wat mooi he Bokt :-) Veel plezier nog met Stef!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:31

intel_1x schreef:
Eind goed al goed, wat mooi he Bokt :-) Veel plezier nog met Stef!

*\o/*
ik had het niet beter kunnen zeggen!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:59

Natuurlijk is het super dat het nu goed gaat met het paardje, maar vergis je niet dat als ze eventueel verkocht wordt het zo maar weer terug kan komen. ( ook al zou ze 5 km verderop op een andere stal komen te staan.)

stress is ook een factor en alle beetje bij elkaar doet het erger of beter maken.
(Zelf al 11 jaar een ijslander met zomer eczeem)
We super dat de oude eigenaren het aller beste met het beestje voor hebben en het paard voorop alles hebben gesteld.
Top!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:02

Dat klopt, maar ik denk dat aerdenhout1 daar heel verstandig mee omgaat waar Stef wel of niet heengaat.
Blijven op oude adres was iig ook geen optie. Als Stef een verzorger of koper krijgt die op stalling bij aerdenhout1 blijft dan is het helemaal mooi!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:55

Yessssssssssss eind goed al goed!!!

Geweldig om dit te lezen!!
En dan te bedenken dat de haff er bijna niet geweest meer zou zijn.
Ach gut, de "oude" eigenaar zal het nu toch wel moeilijk hebben!!

En natuurlijk word hij voorlopig niet verplaatst, dat lijkt me sterk, haha maar idd jammer dat het voor mij te ver weg is ....

Ik zou zeggen veel plezier ermee en succes verder!!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:47

En nog steeds is Stef vrij van jeuk. Zijn manen beginnen al behoorlijk te groeien en hijzelf is ook al een aantal c.m groter geworden.Even voor de goede orde...Stef word niet verkocht,voorlopig blijft hij in elk geval lekker hier op stal.
Wel ben ik op zoek naar een verzorger die met hem bezig gaat. Poetsen, wandelen enz. enz.
Stel dat de klik er is, en de verzorger zou hem over willen nemen, dan zal Stef net zoals ik hem ook gratis heb overgenomen, gratis door gegeven worden. En iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat ik dan niet over een nacht ijs ga.
De oude eigenaar is superblij dat het zo goed gaat, die zijn pas langs geweest en herkenden de pony bijna niet zo rustig als hij nu was.
Ik zal binnen kort even foto's plaatsen van toen en nu.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:18

Super dat het zo goed gaat met Stef!

Ben erg benieuwd naar de toen en nu foto's!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 04:52

aerdenhout1 schreef:
De oude eigenaar is superblij dat het zo goed gaat, die zijn pas langs geweest en herkenden de pony bijna niet zo rustig als hij nu was.

We zijn echt super blij *\o/*
Ik moest een paar keer slikken toen ik hem zag en had de tranen in mijn ogen.. van geluk!!
Wat zag hij er geweldig uit. In 1 maand echt heel hard gegroeid en helemaal op zijn gemak bij Aerdenhout op stal. Hij genoot zichbaar van de aandacht van iedereen daar :D
We hadden het niet beter voor hem kunnen wensen!
We missen hem nog steeds heel erg, maar dit was voor hem absoluut het beste en dat maakt het allemaal meer dan waard!!

Foto's zijn aan het uplaoden..
Volgen zo snel mogelijk!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 04:58

Afbeelding
Eerste ontmoeting met een haflinger vriendje ;-)
Manen echt flink gegroeid springen op de foto alle kanten op :+

Afbeelding
Samen even spelen.

Afbeelding
Afscheidskusje...
De wondjes op zijn hoofd zijn aan het genezen *\o/*

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:31

Super dat dit dier zo opknapt bij aerdenhout op stal zeg, en wat fijn dat hij nog een kans heeft gekregen!!

Ik zie alleen wel een beetje water branden want ik sta echt heeeeel dichtbij aerdenhout haar stal en wij hebben wel 2 pony's met eczeem. Wat juist ook deze maand erger aan het worden is! Maar gelukkig voor deze pony gaat het goed!! Helemaal top!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:45

haflingertje schreef:
aerdenhout1 schreef:

We zijn echt super blij *\o/*
Ik moest een paar keer slikken toen ik hem zag en had de tranen in mijn ogen.. van geluk!!
Wat zag hij er geweldig uit. In 1 maand echt heel hard gegroeid en helemaal op zijn gemak bij Aerdenhout op stal. Hij genoot zichbaar van de aandacht van iedereen daar :D
We hadden het niet beter voor hem kunnen wensen!
We missen hem nog steeds heel erg, maar dit was voor hem absoluut het beste en dat maakt het allemaal meer dan waard!!

Foto's zijn aan het uplaoden..
Volgen zo snel mogelijk!

Is het niet een idee om hem zomers bij Aerdenhout te laten en 's winters bij jou?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:49

HIHI... ze krijgt hem echt niet terug hoor!!!!! Nee hoor grapje, maar het zou een dure liefhebberij worden vrees ik. Stalling voor 6 maanden als je eigenlijk niets aan je pony hebt? reken maar uit, bij mij kost dat voor een pony 280 euro, dat maal 6 is 1680 euro! Koop je dus een andere pony voor.
En even kijken bij je pony......Limburg/ noord Holland is nogal een afstand denk snel 2 uur rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:27

De winters heeft de vorige eigenaar hem dan toch thuis? En kost weidegeld in de zomer bij jou 280 euri?
Hier hebben we ook zomerpaarden, die gaan in de winter terug naar hun eigen stal.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:18

wow fiks stalgeld :P

Hij ziet er goed uit :)