Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Excuus heb niet alle 14 paginas doorgelezen.
Maar als je als mens een dwarsleasie hebt, kun je alles onder de dwarsleasie niet meer gebruiken, dan ben je verlamd vanaf dat punt. Omdat je ruggemerg helemaal door is. Als een paard een dwarsleasie heeft kan het toch gewoon niet meer staan, puur omdat hij dan verlamd moet zijn aan het punt onder de dwarsleasie?
Is het dus wel een dwarsleasie?
Mixx schreef:Hoe weet ik dat mijn paard pijn heeft?
Rent weg voor het zadel, buigt niet onder het zadel, heeft uitval in achterhand.
Ook stond hij bij de laatste keer DA met zijn hoofd in delucht en zijn ogen te draaien als ze aan zijn bekken zaten... Ik ben bij 3 klinieken geweest en ga nu 2,5 jaar verder niet nog meer dokteren met hem. Paard heeft een trauma wat dat betreft. Bij de laatste kliniek vielen alle puzzelstukjes op zijn plek, achteraf gezien heeft Mixx al vaker geprobeerd aan te tonen dat hij last had. Ik heb alleen het idee gehad dat het jonge-paarden-gedrag was...
Ik heb geen enkele twijfel bij de diagnose die is gesteld...
Mijn vraag was wat een ander zou doen en of iemand bekend is met het injecteren van goudkorrels omdat dit de enige optie is om hem deels pijnvrij te maken....
GamblersCup schreef:Dus jij zou bewust een paard met pijn laten rondlopen? Ook al is het "maar" 15%? Pijn is pijn.
Afgaande op wat TS verteld het paard laten gaan is logisch, als je je paard geen pijn wilt aandoen. Als het mijn paard was geweest zou ik het ook zo neerzetten als overal geinformeerd had, en er zeker van ben dat het dier niet pijnvrij is.